کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل در گفتگو با ۸دی:

هدف دشمن تقویت پروژه ایران هراسی با ابزار رسانه است/ امنیت؛ لازمه پیشرفت و توسعه

“مجید بهستانی” کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل با اشاره به بخشی از بیانات رهبری در خصوص اتحاد و نفی دوقطبی در کشور، گفت: مسئله حجاب در ایران یک پدیده عرفی و سنتی است که ریشه در مذهب و ملیت ایران و ایرانی دارد و به فرهنگ مبتنی بر حیا بانوان و غیرت آقایان برمی گردد که در سنت ما نهادینه شده است.

هدف دشمن تقویت پروژه ایران هراسی با ابزار رسانه است/ امنیت؛ لازمه پیشرفت و توسعه

“مجید بهستانی” کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پی اتفاقات اخیر با اشاره به تضاد هستی شناختی جمهوری اسلامی با قدرت های استکباری و برخی قدرت های ارتجاعی منطقه به عنوان امری مسجل و دیرپا، اظهار کرد: از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی این اختلاف و دشمنی و رقابت وجود داشته و مربوط به سال های اخیر نیست، برخی از این عوامل به وضعیت جغرافیایی و برخی به ماهیت انقلابی و اسلامی نظام بر می گردد و دشمن همواره از جاسوسی برای تضعیف و مهار قدرت کشور و تغییر نظام و تجزیه ایران برنامه ریزی و بهره می برد.

این کارشناس سیاسی به تنوع قومیتی در کشور به عنوان یکی از ویژگی های جامعه شناسی سیاسی اشاره کرد و گفت: قومیت هایی در کشورمان وجود دارند که مخالف ملی گرایی و به دنبال جدایی و استقلال هستند و یکی از شکاف هایی که همواره امنیت ملی را مورد مخاطره قرار می دهد بحث جدایی طلبی قومیتی مانند خلق عرب، خلق کرد، خلق بلوچ است که گروه های تروریستی پژاک، الاهوازیه و… حامی این جریان ضد امنیتی هستند. علاوه بر آن سازمان مجاهدین خلق، سکولارها و احزاب مختلف دیگری نیز در این میان وجود دارند.

بهستانی ادامه داد: هرکدام از این گروه ها در راستای ضربه زدن به امنیت و توان کشور در خدمت و اختیار سرویس های اطلاعاتی معاند قرار گرفتند، هم افزایی بین این گروهک ها سبب شکل گیری بحران امنیتی و فتنه خواهد شد. حادثه اخیر از جمله مواردی است که در پی آن احزاب معاند با یکدیگر هم پیمان شدند و هرکدام برحسب توانایی خودشان کوشیدند ضربه ای بر کشور وارد کنند. این اتفاقات از پیش تعیین شده بود و حادثه ناگوار فوت مهسا امینی فرصت خوبی را برایشان فراهم کرد تا بتوانند بار دیگر به امنیت ملی یورش بیاورند.

امنیت، لازمه پیشرفت و توسعه

وی با استناد به فرمایش رهبر انقلاب در رابطه با تبیین اهمیت امنیت ملی به عنوان زیرساخت بسیاری از مسائل جامعه بیان کرد: همه کشورها به دنبال پیشرفت و توسعه هستند که لازمه اصلی آن ثبات است که با امنیت شکل می گیرد، اگر امنیت از بین برود، هرج و مرج و بی ثباتی جای آن را خواهد گرفت و مسئله توسعه خدشه دار و قدرت ملی از بین خواهد رفت به عبارتی دیگر اگر دولتی نتواند امنیت کشورش را فراهم کند به عبارتی دچار fail state یا ورشکستگی خواهد شد.

این استاد دانشگاه به “امنیت” به عنوان اصلی ترین کارکرد یک نظام سیاسی و مطالبه محوری مردم یک ملت اشاره کرد و یادآور شد: با برقراری امنیت در پی حفظ اساس دولت، کشور به سمت و سوی موفقیت در مسائل اقتصادی و کسب و کارها و کارآفرینی و انعقاد قراردادها پیش خواهد رفت و سپس با فراهم شدن این زیرساخت ها و بسترها پیشرفت و توسعه و بر اساس آن برنامه ریزی ها شکل می گیرد.

مسئله حجاب در ایران یک پدیده عرفی و سنتی است

بهستانی با اشاره به بخشی از بیانات رهبری در خصوص اتحاد و نفی دوقطبی در کشور اظهار کرد: مسئله حجاب در ایران یک پدیده عرفی و سنتی است که ریشه در مذهب و ملیت ایران و ایرانی دارد و به فرهنگ مبتنی بر حیا بانوان و غیرت آقایان برمی گردد که در سنت ما نهادینه شده است.

وی ادامه داد در دوران پهلوی به دنبال مدرنیزاسیون فرهنگی، بی حجابی به عنوان امری ارزشمند و پوشش اسلامی را امری خرافی می پنداشتند و بخشی از اقشار جامعه به دنبال آن، تغییر عقیده دادند و بعد از پیروزی انقلاب با قانونی شدن حجاب، مقاومت هایی از سوی این اقشار صورت گرفت ولی به دلیل اینکه پدیده حجاب یک امر اجتماعی و سنتی در کشور محسوب می شد این مخالفت ها دیری نپایید و حجاب از سوی ملت به عنوان امری قانونی مورد پذیرش قرار گرفت.

حجاب هیچ گاه عامل نقض حقوق انسانی نبوده و نیست

وی ادامه داد: در چند سال اخیر به علت فعالیت های ضد انقلابی شبکه های ماهواره ای تلاش شد تا حجاب به عنوان امری سیاسی و حکومتی در جهت سرکوب و نفی حقوق زنان بازنمایی شود که متاسفانه از سوی برخی خانواده ها به خصوص جوانان پذیرفته شد و باور پیدا کردند که حجاب امری زائد و سیاسی و یک پدیده فرهنگی نیست در حالی که حجاب عامل مصونیت زنان برای حضور در اجتماع و هیچ گاه عامل نقض حقوق انسانی نبوده و نیست و عدم رعایت حقوق زنان در کشور به عواملی مانند عدم رعایت احترام در خانواده یا عدم پرداخت مهریه، اشتغال و … برمی گردد.

ملت با وجود اعتراضات و انتقادات شان هیچ گاه با آشوبگران خیابانی همراهی نکردند

این کارشناس سیاسی با اشاره به بخشی از فرمایش رهبر انقلاب در خصوص اینکه ملت ایران مظلوم اما قوی است بیان کرد: فشار قدرت های استکباری و ابزارهای سیاسی شان در قالب سازمانی های دولتی و غیر دولتی و سازمان های فرهنگی به همراه ابزارهای رسانه ای، پروژه ایران هراسی را کلید زدند و هرازچند گاهی به بهانه های مختلف به آن دامن می زدند در اتفاق اخیر نیز که ابعاد آن هنوز کاملاً روشن نشده بهانه ای برای تحریک افکار عمومی جهان علیه ایران قرار دادند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را تروریستی، ضد زنان و عقب افتاده معرفی کنند ولی با وجود همه فشارهای سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی با همراهی و هوشیاری مردم، کشورمان عقب نشینی نکرده و بر تمام ارزش ها، احکام الهی و قوانین داخلی مطابق با سلایق و باورهای مردم پایداری نموده و ملت با وجود اعتراض ها و انتقادات شان هیچ گاه با آشوبگران خیابانی همراهی نکردند و اقتدارشان پابرجا ماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه