امام جمعه آستارا :

پیاده روی اربعین عامل تقویت روحی و دینی و از نمادهای سیاسی اسلام است

امام جمعه آستارا پیاده روی اربعین را یکی از نمادهای سیاسی اسلام دانست و گفت: حضور اقوام و ملیت های مختلف در این مراسم پر عظمت موجب ارتباط دلهای مومنین و تقویت جبهه مقاومت و ملت های مظلوم دنیا شده است و نقشه شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرده است.

پیاده روی اربعین عامل تقویت روحی و دینی و از نمادهای سیاسی اسلام است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه مبحث آثار محبت اهل بیت(ع) به بیان آثار اخروی آن و سودمندی دوست داشتن اهل بیت(ع) در اهوالات سخت مرگ و قیامت پرداخت.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه صفر و ایام حزن و اندوه ائمه معصومین (ع) و تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) و با توجه به در پیش بودن همایش عظیم پیاده روی اربعین و زیارت حضرت امام حسین(ع) آن را یکی از مهمترین نمادهای عشق و علاقه به اهل بیت(ع) دانست و افزود: حضور با شکوه زائران در مراسم پیاده روی اربعین موجب تقویت روحیه دینی و معنوی در دنیا می شود.

باقری ارومی پیاده روی اربعین را یکی از نمادهای سیاسی اسلام دانست و عنوان کرد: حضور اقوام و ملیت های مختلف در این مراسم پر عظمت موجب ارتباط دلهای مومنین و تقویت جبهه مقاومت و ملت های مظلوم دنیا شده است و نقشه شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرده است.

وی درگیری های چند روزه گذشته عراق در آستانه ایام اربعین را به نفع هیچ جریان و گروه سیاسی در عراق ندانست و اظهار داشت: وحدت و اتحاد مسلمانان قوی ترین سلاح در برابر دشمنان قسم خورده آنان است و حفظ وحدت و همدلی به برکت وجود امام حسین(ع) موجب قدرت بیشتر ملت مسلمان عراق و جهان اسلام خواهد بود.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت سیزدهم شهریور، روز تعاون و تبریک این روز به تعاونی داران و زحمت کشان عرصه تعاون، تعاون و همکاری را از توصیه های دین مبین اسلام در قرآن کریم بیان کرد و افزود: گسترش و تقویت تعاونی ها و بکارگیری سرمایه های خرد مردم در جهت توسعه اقتصادی می تواند علاوه بر تولید در آمد برای اعضای تعاونی به رونق اقتصادی کشور نیز کمک کند.

مسئول حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان مرزی بندر آستارا ضایعه فقدان دو عالم ربانی حضرت آیت الله ناصری و آیت الله سید حسن مصطفوی را به پیشگاه امام زمان(عج) و مرم مؤمن ایران اسلامی تسلیت گفت و ضمن تجلیل از خدمات علمی و معنوی این دو بزرگوار علو درجات آنان را از درگاه الهی خواستار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا در پایان از مردم خواست تا با رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف و مصرف بی رویه بخصوص در این روزهای گرم تابستان که به علت گرما شاهد تبخیر آب در سطح رودخانه ها هستیم مانع هدر رفت آب و بروز مشکلات گردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه