مرگ ‌دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان ‌ارتباطی به ناآرامی‌ها‌ نداشت

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: مرگ خانم دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان اصلاً ارتباطی به ناآرامی‌های اخیر نداشته ‌است و پرونده این فرد جنایی است‌ و شاکی این پرونده مشخص و متهم آن کاملاً مشخص است‌و هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد.

مرگ ‌دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان ‌ارتباطی به ناآرامی‌ها‌ نداشت

به گزارش ۸دی،حسن رضانیا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در جمع خبرنگاران با تبریک هفته پدآفند غیرعامل، به تأکیدات الهی در برخی آیات نورانی قرآن کریم مبنی بر دعوت به انجام عملیات‌های پدآفند غیرعامل اشاره کرد، و اظهار داشت: نمونه‌های بارز این دستورات الهی در آیه ” نفی سبیل” آنجا که می‌فرماید: وَلَنْ‌یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا، خداوند تا ابد اجازه نداده که کافران کمترین تسلطی بر مؤمنان داشته باشند. [آیه ۱۴۱ سوره نساء] و همچنین در آیه نورانی “وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ…” [آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال] و نیز در برخی آیات و سوره‌های دیگر قرآن کریم، به انجام مقابله با تهدیدات دشمنان و بالا بردنِ قدرت و تجهیزات نظامی و هم غیرنظامی، به مسلمانان دستور صریح و مؤکد داده شده است.

وی افزود: طی یک سال گذشته با تشکیل و شروع فعالیت‌های دولت سیزدهم، اقدامات مهم و قابل‌توجهی در زمینه پدآفند غیرعامل در استان همدان صورت گرفته است، که استان ما امتیازات و رتبه‌های بسیار خوبی را هم به‌رغم محدودیت‌ها و کاستی‌ها، توانست در این زمینه به دست آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: در تعریف “پدآفند غیرعامل” گفته می‌شود که هر اقدامی و هر کاری که به‌صورت غیرنظامی؛ در مسیر افزایش قدرت بازدارندگی کشور و کاهش نقاط آسیب‌پذیر کشور باشد، و باعث مدیریت بحران شود و توسط آن پایداری ملی ارتقا پیدا کند، و باعث استمرار و تداوم فعالیت‌های ضروری و اساسی و حساس در کشور شود، و این اقدامات در مقابله با تهدیدات دشمن انجام شود، این پدآفند غیرعامل است.

رضانیا در بیان “افزایش قدرت بازدارندگی” با یادآوری اینکه “طی این چهل و دو سه سال گذشته دشمن همواره انواع و اقسام برنامه‌ها و طراحی‌های مختلفش را برای مقابله با جمهوری اسلامی به‌کار برده و در هر بار با شکست مواجه شده است”؛ تأکید کرد: همان طور که رهبر انقلاب هم بارها فرموده‌اند ما در حوزه نظامی و تسلیحات دارای بازدارندگی کافی هستیم، و در زمینه نظامی حداقل به‌عنوان قدرت اول منطقه‌ای مطرح هستیم، پس دشمن در حوزه نظامی با ما ورود نمی‌کند و بلکه به‌صورت ترکیبی در حوزه‌های غیرنظامی و فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با جمهوری اسلامی ورود می‌کند.

وی اظهار داشت: به‌رغم اینکه کشور قدرت فرهنگی و بنای فرهنگی دارد، اما یکی از مهم‌ترین نقاط آسیب‌پذیر ما در کشور حوزه فرهنگ است، و دشمن از طریق جنگ نرم در این حوزه برای ایجاد ضعف و آسیب در حوزه فرهنگی ما با برنامه‌ریزی ورود کرده است.

رضانیا با بیان اینکه حوزه فرهنگیِ در کشور شامل فرهنگ سیاسی، فرهنگ اجتماعی و فرهنگ اقتصادی است؛ تصریح کرد: پس با توجه به وجود داشتن نقاط آسیب‌پذیر در این حوزه باید این نقاط ضعف را در فرهنگ اجتماعی و فرهنگ سیاسی و اقتصادی جامعه شناسایی کنیم و این نقاط آسیب‌پذیر را کاهش دهیم.

وی ابراز کرد: در جریان همین اغتشاشات اخیر که اتفاق افتاد همان‌طور که شاهد بودید دشمن از “ضعف‌های فرهنگی و اجتماعی” ما استفاده کرد و شکاف‌های فرهنگی و اجتماعی را که بین مردم ایجاد شده بود رصد کرد و سپس برای پیشبرد اهداف خودش در تفرقه‌افکنی بین مردم، برنامه‌ها و سناریوهای مختلف را طراحی کرد و در سطح خیابان‌ها اجرا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه در این جریان اخیر هم پدآفند غیرعامل استان همدان به‌خوبی عمل کرد و با به‌دست گرفتن ابتکار عمل این حرکت دشمن را در همدان، در همان هفته اول خنثی نمود؛ بیان کرد: ما از شب دومِ شروع اغتشاشات در استان همدان بر این جریان سوار شدیم و با یک سبک مدیریتی و الگوی جدید وارد شدیم‌، به این صورت که با تصمیمی که مدیر عالی استان در این زمینه اتخاذ کرد مبنی بر اینکه همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و عملیاتی و قضایی به‌صورت جداگانه و پراکنده عمل نکنند، بلکه در یک مرکز واحد جمع شوند و از این طریق بتوانند با هماهنگی با هم، وظایف خود را برای رصد و پایش تصویری و کنترل جریان اغتشاشات انجام دهند، که بحمدالله با یاری خداوند و به‌کاربردن این تدبیر در ظرف یک هفته نقشه دشمن در استان همدان با شکست مواجه شد.

وی رسالت اصحاب فرهنگ و خصوصاً اصحاب رسانه را خارج شدن از حالت انفعالی، و انجام حرکت‌های “تهاجمی” مقابل تهدیدات دشمن در حوزه فرهنگ و نبرد رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: حوزه رسانه‌ای ما این توان و ظرفیت بالا را داراست که از حالت انفعالی و آرام و ساکن جهش کند به‌سمت فعال بودن و حرکت‌های تهاجمی به دشمن.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم استمرار و تداوم فعالیت‌های ضروری و حساس در کشور که جزء اقدامات پدآفند غیرعامل است مصداقش همین استمرار حرکت علمی دانشگاه هاست. ما در تنظیم فعالیت ها و اقدامات پدآفند غیرعامل باید ببینیم که دشمن چه زمینه ای را دنبال می کند و تهدید کجاست و ما باید همان زمینه را به صورت پدآفندی در مقابله با حرکت دشمن به صورت قدرتمندانه عمل کنیم.

وی در خصوص استمرار فعالیت های ضروری در کشور که به عنوان بخشی از راهبردهای پدآفند غیرعامل است؛ بیان کرد: امروز برنامه و هدف دشمن این است که دانشگاه ها و مدارس جمهوری اسلامی ایران تعطیل باشد و فعال نباشد. چون دانشگاه ها و مراکز علمی نقطه قوت ما است و بنابراین دشمن می خواهد به این نقطه قوت ما آسیب بزند و و با طراحی و پیاده کردن انواع برنامه ها در دانشگاه های ما درصدد ایجاد ضربه و ضعف در این موضع است.

رضانیا با تاکید بر اینکه مدارس و دانشگاه ها نقطه قوت نظام است؛ خاطرنشان کرد: دشمن با تحریک عده ای تلاش می کند فضای دانشگاه های ما را که یک فضای با ماهیت علمی و شرافت انسانی و اخلاقی است را بکشاند به فضای آشوب و به فضای رفتارهای غیر انسانی و ضد اخلاقی. این روز ها می‌بینیم که عناصر داخلیِ دشمن که در بین اساتید و دانشجویان به صورت نفوذی رخنه کرده اند به شکل “عملیات انتحاری” در دانشگاه ها عمل می کنند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان تصریح کرد: البته این خیال خام دشمنان ایران اسلامی است که بتوانند این حریتِ علمی و مجاهدت علمی و اقتدار علمی و شرافت اخلاقی و انسانیِ دانشجویان ما و دانشگاه های ما را بگیرند. ما اجازه نخواهیم داد دشمنان به اهداف خود برسند و مطمئنیم که همین تعداد محدود و معدودِ دانشجویانی که گاهاً از روی احساس و هیجانات و تحت تاثیر فضای دروغ های رسانه ای که شبکه های معاند در فضای مجازی به مردم القا می‌کنند، حرکت ها و اقداماتی را انجام داده اند نیز به زودی آگاه خواهند شد و به فضای تلاش علمی و شرافت اخلاقی دانشگاه ها بر می‌گردند.

وی اظهار داشت: در خصوص جریان عملیات رسانه ایِ دشمن و شبکه های معاند همچون اینترنشنال و بی بی سی و امثال آن، که از دو شب پیش این بار در مورد وفات خانم دانشجوی همدانی تمرکز کرده اند، و با القاء دروغ های مختلف در رسانه هایشان درصدد فریب افکار عمومی هستند، طبق مستندات محکمی که در این موضوع وجود دارد مرگ خانم دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان اصلاً ارتباطی به ناآرامی های اخیر نداشته است و پرونده این فرد جنایی است. و شاکی این پرونده مشخص و متهم آن کاملاً مشخص است و هم اکنون در زندان به سر می برد.

رضانیا افزود: ما معتقدیم که با “تبیین درست” در این قضایا، و همچنین با رفتار درست و با بیان صادقانه و با خویشتن داریِ نظام، همراه با الگو بخشیِ صحیح و درست برای جوانان و مردم آن عده از افراد که تحت تاثیر فریب های رسانه ای دشمن، از روی ناآگاهی دچار شبهه و هیجانات اشتباه شده اند به حقیقت پی خواهند برد و به مسیر صحیح بر می گردند. که البته این متفاوت است با آن دسته از افرادی سازمانی و تشکیلاتی و با برنامه ریزی سرویس های جاسوسی و به صورت لیدر در این اغتشاشات آمدند و به مردم و اموال آسیب زده اند و نقش محارب داشته اند، که قطعاً مطابق با قانون و طبق تشخیص قوه قضاییه به مجازات های خود خواهند رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر اینکه پدآفند غیرعامل یک بخشی از مدیریت بحران است، بیان کرد: باید تلاش کنیم که در برابر تهدیدات و اقدامات دشمن مدیریت بحران را تسهیل کنیم، که خوشبختانه در استان همدان در طی ۵، ۶ ماه اخیر این موضوع “تسهیل مدیریت بحران” را توسط مدیریت عالیه استان در دولت سیزدهم، در تمام زمینه ها به خصوص موضوع بحران آب همدان دیدیم.

وی با بیان اینکه امروز استان همدان در تسهیل مدیریت بحران صاحب سبک در کشور است؛ اظهار داشت: به ویژه در موضوع تسهیل مدیریت مشکل آب در همدان، با این کاری که به شکل مدیریت جهادی اتفاق افتاد و رفع مشکل آب در همدان نه در مدت یک سال بلکه فقط در طی چند ماه با انجام حرکت جهادی و حرکت پدآفندی به میدان آمدیم و با عنایات الهی مشکل بحران آب همدان حل شد، این الگو است برای کشور و جای قدردانی دارد از آن دسته از مسئولان و مدیران و تمام جهادگرانی که این چند ماه گذشته به صورت شبانه روزی برای رفع مشکل آب استان همدان فعالیت کردند و زحمت کشیدند.

رضانیا خاطرنشان کرد: امروز وقتی صحبت از “نبرد رسانه ای” می شود و فضای این نبرد هم “فضای مجازی” است، این بیان کننده اهمیت این موضوع است که ما باید حرکت کنیم به سمت انجام فعالیت ها و برنامه های پدآفندی، و حوزه جنگ نرم و حوزه پدآفندی کشور را تقویت کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه