امام جمعه آستارا در گفتگو با «هشت‌دی»:

شب قدر عافیت را طلب کنیم

امام جمعه آستارا با بیان اینکه شب قدر، شب اندازه و ارزش است و هرکس بر اساس ارزشی که در نزد خدا پیدا می‌کند از عنایات الهی بهره‌مند می‌شود، گفت: در شب قدر عافیت را که رمز سعادت و عاقبت به خیری در دنیا و آخرت است را طلب کنیم.

شب قدر عافیت را طلب کنیم

حجت‌الاسلام باقری ارومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان بهار معنویت و آغاز سال معنوی مؤمن است که خداوند آن را ماه مهمانی خود و پذیرایی از بندگانش قرار داده است.

وی به برتری این ماه بر سایر ماه‌های سال اشاره کرد و گفت: خداوند این ماه پر ارزش را بر بقیه ماه‌های سال عظمت، کرامت، شرافت و فضیلت بخشیده و عبادت خاص خود یعنی روزه را در این ماه واجب نموده است لذا برای آمادگی ورود به این ماه دو ماه پرفضیلت رجب و شعبان را مقدمه آن قرار داده تا بندگان و مؤمنان با تمرین و کسب آمادگی با ذکر و دعا و استغفار و روزه مستحبی خود را برای این مهمانی بزرگ الهی آماده کنند.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: ضیافتی که سفره پر خیر و برکت آن از رحمت و مغفرت سرشار و از اولین شب ماه مبارک تا آخرین شب آن این سفره معنوی برای بهره‌مندی گسترده و مهیا است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه قلب ماه مبارک رمضان در شب قدر است، گفت: شب قدر شبی است که خداوند درک حقیقت آن را پوشیده قرار داده و انسان عادی از درک آن عاجز است اما خداوند برای فهم بشر آن را از هزار ماه که با عمر یک انسان برابری می‌کند بهتر و با ارزش‌تر قرار داده و آن شب را سرشار از خیر و برکت نموده است.

وی ادامه داد: شب قدر، شب اندازه و ارزش است و هر کس بر اساس ارزشی که در نزد خدا پیدا می‌کند از عنایات الهی بهره‌مند می‌شود لذا ارزش انسان نیز به میزان بندگی و اطاعت اوست و اعمال وارد شده برای این شب مثل: نماز، استغفار، قرائت قرآن، ذکر، دعا، توسل، زیارت و حتی تفکر و تدبر انسان را به خدا نزدیک می‌نماید.

امام جمعه آستارا با اشاره به منزلت قدر اظهار کرد: ارزش و کرامت این شب به عنوان هدیه خاص و ویژه الهی به امت اسلام که با نزول قرآن در این شب‌ها صد چندان شده است با همزمانی شهادت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) نیز معنویت دیگری یافته تا همیشه به یاد داشته باشند که قرآن و اهل بیت(ع) دو یادگار ارزشمند پیامبر اکرم(ص) برای مسلمانان همواره در کنار یکدیگر هستند و هیچ گاه از هم جدا نخواهند شد.

باقری تصریح کرد: تقدیر یک ساله هر انسانی از تعیین اجل گرفته تا تقسیم روزی و اتفاقات سال آینده در شب قدر مشخص می‌شود و هرکس به اندازه ارتباطی که با خداوند برقرار می‌کند و از درگاه او مسائل خود را می‌طلبد از آن بهره‌مند می‌شود لذا این شب را به آغاز سال معنوی مؤمن تعبیر می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شب قدر بین سه شب محتمل شده زیرا مقدرات ما در شب نوزدهم تقدیر و اندازه گیری می‌شود؛ در شب بیست و یکم تأکید و تأیید شده و در شب بیست و سوم امضا و قطعی می‌گردد پس چه شایسته است که در این شب های عزیز و ارزشمند با واسطه قرار دادن قرآن و اهل‌بیت (ع) به درگاه الهی از خداوند عالم، عافیت را که رمز سعادت و عاقبت به‌خیری در دنیا و آخرت است را طلب کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه