شناسایی ۳۱۳ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان

استاندار گیلان در دیدار معاون امور اقتصادی وزیر کشور، مزیت‌های گیلان در عرصه‌های رونق اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی را بسیار مهم برشمرد و گفت: این استان به لحاظ اقتصادی دارای ظرفیت‌های خوبی به لحاظ سرمایه‌گذاری است و در این مدت ۳۱۳ عرصه سرمایه‌گذاری شناسایی شدند.

شناسایی ۳۱۳ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان امروز در دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به وضعیت مطلوب استان در تامین کالاهای اساسی و لزوم تقویت نظارت بر چرخه تولید تا توزیع در راستای برخورد با سودجویان، اظهار کرد: مدیران برای بازگشت واحدهای راکد به عرصه تولید تا پویایی و رونق اقتصادی به صورت جهادی اهتمام ورزند.

وی به بازدیدهای مکرر میدانی خود و نیز اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان از واحدها و بنگاه های تولیدی و اقتصادی این استان اشاره کرد و افزود: با هدف حل مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال استان کارگروهی در استان تشکیل شده تا در جهت فعال سازی مجدد این واحدها  بصورت جهادی اقدام شود.

اسدالله عباسی به خروج کارخانجات و واحد تولیدی از رکود و فعالیت مجدد آنان اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد افزایش واحدهای فعال در استان و به دنبال آن ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

این مسئول، تسریع در امور سرمایه گذاری بخش خصوصی، ارائه تسهیلات کم بهره بویژه از محل اعتبارات مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری، حمایت از فرصت های شغلی، راه اندازی نمایشگاه های دائمی عرضه مستقیم محصولات تولیدی علی الخصوص در حوزه صنایع دستی و توسعه تولید در کنار حمایت از وضعیت تولید فعلی، شناسایی ۳۱۳ عرصه سرمایه گذاری، صدور مجوز های بی نام در پنجره واحد سرمایه گذاری، تشویق ایده های نو در عرصه تولید و اشتغال با محوریت مزیت های گیلان در رونق اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی گیلان را از موارد مورد تاکید جدی متولیان امر در استان برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور نیز در این دیدار با اشاره به بازدیدهای میدانی امروز خود در سفر یک روزه به گیلان، گفت: تلاش متولیان امر در صدر آن استاندار گیلان برای پویایی اقتصاد استان که دارای مزیت ها و ظرفیت های فراوانی است و جایگاه ویژه ای برای توسعه تجارت بین الملل کشورمان با کشورهای منطقه دارد، ستودنی است.

محسن کوشش تبار بیان کرد: برنامه ریزی و مدیریت حضور ۵۲ میلیون مسافر در شش ماه نخست سال جاری که بیش از ۴۲ میلیون نفر از آنان در گیلان اقامت داشته اند علاوه بر جمعیت دو میلیون و پانصدهزار نفری استان از جمله تامین کالاهای اساسی بویژه در حوزه آرد و نان با برنامه ریزی صحیح و نظارت درست که انجام شده، کاری ارزشمند است.

عباسی نماینده عالی دولت در گیلان و محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور امروز از یک کارخانه تولید انواع آرد در شهر صنعتی رشت و یک کارخانه زنجیره محصولات نساجی و تولیدی پوشاک در این شهرستان به صورت میدانی بازدید کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه