استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

حضرت زهرا (س) تجلی ایمان با محوریت الله است

استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه ثمره رنج‌ها و مرارت های اهل بیت (ع) پس از گذشت ۱۴ قرن نتیجه داده است، گفت: امروز جهان بشریت و انسان‌های آزاده به جستجوی دین آسمانی آمده‌اند و برای نجات خود ایمان الحادی و شیطانی و ایمان رسانه‌ای را کنار زده و به دنبال ایمانی با محوریت الله هستند؛ ایمانی که تجلی آن در حضرت زهرا (س) نمایان است.

حضرت زهرا (س) تجلی ایمان با محوریت الله است

 حجت‌الاسلام عطایی در گفتگو با پایگاه خبری ـ تحلیلی  هشت‌دی ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهید راه امامت است به حدیثی از ایشان اشاره کرد و اظهار کرد: امام مانند کعبه است و امت باید به سراغش برود و این جمله ناب از بانوی بزرگ اسلام را می‌توان با آیات قران معنی کرد.

وی به اهمیت جایگاه ولایت از منظر دین اسلام اشاره کرد و گفت: طبق آیه ۵۵ و آیه ۶۷ سوره مائده حضرت جبرئیل سه بار بر پیامبر وارد شده و بر پیام خدای متعال تأکید می‌کند مبنی بر اینکه اگر امامت حضرت علی (ع) را اعلام نکنی، بی‌شک رسالت خود را ناتمام گذاشته‌ای و البته نگران شیاطین جن و انس نباش که خداوند تو را از همه چیز مصون و محفوظ نگه می‌دارد.

استاد دانشگاه گیلان تصریح کرد: اولین فردی که پیام این آیه را با گوش جان می‌پذیرد حضرت زهرا (س) هستند تا جایی که برای این هدف تا پای جان خود مقاومت کرده و خون مبارکش را نثار می‌کند.

حجت‌الاسلام عطایی ادامه داد: ایشان به‌تنهایی در این مسیر مرارت‌ها کشید تا پیام این آیه را به همگان بفهماند چرا که پس از فهم درست آیات زندگی انسانی و الهی سامان خواهد یافت در غیر این صورت تاریکی جهل و کفر، بشریت را رها نخواهد کرد؛ مانند جهالت عرب که تاوانش را مردم فلسطین دادند.

وی به ثمره تلاش و ایثار آن حضرت اشاره و عنوان کرد: این مرارت و تب‌وتاب و التهاب پس از گذشت ۱۴ قرن نتیجه داده و امروز جهان بشریت و انسان‌های آزاده متوجه نقطه ثقل انسانیت شده‌اند و به جستجوی دین آسمانی آمده‌اند و برای نجات خود ایمان الحادی و شیطانی و ایمان رسانه‌ای را کنار زده و از دجال آخرالزمانی عبور کرده و به دنبال ایمان مذهبی به محوریت الله رفته‌اند که تجلی آن در حضرت زهرا (س) است.

استاد دانشگاه گیلان در پایان خاطرنشان کرد: این جبهه حق و باطل در قرن ۲۱ است و جبهه سومی وجود ندارد؛ لذا این دقیقاً همان پیام قرآنی است که همه احزاب و فرقه‌ها را در یک جبهه قرار داده که در قرآن کریم آمده «کلُّ حزبٍ بَما لَدَیهِمْ فَرِحُونَ» و درباره جبهه حق نیز آیه «فَإِنَّ حزب‌اللهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» آمده همان حزبی که رهبرش، پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و الگو و نخستین شهید آن، حضرت زهرا (س) است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه