آیت الله فلاحتی: موفقیت انقلاب اسلامی در عبور از حوادث و بحران‌های سخت چشم گیر بوده است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه موفقیت انقلاب اسلامی در عبور از حوادث و بحران‌های سخت چشم گیر بوده است، گفت: جنگ هشت ساله که به ایران اسلامی تحمیل شد، آزمایش بزرگی برای دنیای استکبار بود و موفق به محو انقلاب اسلامی نشدند، اما انقلاب اسلامی توانست عرصه‌های جدیدی را به روی بشریت باز کند و این اندیشه نو آمد تا بشریت بداند در کجای پازل جوامع بشری قرار دارد.

آیت الله فلاحتی: موفقیت انقلاب اسلامی در عبور از حوادث و بحران‌های سخت چشم گیر بوده است

به گزارش ۸دی،آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور رهبر معظم انقلاب به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس از تهران و در گیلان با حضور جمعی از پیشکسوتان در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به دلیل وجود ریشه اعتقادی، رهبری آگاهانه و مردمانی با بصیر و ولایت مدار به پیروزی رسید و دوام و قوام یافت.

وی با اشاره به عدم توفیق سایر انقلاب‌های جهان افزود: نگاه و حرکت انقلاب اسلامی ریشه در باورهای اعتقادی و مذهبی دارد و همین خصیصه مهم و ارزشمند این انقلاب را با سایر انقلاب‌ها متمایز کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فجایع ضدبشری در آمریکا و دیگر کشورهای سلطه طلب، این اقدامات را جنایتی تأسف بار خواند و بیان کرد: بر اساس گزارش جهانی در طول ۷ سال گذشته ۵ هزار زن را در ایالات متحده کشتند و در همین چند ماه اخیر فقط ۳۰ زن توسط پلیس آمریکا به قتل رسید و این اتفاقات تلخ هیچ وقت بزرگ نمایی نمی‌شود.

آیت الله فلاحتی، بصیرت افزایی و ارتقای بینش سیاسی و معرفتی جوانان و دانشجویان در دانشگاه‌ها را ضرورت جامعه امروز دانست و اضافه کرد: عَلَم بصیرت افزایی و تقویت بینش سیاسی بر دوش دانشگاه و حوزه است و می‌طلبد برای آگاهی بخشی و هوشیاری جامعه در این عرصه اقدامات موثرتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جو خفقان عدم بصیرت ملت‌ها خطر بزرگ جامعه بشری است، افزود: عالمان و اندیشمندان باید در عرصه آگاهی بخشی و بصیرت افزایی جامعه پیشگام باشند.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش مهم مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی در تربیت نسل با بصیر و دارای بینش سیاسی و معرفتی، این مسئله را مورد رنجش دشمنان دانست و بیان کرد: پرورش نسلی مطالبه گر، با بصیر و آگاه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای دشمنان ایران اسلامی قابل هضم نیست.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه موفقیت انقلاب اسلامی در عبور از حوادث و بحران‌های سخت چشم گیر بوده است، گفت: جنگ هشت ساله که به ایران اسلامی تحمیل شد، آزمایش بزرگی برای دنیای استکبار بود و موفق به محو انقلاب اسلامی نشدند، اما انقلاب اسلامی توانست عرصه‌های جدیدی را به روی بشریت باز کند و این اندیشه نو آمد تا بشریت بداند در کجای پازل جوامع بشری قرار دارد.

وی با اشاره به چالش‌های جدی ایران اسلامی در اوایل جنگ تحمیلی و دفاع مقدس افزود: در جنگ تحمیلی از داشتن جنگ‌افزارهای نظامی عاجز بودیم اما ایمان مردم، پشتیبانی عظیمی بود و با مدیریت امام (ره)، جنگ تحمیلی به گونه‌ای مدیریت شد که باعث شگفتی جهانیان شد و جوانان ما برای دفاع از ارزش‌ها، همه ابزارها و اسلحه‌ها را با دست خود ساختند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پدیده انقلاب اسلامی دشمنان را مات و مبهوت کرده است، گفت: تلاش دشمن در این چهار دهه از انقلاب در عرصه ایران ستیزی و اسلام ستیزی ناکام مانده است و این موفقیت‌های ایران اسلامی نشان می‌دهد که حمایت و دست یاری امام زمان (عج) با ما است.

آیت الله فلاحتی ضمن تشکر از زحمات و مجاهدت‌های نیروهای مسلح کشور اضافه کرد: به شهدای نیروی انتظامی و همه یگان‌های مرتبط به این سازمان، سلام و درود می‌فرستم و از بسیجیان و پاسداران هم تشکر می‌کنم، لذا با ابهت و اقتدار از انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنید و نگذارید دشمنان این مرز و بوم ذره‌ای به نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه