امام جمعه رشت:

زمین خواری گیلان را تهدید می کند/ ارتقای معیشت مردم با تولید، اشتغال و کارآفرینی

امام جمعه رشت، با بیان اینکه زمین خواری گیلان را تهدید می کند، گفت: متاسفانه در سایه غفلت مسئولان تغییر کاربری اراضی کشاورزی اتفاق می افتد؛ البته بخش عمده این معضل ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشاورزان است که باید با تدبیر مسئولان رفع شود.

زمین خواری گیلان را تهدید می کند/ ارتقای معیشت مردم با تولید، اشتغال و کارآفرینی

به گزارش هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه علوم پزشکی، اظهار کرد: به برکت نظام اسلامی جزو کشورهای مرجع در رشته های پزشکی هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توجه ویژه به رشد و پیشرفت عرصه های علمی دارد، تصریح کرد: امروز زیرساخت های تولید علم در کشور فراهم شده که با وجود جوانان نخبه و جهادی دستاوردهای ارزشمند دارد.

امام جمعه رشت، درخشش کشور در حوزه درمان با سلول های بنیادی را مایه افتخار دانست و تصریح کرد: پیشرفت های ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بخش عمده عقب ماندگی های کشور را ناشی از دوران پهلوی و وابستگی علمی و فناوری و حتی نظامی کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال سیاهنمایی و نادیده گرفتن دستاوردهای جمهوری اسلامی جهت ایجاد یاس در مردم و تضعیف روحیه خودباوری است.
وی کمرنگ کردن دستاوردها و برجسته سازی کمبودها را برنامه دشمن دانست و ادامه داد: برخی داخلی ها حرف های دشمن را تکرار می کنند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به مشکلات حوزه درمان و نظام بیمه پزشکی، اضافه کرد: متاسفانه شاهد معطلی بیماران در مطب ها و بیمارستان ها و داروخانه ها هستیم که اصلا قابل قبول نیست و باید هرچه سریع تر فکری برای پذیرش سریع بیماران و تامین داروهای خاص شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات کادر بهداشت و درمان در رسیدگی به بیماران، عنوان کرد: پزشکان و پرستاران همواره اخلاق و فداکاری را سرلوحه خویش قرار دهند تا بیماران تنها رنج بیماری را تحمل کنند.

امام جمعه رشت، در ادامه با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا با کشور و ملت ایران، تاکید کرد: آمریکا همواره در جنگ تمام عیار با جمهوری اسلامی بوده و بعد از ناکامی در جنگ تحمیلی عراق و شکست جنگ نیابتی داعش، مقابله سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با ایران را در دستور کار قرار داده است.

وی درگیر شدن روسیه و چین با جنگ را برنامه آمریکا جهت فشار وارد کردن بر ایران دانست و بیان کرد: هدف آمریکا از مذاکرات برجامی جلوگیری از قدرت جمهوری اسلامی است. متاسفانه برخی غرب زده های داخلی نیز همصدا با دشمن، عدم بازگشت به برجام را فاجعه و بحران برای کشور می دانند؛ این در حالی است که دولت سیزدهم اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات گره نزده و چشم امید به دشمن ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به تلاش رسانه های غربی برای القای ضرورت احیای برجام، اظهار کرد: مردم دروغ پراکنی های رسانه های معاند را باور نکنند و به خدا توکل کنند و روحیه جهادی داشته باشند، زیرا دشمن همواره شکست می خورد و حق و حقیقت پیروز است.

آیت الله فلاحتی، همچنین با بیان اینکه زمین خواری گیلان را تهدید می کند، گفت: متاسفانه در سایه غفلت مسئولان تغییر کاربری اراضی کشاورزی اتفاق می افتد؛ البته بخش عمده این معضل ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشاورزان است که باید با تدبیر مسئولان رفع شود.

وی از مسئولان خواست مطالبه رهبر انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و اشتغالزایی را جدی بگیرند و یادآور شد: ارتقای معیشت مردم با تولید و اشتغال و کارآفرینی رقم می خورد و لذا باید به کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی کمک کنید و مانع از بنگاه داری شوید.

امام جمعه رشت، عدم ثبات مدیریتی را به نفع استان و مردم ندانست و افزود: مسئولان مربوطه مانع از نامه نگاری های بی مورد برای عزل و نصب افراد شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه