فعال حوزه رسانه در گفتگو با خبرنگار ۸دی:

اتهام زنی به پلیس و بسیج مصداق ظلم به مردم است

فعال گیلانی حوزه رسانه گفت: اتهام زنی به نیروی انتظامی و بسیج و تخریب وجهه ی این دو نهاد که نقش مهمی در حفظ امنیت جامعه دارند، ظلم به کل جامعه و مردم است.

اتهام زنی به پلیس و بسیج مصداق ظلم به مردم است

اسلام ملکی معاف، از فعالان رسانه گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی درباره اغتشاشات اخیر و ظلم به نیروی انتظامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که “در این حوادث اخیر (تجمعات اعتراضی که به بهانه ی فوت خانم مهسا امینی برگزار شد)، بیش از همه به سازمان انتظامی کشور و به بسیج، ظلم شد.” به نظر می‌رسد مقصود رهبری از «ظلم» در اینجا همین تخریب‌ها، تهمت ها و بی انصافی‌هایی است که یک عده در حق پلیس و بسیج روا داشتند.

وی افزود: رهبری فرمودند: «به ملت ایران ظلم شد» یعنی اتهام زنی به نیروی انتظامی و بسیج و تخریب وجهه ی این دو نهاد که نقش مهمی در حفظ امنیت جامعه دارند، ظلم به کل جامعه است. وقتی بسیج و سازمان انتظامی تضعیف شود، سطح امنیت در کل جامعه کاهش می‌یابد و تضعیف امنیت یعنی ناامنی که منجر به آسیب دیدنِ همه ابعاد زندگی مردم از اقتصاد گرفته تا آموزش و بهداشت و … خواهد شد.

امنیت، زیرساخت ابعاد فردی و جمعیِ زندگی یک جامعه است

ملکی تاکید کرد: امنیت، زیرساخت همه‌ی ابعاد فردی و جمعیِ زندگی یک جامعه است. یک عده از عزیزان در گرماگرم این حوادث می‌گفتند باید بیاییم درباره حجاب اجباری و گشت ارشاد و آزادی‌های فردی و اجرای شریعت و … بحث و گفتگو کنیم.

وی ادامه داد: این حوادت ناشی از عدم وجود «گفتگو» بین اقشار مختلف جامعه است. البته گفتگو چیز خوبی است ولی وقتی تجمعات اعتراضی به اغتشاش و ناامنی منجر شده، دیگر اولویت اینست که امنیت برقرار شود و گفتگو در اولویت بعدی قرار می‌گیرد.

این فعال حوزه رسانه گفت: وقتی اراذل و اوباش و گروه‌های تجزیه‌طلب و تکفیری‌ها به میدان مبارزه با نظام و اسلام آمده‌اند، اولویت اینست که اینها را سر جایشان بنشانیم و بعد که آرامش و امنیت به جامعه برگشت، می‌توان درباره هر موضوعی بحث و گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه ما ادعا نمی کنیم همه مأموران انتظامی کشور، معصوم هستند و هیچ اشکالی در کار هیچیک از آن‌ها وجود ندارد اظهار کرد: ما می‌گوییم «بی‌انصافی» و «مبالغه درباره اشکالات پلیس»، ظلم است. واقعیت اینست که پلیس ایران – در عین اقتدار- مهربان است و رفتار انسانی دارد. اگر هم در موارد نادری برخی از مأموران انتظامی رفتار نامناسبی با متهم یا مجرم انجام دهند، این بر خلاف بخشنامه‌ها و توصیه‌های مسؤولان این سازمان است و معمولا اگر این خبر به بازرسی فراجا برسد با مأمور خاطی برخورد می‌کنند.

ملکی معاف ادامه داد: پلیس ایران هم مقتدر است و هم رفتار انسانی و رأفت اسلامی دارد. این در حالی است که پلیس در بسیاری از کشورها، مظهر «اجرای قانون با خشونت و بیرحمی» است. اینجاست که اگر کسی وجدانش را زیر پا بگذارد و پلیس ایران را خشن و شکنجه‌گر و خونریز وانمود کند، قطعا ظالمانه و غیرمنصفانه داوری کرده است.

بی انصافی و اتهام زنی به پلیس ظلم به نهادهای امنیت‌آفرین است

این فعال رسانه افزود: بی انصافی و اتهام زنی بی دلیل به کلیّت پلیس و کلیّتِ بسیج، ظلم به نهادهای امنیت‌آفرین است و ظلم به نهادهای امنیت‌آفرین، ظلم به همه افراد جامعه است؛ هم ظلم به نظام و هم ظلم به ملت است.

ملکی تاکید کرد: اینکه به خاطر یک حادثه نادر که شخصی در اختیار نیروی انتظامی بوده و به علت نامعلومی سکته کرده است، پلیس ایران را شکنجه گر، جنایتکار و خونریز وانمود کنیم، ظلم است.

ملکی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اشتباه برخی چهره ها درباره قضاوت نوع حادثه پیش آمده و تلاش برای جبران اشتباهشان گفت: به نظر می‌رسد همه نویسندگان و فعالان مطبوعات و فضای مجازی که از عبارت «کشته شدن مهسا امینی» استفاده کردند، وجدان خودشان را زیر پا گذاشتند زیرا درباره فوت یک فرد، تا وقتی که نتیجه تحقیقات پزشکی قانونی منتشر نشده، نمی‌توان ادعای «وقوع قتل» را با «قاطعیت» مطرح کرد. متأسفانه طیفی از فعالان فضای مجازی و مطبوعات، کینه‌ها یا دلخوری‌هایی در گذشته از نیروی انتظامی یا از کلیت نظام داشتند و در ماجرای مرگ مشکوک خانم مهسا امینی سعی کردند با اتهام زنی و نشر اکاذیب، انتقام خودشان را از پلیس و از کلیّت نظام بگیرند و جوان‌های کم‌تجربه و احساساتی را به خشونت‌ورزی و تقابل با پلیس وادار کنند.

این فعال حوزه رسانه ادامه داد: رسالت یک نویسنده این است که مخاطب خودش را فریب ندهد. نویسندگان و فعالان سیاسی و فرهنگی که اتهامات غلوآمیز و بی سند را بر ضد پلیس مطرح کردند به مردم و مخاطبانِ خودشان هم خیانت کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه