"امیر حسین بازیار" استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی:

دشمن از خلاءهای موجود در کشور به نفع خود استفاده می‌کند/ ضرورت به رسمیت شناختن مطالبات جوانان و نوجوانان

“امیر حسین بازیار” استاد دانشگاه با بیان اینکه حفظ چارچوب قانونی در اعتراضات و مطالبه گری ها ضروری است گفت: باید از چهره های علمی و ورزشی که بین نسل جوان مقبولیت دارند برای شنیدن مطالبات آنها در مدارس و دانشگاه ها بهره ببریم چرا که این چهره ها می توانند ارتباط بهتری با جوانان برقرار کرده و زبان آنها را بفهمند.

دشمن از خلاءهای موجود در کشور به نفع خود استفاده می‌کند/ ضرورت به رسمیت شناختن مطالبات جوانان و نوجوانان

“امیر حسین بازیار” در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به اینکه ایران به عنوان قطب پیشرفت شناخته می‌شود و در عرصه های مختلف علمی، صنعتی و اقتصادی به عنوان یک مهره اثرگذار در منطقه نقش آفرینی دارد اظهار کرد: برخی تحرکات در کشورهای همسایه حکایت از آن دارد که دشمن فضای فعلی منطقه را مدیریت می کند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما جمهوری و مردم سالار است لذا مطالبه‌گری مردم امری بدیهی و طبیعی است افزود: در طی این سالها مطالبات مردمی در تمام کشور وجود داشته و به آنها پاسخ نیز داده شده است اما این بار شکل آن با یک اعتراض مردمی متفاوت بوده و مشخص است که دشمن با اصل دین و تشیع مشکل دارد و مطالبات مردم را به این سمت هدایت می کند.

دشمن اسلام تحریف شده می خواهد

استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن اسلام تحریف شده می خواهد گفت: دشمن از فضای ایجاد شده پس از مرگ مرحومه امینی به نفع خود استفاده کرد و اینطور القا کرد که حکومت آزادی جوانان را از آنها گرفته است و از آنجایی که جوانان ما اکثر اوقات در فضای مجازی و پای ماهواره ها هستند درگیر این فضا شدند و دشمن نیز از خلاء ایجاد شده سوء استفاده و برخی افراد را تحت تأثیر خود قرار داد.

بازیار با تاکید بر اینکه اکثر مردم ایران اعتقادی قوی دارند و اگر روزی حجاب در ایران آزاد شود بسیاری از خانواده ها به آن تن نمی دهند، گفت: این در حالی است که حجاب در واقع بهانه دشمنان بوده و هدف آن ها اصل نظام است.

وی ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم در فضای رسانه‌ای با القائات غلط دشمن مقابله کنیم و آنها طوری فضاسازی می‌کنند که انگار در ایران انقلاب شده اما وقتی به جامعه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که زندگی عادی جریان دارد و حتی نیروی انتظامی که هدف دشمن قرار گرفته به مردم خدمت رسانی می کند.

اگر اوقات دانش آموزان و دانشجویان را به صورت علمی پر کنیم بسیاری از مسائل و مشکلات به وجود نمی آید

این استاد دانشگاه با بیان اینکه معترضان به جریان مرگ مرحومه امینی بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ سال را طی می کنند لذا برای بررسی اعتراضات و مطالبات آنها باید زبان و نگاه آنها به مسائل را در نظر گرفت بیان کرد: مطالبه این قشر باید در مدارس و دانشگاه‌ها بررسی شود و به آنها تریبون داده شود تا مطالب مد نظر خود را مطرح کنند. اگر اوقات دانش آموزان و دانشجویان را به صورت علمی پر کنیم بسیاری از مسائل و مشکلات به وجود نمی آید.

بازیار تاکید کرد: حفظ چارچوب قانونی در اعتراضات و مطالبه گری ها ضروری بوده و بستن خیابان و آسیب زدن به بیت المال به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

تعداد معترضانی که به خیابان‌ها می‌آیند و آشوبگری می‌کنند بسیار کم است

این استاد دانشگاه اضافه کرد: تعداد معترضانی که به خیابان‌ها می‌آیند و آشوبگری می‌کنند بسیار کم است و اکثریت نیستند و اگر همین فضای رسانه‌ای دشمن نیز نباشد همین تعداد اندک نیز به خیابان نمی آید اما برای کنترل فضای ایجاد شده باید حق مطالبه گری جوانان و نوجوانان را در دانشگاه و مدارس به رسمیت بشناسیم تا به آن ترتیب اثر بدهیم.

وی تصریح کرد: باید از چهره های علمی و ورزشی که بین نسل جوان مقبولیت دارند برای شنیدن مطالبات آنها در مدارس و دانشگاه ها بهره ببریم چرا که این چهره ها می توانند ارتباط بهتری با جوانان برقرار کرده و زبان آنها را بفهمند.

رسانه ها باید از دوقطبی کردن مردم پرهیز کنند

وی با بیان اینکه رسانه ها باید از دوقطبی کردن مردم پرهیز کنند عنوان کرد: طبق توصیه مقام معظم رهبری نباید مردم را به مذهبی و غیرمذهبی تقسیم کنیم زیرا ممکن است کسی در ظاهر خیلی مقید نباشد اما دلسوز نظام و کشور است البته عده قلیلی که در جامعه آشوب آفرینی می کنند جز مردم عادی نیستند و دستگاه های نظارتی و امنیتی باید به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه