نجفی در جمع اصحاب رسانه:

شیلات بندر کیاشهر دارای ۱۴ اثر ملی است/ احداث بیمارستان از مطالبات مهم مردم آستانه اشرفیه

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس از کلنگ زنی احداث بیمارستان در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: احداث بیمارستان مطالبه جدی مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر است.

شیلات بندر کیاشهر دارای ۱۴ اثر ملی است/ احداث بیمارستان از مطالبات مهم مردم آستانه اشرفیه

به گزارش ۸دی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی امروز طی نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن اجتماعات ارشاد آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه خبرنگاران نقش محوری در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و جهت دهی افکار عمومی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: نقد خبرنگاران برای اصلاح امور و ارتقای جایگاه سازمان‌ها و ادارات بسیار نقش آفرین است اما خبرنگاران در کنار نقد، عملکردها را هم پوشش دهند.

وی با اشاره به اعتبارات طرح توسعه حرم مطهر سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه افزود: این طرح سالیان سال در دست اجراست، اما اعتبارات استانی آن ناچیز بوده و شهرداری حتی امکان تملک یک واحد مسکونی را در طول سال نداشت و از محل منابع داخلی شهرداری تعدادی از زمین ها خریداری شد.

ابراهیم نجفی با بیان اینکه امسال توانستیم برای طرح توسعه حرم مطهر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ردیف ملی بگیریم، گفت: این اعتبار پنج میلیارد تومان بوده و لذا شهرداری و شورای شهر آستانه اشرفیه اقدام به تنظیم تفاهم نامه های اولیه با سازمان بازآفرینی شهری و بانک مسکن کرده است.

این مسئول به مشکلات بخش کیاشهر در حوزه درمان اشاره و بیان کرد: ظرفیت‌های کیاشهر تقریبا مغفول مانده و در بخش درمان چیزی ندارد لذا اولویتم در بخش درمان بخش کیاشهر بود و برای احداث بیمارستان مطالبه گری کردم. به زودی کلنگ احداث درمانگاه عمومی، تخصصی و اورژانس بندر کیاشهر به زمین زده می شود. هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این درمانگاه تصویب شده است. این درمانگاه به مساحت ۶۰۰ و زیربنای ۱۸۴۰ مترمربع به نوعی بیمارستان محلی محسوب می شود و ۱۰ تخت بستری موقت و اتاق عمل سرپایی دارد و لذا می تواند مشکلات منطقه را حل کند.

نماینده آستانه در مجلس با اشاره به قدمت ۱۵۰ ساله اسکله بندر کیاشهر و تغییر کاربری این اسکله از رفع مشکلات زیست محیطی بندرکیاشهر و بهره گیری تا از ظرفیت های صیادی اسکله در آینده خبر دارد و مجموعه هفت هکتاری شیلات بندر کیاشهر را دارای ۱۴ اثر ملی دانست و گفت: شاهد ورود یکی از شرکت های سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حوزه گردشگری بندر هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفری شهرک صنعتی آستانه، تصریح کرد: این شهرستان مشکلات عمده ای در بخش های برق، آب و مخابرات دارد و لذا با همکاری شرکت توانیر ۱۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار اجرا می شود. در حوزه مخابرات هم ۱۰ روستا از ۱۰۰ روستای شهرستان را به عنوان پایلوت شبکه مخابرات زیرزمینی انتخاب کردیم و کلیه حفاری ها با کمک بخشداران و دهیاران و شوراهای روستا انجام می شود.

نجفی از تخصیص اعتبار ۶۶ میلیارد تومانی از محل محرومیت زدایی برای تامین آب شرب ۴۱ روستا با همکاری قرارگاه خاتم خبر داد و خاطرنشان کرد: برای احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی آستانه اشرفیه نیازمند اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی هستیم در این راستا نیز از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم وارد مذاکره شدیم. در مورد آسفالت راه هم، حدود ۳۰ روستای شهرستان تا پایان سال تکمیل می‌شود و اینکه استان گیلان در حوزه ساماندهی پسماند به هفت پهنه تقسیم شده و آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و لاهیجان در یک پهنه قرار دارند و آماده احداث دستگاه زباله سوز و کارخانه کمپوست و تفکیک زباله هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه