کارشناس مذهبی:

خداوند نسبت به بندگانش اراده بخشش دارد

کارشناس مذهبی و سخنران مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مهدیه رشت، گفت: در روایات آمده که زبان‌تان را به استغفار عادت دهید و بدانید خدا از آن جهت این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد چون نسبت به بندگانش اراده بخشش دارد.

خداوند نسبت به بندگانش اراده بخشش دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام محمد مدنی بامداد امروز در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مهدیه رشت ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: فرصت یکی از مواردی است که همواره در حال گذر است و انسان با از دست‌دادن آن حسرت می‌خورد اما یکی از بسترهای جبران گذشته و فرصت‌های از دست رفته، استغفار و توبه است.

وی به استغفار به عنوان یک نقطه امید‌بخش اشاره کرد و گفت: استغفار، موانع را از بین می‌برد و سبب ایجاد بارقه امید در دل می‌شود لذا از این بستر استفاده کنیم همان بستری که توسط خداوند متعال فراهم شده است.

خداوند نسبت به بندگانش اراده بخشش دارد

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: انسان در عالم برزخ با مشاهده اعمال و پرونده اعمالش، برای بازگشت به دنیا التماس می‌کند در حالی که هیچ راه بازگشتی وجود ندارد اما این فرصت در این دنیا وجود دارد لذا در روایات آمده که زبانتان را به استغفار عادت دهید و بدانید خدا از آن جهت این فرصت را در اختیار شما قرار داد چون نسبت به بندگانش اراده بخشش دارد اما این استغفار شرایطی دارد و نیازمند پشیمانی از سوی انسان است.

درهای بلا با استغفار بسته می‌شود

حجت‌الاسلام مدنی ادامه داد: گاهی انسان از هجوم بلایا شکایت دارد در حالی که درهای بلا با استغفار بسته خواهد شد و خدا از پس هر سختی مخرج و گشایشی دارد و روزی تو را از جایی می‌رساند که حتی فکرش را هم نمی‌کنی.

وی با اشاره به یکی از احادیث قدسی در این راستا، بیان کرد: خدا خطاب به حضرت موسی (ع) فرمود – زیباترین کلمه نزد من که از ناحیه عبد به من گفته می‌شود الهی العفو است – لذا خدا از بازگشت بندگانش خوشحال می‌شود تا جایی که می‌فرماید اگر بندگان بدانند که چقدر مشتاق بازگشت آنان هستم از شوق می‌میرند.

سخنران مراسم مهدیه رشت افزود: در حدیثی آمده که از نور چهره حضرت علی (ع) ۷۰ هزار ملائکه خلق شده است که برای ایشان و دوستارانش تا روز قیامت استغفار می‌کنند.

آقای مسئول! بستر را برای گناه فراهم نکن

حجت‌الاسلام مدنی تصریح کرد: ما مسلمان هستیم و در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم اما شاهد برنامه‌های عجیب و غریبی هستیم در حالی که از دولت انقلابی انتظار بیشتری داشتیم لذا در این شرایط به کدام مسئول باید رجوع کنیم؟ آیا خیابان‌های‌مان اسلامی است؟ در مرکز شهر در ماه رمضان دکه‌های اغذیه فروشی چرا باز است؟ چه باید کرد؟ آقای مسئول حداقل بستر را برای گناه فراهم نکن.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقایان مسئول بدانید که در گناه این افراد شریک هستید و ما حق نداریم بستر گناه را برای افراد فراهم کنیم لذا متولیان فرهنگی استان باید تدبیری کنند، مردم متدین از این شرایط معترض هستند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه