استاندار گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

همه امکانات باید در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان استفاده شود

استاندار گیلان با بیان نقش معلمان در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی گفت: نه تنها ذهن دانش‌آموزان بلکه فطرت خداجوی آنها را باید پرورش دهیم ضمن اینکه از همه ابزارها و امکانات باید در جهت رشد، شکوفایی و پایداری استعدادهای آنان استفاده شود.

همه امکانات باید در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان استفاده شود

به گزارش ۸دی،اسدالله عباسی استاندا گیلان امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبستان شاهد پسرانه امام صادق (ع) در رشت اظهار داشت: رییس‌جمهور ایران اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل در جمع سران  کشورها، در نقش مدعی در برابر کسانی که متهم هستند و نسخه های تجویزی برای ایران اسلامی تجویز می کنند به نحوی از انحاء آنچه را که داشته های ما است را کنار می گذارند و القائات شخصی خود را جایگزین می کنند، مقتدرانه حضور یافت.

وی با اشاره به توانمندی های ایران اسلامی و جوانان این مرز و بوم در بخش های مختلف افزود: کشور ایران از نیروی انسانی توانمند برخوردار است و باید با این ظرفیت برای تعالی کشور گام برداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس بیان داشت: امروز به برکت خون شهیدان، ایثارگران و رزمندگان با امنیت و اقتدار سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ را آغاز می کنیم.

عباسی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته شرایط سختی را به لحاظ بیماری کووید ۱۹ داشتیم، افزود: دانش آموزان با تلاش معلمان به صورت غیرحضوری آموزش دیدند، اکنون در سال تحصیلی جدید شرایط برای آموزش حضوری فراهم است.

وی با اشاره به نقش مدرسه در تعلیم و تربیت دانش آموزان و آموزش چهره به چهره اظهار داشت: لبریز شدن عشق و ایمان و انسانیت در کلاس درس نمایان می شود.

استاندار گیلان بیان داشت: امروز به برکت حضور معلمان و مدیران و همه کسانی که برای آماده سازی مدارس در سال تحصیلی جدید تلاش کرده اند شاهد نجوای دلنشین دانش آموزان هستیم که طی ۲ سال گذشته جای این آینده سازان در واحدهای آموزشی خالی بود.

وی با بیان نقش معلمان در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی و تاکید بر تربیت فطرت خداجوی آنان خاطر نشان کرد: نه تنها ذهن دانش‌آموزان بلکه فطرت خداجوی آنها را باید پرورش دهیم ضمن اینکه از همه ابزارها و امکانات باید در جهت رشد، شکوفایی و پایداری استعدادهای آنان استفاده شود.

عباسی با تاکید بر بهره گیری از شیوه های نوین آموزشی برای رشد و شکوفایی دانش آموزان اظهار داشت: شرایط آموزش و پرورش متفاوت تر از گذشته است و برای آنکه از همه ظرفیت های ملی و استانی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان استفاده شود از هیچ کوششی در این ارتباط دریغ نخواهیم کرد.

وی با قدردانی از معلمان برای آموزش و پرورش دانش آموزان افزود: دولت تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه و حق معلمان به کار گرفته است، در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش که به صورت سند به خوبی اجرا می شود، تمام حلقه ها اعم از دانش آموز، مدرسه، کتاب، معلم، مدیر، جامعه و اولیاء دیده شده‌است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تعامل بین اولیاء و مربیان را مهم دانست و اضافه کرد: از ظرفیت های اولیاء دانش آموزان برای شکوفایی غنچه های نوشکفته در مدارس حتما بهره گرفته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه