رئیس انجمن سینمای جوانان کشور:

گیلان ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد/ ضرورت توجه به رویکرد بومی در ساختار هنری

“مهدی آذر پندار” رئیس انجمن سینمای جوانان کشور با اشاره به اینکه گیلان از جهت توجه به حوزه سینما وضعیت خوبی دارد، گفت: وجود ۵ دفتر سینمایی در گیلان نشانه آن است که توجه کافی از سمت مسئولان به هنرمندان وجود دارد.

گیلان ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد/ ضرورت توجه به رویکرد بومی در ساختار هنری

به گزارش ۸دی،مهدی آذر پندار رئیس انجمن سینمای جوانان کشور امروز (یک‌شنبه، ۲۹ آبان ) در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت و اولین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی گیلدخت که در تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار کرد: به رویکرد بومی در ساختار هنری توجه شود.‌

وی با اشاره به اینکه گیلان از جهت توجه به حوزه سینما وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: وجود ۵ دفتر سینمایی در گیلان نشانه آن است که توجه کافی از سمت مسئولان به هنرمندان وجود دارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان کشور  با اشاره به اجحاف انجام گرفته در حوزه سینمایی در استان‌ها گفت: بیشترین توجهات به چهره‌هایی بوده که امروز بیشترین لطمات از سمت آنان متوجه کشور است و چهره‌های بی توقع شهرستانی مورد اجحاف قرار گرفتند.

آذر پندار افزود: جشنواره فیلم کوتاه در تهران یکی از بهترین جشنواره‌های سطح دنیا است و شهر رشت در چنین جشنواره‌ای برگزیدگان هنرمندی داشت.‌

وی با تاکید بر اینکه گیلان ظرفیت چشم‌گیری در حوزه هنر و سیما دارد خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود سال آینده شهر رشت میزبان جشنواره منطقه‌ای باشد و با برپایی این جشنواره رشت میزبان هفتادمین دوره جشنواره می‌شود.‌

رئیس انجمن سینمای جوانان کشور ادامه داد: هنرمندان گیلانی باید از کلیشه‌ها فاصله گرفته و بوم رشت را به تصویر بکشند تا نوع زیست مردم را به صورت بومی ببینیم.

آذرپندار با تاکید بر اینکه جوانان توانمند شناسایی و در این حوزه به کار گیری شود، اظهار کرد: انجمن سینمای جوان می‌تواند یک حوزه کارآفرینی محسوب شود که بخشی از تولیدات آن مربوط به گیلان و شهر رشت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه