استاندار گیلان: احیا تالاب انزلی نیازمند کار جهادی و دلسوزانه است

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی برای احیای تالاب انزلی گفت: احیا و نجات تالاب انزلی نیازمند کار جهادی و دلسوزانه است که متاسفانه برخی از افراد با اجرای طرح‌های غیرتخصصی پا روی گلوی تالاب انزلی گذاشتند و تالاب در حال خفه شدن است.

استاندار گیلان: احیا تالاب انزلی نیازمند کار جهادی و دلسوزانه است

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی به استقبال باشکوه زوار به کربلای معلی اشاره و اظهار کرد: بعد از همه گیری کرونا، حضور زائرین و ارادتمندان به سرور و سالار شهیدان در اجتماع بزرگ اربعین حسینی کم نظیر است که تلاش شده تا شرایط برای زوار تسهیل بخشی شود.

وی با تاکید بر کنترل و نظارت ویژه در ناوگان حمل و نقل جهت انتقال زوار اربعین افزود: متولیان امر با جدیت و پیگیری‌های لازم جلوی فرصت طلبی و سو استفاده های برخی افراد را بگیرند.

اسدالله عباسی با اشاره به حریق اخیر دو تالاب بین المللی انزلی و امیرکلایه لاهیجان، بیان کرد: احیای تالاب انزلی به دستور رئیس جمهوری به صورت جدی و تا حصول نتیجه در استان پیگیری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه گیلان را با زیبایی‌هایی چون تالاب هایی نظیر انزلی می‌شناسند، گفت: تالاب، جنگل و ساحل و سایر مواهب طبیعی و تاریخی جز هویت گیلان است و باید حفظ شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نسخه‌های پیچیده شده برای احیای تالاب انزلی شفابخش نبوده است، عنوان کرد: برخی افراد با اجرای طرحهای غیر تخصصی پا روی گلوی تالاب انزلی گذاشتند و تالاب در حال خفه شدن است.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی برای احیای تالاب انزلی، تصریح کرد: احیا و نجات تالاب انزلی نیازمند کار جهادی و دلسوزانه است.

این مسئول با اشاره به مزیت‌های تالاب بین المللی انزلی، اضافه کرد: تالاب‌ها در کنار زیبایی و طراوتی که دارند شاهرگ حیاتی محسوب می‌شوند. حفظ و احیای تالاب باید مردمی شود، حذف تالاب‌ها و مواهب طبیعی به مرگ تدریجی زندگی بشر منتج می‌شود و لذا برای حفظ این نعمات خدادادی باید کوشید.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه دست منفعت طلبان به تالاب انزلی قطع می‌شود، گفت: جای هیچ گذشتی برای افراد سودجو و منفعت طلب که چشم طمع و تاخت و تاز به تالاب انزلی را دارند باقی نمی‌گذاریم.

عباسی با اشاره به اقدامات زیست محیطی در ماه‌های اخیر در گیلان، اضافه کرد: احداث تصفیه خانه زندان لاکان، بیمارستان‌ها و همچنین تصفیه خانه شهر رشت به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب به دو رودخانه گوهررود و زرجوب از جمله اقدامات زیست محیطی در گیلان است که مستمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در گذشته تخصیص اعتبارات و اقدامات فقط روی کاغذ بود، افزود: دولت سیزدهم بنا را بر واقعیت‌ها گذاشته و این مسیر در گیلان هم ادامه پیدا می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر رعایت تکلیف بودجه از سوی دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: بخش عده‌ای از پرونده‌های ارسالی به دادگاه‌ها و محاکم به عدم رعایت تکلیف و قانون بودجه مرتبط می‌شود که باید مدیران دقت نظر کافی را داشته باشند.

عباسی با تاکید بر جذب حداکثری اعتبارات از سوی دستگاه‌ها، اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌ها و نهادها در جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند. برگشت حتی یک ریال از بودجه دستگاه‌ها قابل پذیرش نیست و مدیران در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران وعده‌های انجام نشدنی  به مردم ندهند، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌ها، فرمانداران و دیگر رؤسا بر اساس چارچوب‌های اعتباری به مردم وعده دهند، چراکه دولت سیزدهم صادق الوعده است و نباید در این دولت وعده دروغ به مردم داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه