افزایش ۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در گیلان/ امحاء بیش از یک تن موادمخدر

جانشین انتظامی گیلان از افزایش ۴ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در استان خبر داد و بر اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد به موادمخدر تاکید کرد.

افزایش ۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در گیلان/ امحاء بیش از یک تن موادمخدر

به گزارش ۸دی، جانشین انتظامی گیلان در مراسم امحاء یک تن و ۱۵۰ کیلوگرم موادمخدر کشف شده طی ۶ ماهه گذشته از سال‌جاری در گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید عرصه مبارزه با موادمخدر به ویژه شهیدان “حسین بهراد نصر” و “مرتضی هدایت‌زاده” اظهار کرد: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌گردد.

وی با تصریح بر اینکه از ابتدای سال‌ جاری تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۸۴ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط پلیس استان کشف شده است، افزود: در این مدت بیش از ۲۸۳۳ قاچاقچی و توزیع کننده موادمخدر دستگیر شده‌اند.

سرهنگ “حسین حسن پور” از افزایش ۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون با اقدامات فنی و اشرافیت اطلاعاتی پلیس در زمینه دستگیری قاچاقچیان موادمخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی روبرو هستیم.

این مقام ارشد انتظامی بر اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد به موادمخدر تاکید کرد و گفت: بروز و گسترش جرائم مواد مخدر در یک جامعه، نه تنها پیامدهای زیانباری را برای فرد مبتلا به بار خواهد آورد، بلکه آثار مخرب اجتماعی بسیاری را نیز در پی خواهد داشت. آثار این جرائم منجر به تقبل هزینه هایی از سوی اجتماع می گردد.

وی به راه‌اندازی قرارگاه رصد فضای‌ مجازی پلیس مبارزه با موادمخدر گیلان در راستای رصد پنهان فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان موادمخدر به صورت هوشمند اشاره و عنوان کرد: با هماهنگی قضائی و اقدام عملیاتی پلیس، نتیجه این رصدها، کشف موادمخدر را به دنبال داشته‌ است.

سرهنگ حسن پور در پایان ضمن تاکید بر همکاری و ارتباط مداوم مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک و فروش موادمخدر در استان، مراتب را از به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه