برگزاری نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری جشنواره صنایع دستی بسیج از ۷ آذر برای نخستین بار و همزمان با سراسر کشور در رشت خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج در گیلان

به گزارش ۸دی،ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در مراسم رونمایی پوستر نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج با عنوان ”دست آفرین‌های هنر ایرانی” با تفاهم نامه میراث فرهنگی و گردشگری و بسیج هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره ملی صنایع دستی بسیج در ابتدا در استان‌ها برگزار می‌شود سپس برگزیدگان برای حضور در جشنواره کشوری معرفی می شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه پس از گذر از بحران شیوع کرونا و مناسب بودن شرایط، فعالیت های فرهنگی و هنری متنوع را دنبال می کنیم، افزود: نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج به منظور حمایت از هنرمندان و احیاء هنرهای فراموش شده در هتل ایران واقع در میدان شهدای ذهاب رشت برگزا می شود که همه هنرمندان گیلانی می توانند تصاویر تولیدات صنایع دستی خود را تا تاریخ ۱۱ آذر به شماره دبیرخانه ۰۹۳۶۵۵۸۱۰۹۳ از طریق پیام رسان های ایرانی ارسال نمایند.

جهانی تصریح کرد: پس از داوری آثار منتخبان گیلانی این جشنواره برای شرکت در جشنواره ملی اسفند ماه معرفی خواهند شد.

در ادامه روح الله قمری مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان اظهار کرد: این جشنواره به منظور حمایت از هنرمندان در عرصه صنایع دستی صورت می گیرد.

وی افزود: این جشنواره در ۱۲ رشته از هنرمندان گیلانی آثار می پذیرد که در نمایشگاه تولیدات خود را برای فروش به نمایش می گذارند و ۱۴ آذرماه نیز در مراسم اختتامیه هنرمندان منتخب معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه از همه هنرمندان گیلانی دعوت می شود که در این رخداد هنری شرکت نمایند، عنوان کرد: فراخوان جشنواره از طریق پیامک به هنرمندان و زیرنویس در رسانه ملی صورت گرفته است.

گفتنی است که بخش های نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج شامل آبگینه، مینا، صنایع کاغذی و سنتی نقاشی سنتی، نساجی سنتی، بافته های داری و غیرداری، پوشاک سنتی، کاشی سنتی، سفال و سرامیک، صنایع دستی چرمی، صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی و حصیری، صنایع دستی دریایی، صنایع دستی سنگی، صنایع دستی استخوان، رودوزی های سنتی، هنرهای سنتی وابسته به معماری و چاپ هدی سنتی می باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه