سردار آزادی در مراسم آغاز دومین کنگره سرداران، امیران و ۸هزار شهید گیلان:

تکمیل باغ موزه شهدای دفاع مقدس گیلان اولویت است/ سوژه فیلم های فاخر باید از دل این کنگره های شهدا بیرون بیاید

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج با بیان اینکه سوژه های فیلم فاخر درباره شهدا باید از دل این کنگره ها بیرون بیاید گفت: ظرفیت ها و مجموعه های مردمی می توانند اقدامات مثبت خوبی را در این زمینه رقم بزنند.

تکمیل باغ موزه شهدای دفاع مقدس گیلان اولویت است/ سوژه فیلم های فاخر باید از دل این کنگره های شهدا بیرون بیاید

به گزارش خبرنگار  ۸دی،، سردار عبدالرضا آزادی صبح یکشنبه در مراسم آغاز دومین کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان در مصلی رشت با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور زنده نگه داشتن یاد شهدا است اظهار کرد: بزرگداشت یاد شهدا صدقه جاریه و حسنه ماندگار است و کمتر از شهادت نیست.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج با اشاره به اینکه بزرگداشت شهدا تنها تکریم شهدا نیست بلکه استمرار و تداوم حرکت او است افزود: کنگره شهدا راز اقتدار کشور است زیرا امروز تمام تلاش دشمن در جنگ نرم این است که ملت ایران را ناامید و مایوس کند اما پیام شهدا نقطه مقابل آن است.

وی با بیان اینکه کنگره شهدا را برگزار می کنیم تا با فرهنگ شهادت برای جامعه ایمانی خود امید آفرینی کنیم گفت: آنگونه که شهدا توانستند مسیر سعادت را بپیمایند، رهپویان این راه نیز می توانند و پیام و جهت گیری کنگره شهدا نیز همین است.

سردار آزادی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه انگیزه شهدا را در جامعه احیا کنید تصریح کرد: انگیزه اصلی شهدا و عزت آنان برگرفته از دین است لذا باید با تبیین سبک زندگی شهدا در راستای احیای راه آنها گام برداریم.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج بیان داشت: تکمیل باغ موزه شهدای دفاع مقدس گیلان اولویتی است که باید در دستور کار کنگره باشد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر استفاده از ابزار هنر در تولید آثار مربوط به شهدا گفت: گیلان مهد هنر و ادب است و باید حداکثر استفاده از ظرفیت های هنری انجام شود و این توصیه رهبری در ترویج سبک زندگی شهدا است.

سردار آزادی با بیان اینکه گیلان سرشار از استعدادهای هنری است بیان کرد: در موضوع تولیدات هنری فاخر و ماندگار مانند فیلم، سریال، مستند و کتاب در کنار شما هستیم از تمام ظرفیت خود در بسیج استفاده کنید و ما نیز از شما حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه سوژه های فیلم فاخر درباره شهدا باید از دل این کنگره ها بیرون بیاید تصریح کرد: ظرفیت ها و مجموعه های مردمی می توانند اقدامات مثبت خوبی را در این زمینه رقم بزنند.

سردار آزادی با اشاره به اینکه در دوره جدید و پس از تصویب سند راهبردی ده ساله بسیج، هر ۱۰ سال یک کنگره شهدا برگزار می شود که این کار نیازمند ساز و کار ماندگار و تشکیل دبیرخانه است ادامه داد: استمرار این حرکت بسیار مهم است و نباید پس از برگزاری کنگره کار را رها کنیم.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج با تاکید بر اینکه یک دبیرخانه دائمی بزرگداشت شهدا در سطح استان و تک تک شهرستان ها ایجاد شود افزود: ساز و کار دبیرخانه مردم نهاد است و منحصر در مجموعه بسیج و سپاه نیست و همه باید برای برگزاری کنگره شهدا برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ساز و کارهای مهم کنگره مردمی برگزار کردن آن است تصریح کرد: همه باید این کنگره را از آن خود بدانند و از ظرفیت های مردمی و هئیت های مذهبی برای تولید کار فاخر ملی و در خور شان استان گیلان استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه