اختصاصی/

میدان نبرد در جنگ شناختی چگونه ترسیم می شود + فیلم

در یک جنگ ادراکی و شناختی از سوی دشمن و عوامل نفوذی او قرار داریم که با ابزار رسانه به دنبال یک روایت تحریف شده از واقعیت هستند.

میدان نبرد در جنگ شناختی چگونه ترسیم می شود + فیلم

به گزارش خبرنگار ۸دی، در جنگ شناختی مهاجم سعی دارد بر اساس بستری که در جامعه وجود دارد و با توسل به شبکه های اجتماعی اینترنت محور، در جامعه هدف نفوذ کرده و دست به بی ثباتی زده و در نهایت فروپاشی جامعه آن هم به دستان مردمان همان جامعه را رقم بزند.

اما در اینکه چه باید کرد به نظر کارشناسان مطرح ناتو و اساتید مطرح موسسه هاپکینز تنها یک راه وجود دارد که بشود در جنگ شناختی موفق بود آن هم از بین بردن بستر هایی است که مهاجم جنگ شناختی از آن در جامعه هدف بهره می برد.

به پیش فرض بالا این نکته را هم اضافه کنید که که از نظر متخصصان مطرح چینی برای موفق شدن در جنگ شناختی اول باید افکار عمومی داخلی را حفظ و تقویت کرد.

این در حالی است که جنگ شناختی در تمام عرصه های جامعه و همچنین در حوزه نخبگان و عوام جامعه رخ می دهد از این رو نیاز داریم برای نخبگان و عوام جامعه نه تنها دستاوردهای نظام را تشریح کنیم بلکه باید توانایی اقناع سازی را هم در خود ایجاد کنیم که این امر باعث تقویت افکار عمومی داخلی می شود و با شناسایی بستری که امکان فعالیت مهاجم در آن وجود دارد، امکان تبدیل از یک جامعه قربانی به مهاجم در جنگ شناختی به وجود می آید.

جنگ شناختی بی رحم است پس باید بدون در نظز گرفتن ملاحضات ورود کرد و تمام احتمالات را در نظر گرفت و نقشه راه داشت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه