افزایش بیش از ۲۲ درصدی صادرات کالا‌های غیر نفتی در گیلان

مدیرکل صمت گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ و ۷ دهم درصد افزایش داشته است.

افزایش بیش از ۲۲ درصدی صادرات کالا‌های غیر نفتی در گیلان

به گزارش ۸دی،تیمور پورحیدری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه گیلان به ۱۷ کشور دنیا محصولاتش را صادر می‌کند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از گیلان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ و ۷ دهم درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی با اشاره به رونق صادرات گیلان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۹ تن کالای غیر نفتی صادر شده است که به لحاظ وزنی نیز در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل صمت گیلان عنوان کرد: واردات کالا‌ها به استان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش دلاری ۴ درصد و از نظر ارزش وزنی ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این آماربیانگر افزایش تمایل فعالان اقتصادی استان به صادرات نسبت به واردات است.

پورحیدری افزود: کالا‌های صادره و یا وارداتی عمدتاً محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، معدن، صنایع معدنی و صنعت پتروشیمی بر پایه نفت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه