نماینده ولی فقیه در گیلان:

هیچ موعظه‌ای بالاتر از این نیست که آدمی خودش باید نفسش را کنترل کند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان خودش باید به نفسش را کنترل کند و به فکر خودش باشد، گفت: هیچ موعظه‌ای از این بالاتر نیست که خداوند می‌فرماید به فکر خودتان باشید.

هیچ موعظه‌ای بالاتر از این نیست که آدمی خودش باید نفسش را کنترل کند

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله رسول فلاحتی بامداد دوشنبه در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی (ره) رشت، اظهار کرد: وقتی انسان به یک جایگاهی از درک و معرفت می‌رسد خداوند احکام و قوانینی را برای او در نظر می‌گیرد تا برای سعادت خویش آن را عملیاتی کند.

وی افزود: در قرآن در سوره زمر خدای متعال می فرماید اگر انسان به خویش توجه کرده و هدایت کند به نفع خود عمل کرده است و در نقطه مقابل کسی که هدایت پیدا نکند و گمراه شود، خودش گمراه شده و خطاب به پیامبر (ص) می فرماید چنین فردی خودش گمراه شده و تو وکیل مردم نیستی.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه پیامبر (ص) انذارکننده است و می‌گوید که سرانجام کار انسان‌ها چیست، گفت: این انسان است که خودش باید به فکر خودش باشد.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: هیچ موعظه‌ای از این بالاتر نیست که خداوند می‌فرماید به فکر خودتان باشید.

وی ادامه داد: همچین حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه می فرمایند ای مردم! تادیب خودتان رو خودتان بر عهده بگیرید؛ پس ما خودمان باید نفس‌مان را تربیت کنیم و نفس‌مان را در مسیر عادات بدی همچون حرص به شهوت، حرص به ثروت، حرص به قدرت و… کنترل کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در شب‌های قدر انسان می‌تواند بهترین بهره‌ها را بگیرد، بیان کرد: ما با پای خودمان به این محافل می‌آییم و اگر از بین ما یک نفر با اخلاص خدا را بخواند خدا به خاطر همان یک نفر به بقیه توجه می کند همانطور اینکه عبارت یدالله فوق ایدیهم مبنی بر اینکه دست خدا با جماعت است، کلام خداست.

وی در پایان به نشاط معنوی حاصل از مراسمات دعا اشاره کرد و گفت: کسانی که در مجالس دعا و نیایش حضور پیدا می‌کنند سرشار از معنویت هستند و تا مدتی طمع به بدی‌ها ندارند؛ این را می‌توانید محک بزنید؛ خداوند به شهید این ایام توفیق درک معنویات را به ما عطا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه