استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی:

تروریسم در فضای مجازی نیز بر ضد منافع ملی و بشری در حال فعالیت است/ افول گروه های ترویستی با کاهش قدرت نفوذ آمریکا

“عمران علیزاده” استاد دانشگاه، گفت: تروریسم در فضای مجازی و در فضای ذهنی نیز دقیقا بر ضد منافع یک ملت و قومیت و منافع بشری در حال تلاش است تا از این طریق و در فضای ذهنی افراد، تغییر مفاهیم به نفع خودشان صورت بگیرد.

تروریسم در فضای مجازی نیز بر ضد منافع ملی و بشری در حال فعالیت است/ افول گروه های ترویستی با کاهش قدرت نفوذ آمریکا

به گزارش هشت دی، هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم است. در پی عملیات تروریستی ۸ شهریور در سال ۱۳۶۰ دو یار دیرین انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر کشورمان و تنی چند از همراهان آنها به شهادت رسیدند.

این اقدام تروریستی که به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد، در میان سایر عملیات های تروریستی به دلیل شهادت نفرات اول و دوم دستگاه اجرایی یک کشور کاملا بی سابقه به شمار می آید.

فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری ۲ ماه پس از فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ صورت گرفت. از این پس ترورهای سریالی منافقین که از شهدای محراب تا مردم کوچه و بازار را در برمی‌گرفت، شروع شد و منافقین ۱۷ هزار نفر مظلوم و بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند و به شهادت رساندند.

منافقین یک گروه شناخته شده تروریستی در سطح بین الملل

“عمران علیزاده” کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با تشریح واژه تروریسم، اظهار کرد: به ایجاد رعب و وحشت به صورت غیر قانونی و فرا قانونی در یک‌جامعه برای منافع مادی و معنوی، تروریسم اطلاق می شود که امروزه به عنوان یک ایدیولوژی درآمده و به افرادی که از این ایدئولوژی پیروی می کنند تروریست گفته می شود.

وی با اشاره به تاریخچه مسئله تروریسم تصریح کرد: استفاده از انواع عملیات تروریستی در دنیا از سال های دور متداول بوده اما بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و فروپاشی جهان دوقطبی، تروریست به یک واژه متداول و بازیگر سطح جهانی تبدیل شد و تاثیر آن بر روی معادلات جهانی به خلا قدرت ناشی از ایجاد جهان دوقطبی و استفاده تروریست ها برای اثرگذاری در سطح جهانی برمی گردد.

این استاد دانشگاه به سه فضای مشخص برای عملیات تروریستی اشاره کرد و گفت: در فضای حقیقی این عملیات با بمب گذاری و شهادت افراد صورت می گیرد اما تروریسم در فضای مجازی و در فضای ذهنی نیز دقیقا بر ضد منافع یک ملت و قومیت و منافع بشری در حال تلاش است تا از این طریق و در فضای ذهنی افراد، تغییر مفاهیم به نفع خودشان صورت بگیرد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه منافقین یک گروه شناخته شده تروریستی در سطح بین المللی هستند، بیان کرد: کشورهای ایالات متحده و اتحادیه اروپا که خودشان عملاً از تروریست های دولتی دفاع کردند، یک زمانی منافقین آن قدر جنایت هایشان بزرگ و دارای مستندات بود که آن را به عنوان گروه های تروریستی معرفی کردند و به آنان اجازه فعالیت در خاکشان را نمی دادند اما امروز این گروه را از لیست تروریست ها خارج کردند تنها به این دلیل که به عنوان یک ابزار برای اعمال اراده خودشان در جهان اسلام به ویژه ایران استفاده کنند.

وی ادامه داد: گروهکی که زمانی با ایجاد رعب و وحشت در ایران بعد از انقلاب به دنبال بازکردن جایی برای خود بودند امروزه همان عملیات را در فضای مجازی با ایجاد گسل عمیق بین نظام و مردم انجام می دهند و همچنان از پشتیبانی کامل ایالت متحده و اتحادیه اروپا برخوردارند.

علیزاده با تشریح اهداف این گروهک ها تصریح کرد: سازمان منافقین از ابتدای تاسیس، بر این باور بود که هدف وسیله را توجیه می کند و می توانند از هر ابزاری برای رسیدن به اهدافشان بهره ببرند این در حالی است که این ایده متعلق به خودشان نبود و یک ایده غربی است. غربی ها در مسائل جهانی برای رسیدن به اهدافشان در مناطق مختلف از هر ابزاری استفاده می کنند و در افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و … شاهد این مسئله بودیم.

این کارشناس سیاسی افزود: گروه های تروریستی زمانی در دنیا نفوذشان کاهش می یابد که قدرت آمریکا کاهش پیدا کند، برآورد این است که در سال های آینده، تروریسم دیگر به عنوان یک ابزار تاثیرگذار جهانی نخواهد بود چون معادلات جهانی در حال تغییر است و آمریکا دیگر قدرت و نفوذ سابق را ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه