امام‌جمعه فومن در گفتگو با «هشت‌دی»:

مشخصه مهم زندگی امام علی (ع) بندگی خداوند است

امام‌جمعه فومن با بیان اینکه مشخصه مهم زندگی امام علی (ع) بندگی و عبدبودن در قبال خداوند‌ است، گفت: در شب‌های قدر علاوه بر عبادت باید به فکر اصلاح تعاملات اجتماعی خود باشیم.

مشخصه مهم زندگی امام علی (ع) بندگی خداوند است

حجت الاسلام محمدامین نقدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با بیان اینکه یکی از شب‌های ویژه خداوند لیالی قدر است، اظهار کرد: فضیلت شب قدر طبق آیات و روایات بیشتر از هزار ماه است و طبق فرموده حضرت امام خمینی (ره) عقل ما نمی‌تواند به عظمت شب قدر پی ببرد لکن نیاز است به اندازه توان و ظرفیت مان به این شبها توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه شب قدر قلب ماه رمضان است، بیان کرد: استغفار در زبان فارسی مفهوم منفی دارد اما در زبان عربی به این معناست که بنده از خداوند عذرخواهی کرده و گویی هیچ گناهی ندارد.

امام‌جمعه فومن با بیان اینکه طبق روایات اهل‌بیت (ع)، احیای شب‌های قدر باعث آمرزش همه گناهان می‌شود، عنوان کرد: شب قدر شب تقدیرات انسان است و در این شب‌ها باید به خوبی مناجات و ذکر گفت و دعا کرد زیرا دعای انسان در سرنوشت او تاثیرگذار است.

نقدی تصریح کرد: خداوند باری تعالی گناهکاران را می‌بخشد اما برای رسیدن به این مرحله ابتدا گناهکار باید از گناهان خود پشیمان شود و به درگاه الهی برگشته و توبه کند.

یکی از بهترین نعمت‌ها الگو گرفتن از ائمه اطهار (ع) است

امام‌جمعه فومن با اشاره به اینکه یکی از نعمت‌های اسلام برای ما ارائه بهترین الگوهای زندگی یعنی ائمه اطهار (ع) است، خاطرنشان کرد: بهترین و ممتازترین شاگرد پیامبر اسلام امام علی (ع) الگویی والا برای زندگی است که نامش با این شب‌ها گره خورده و نیروی کمکی برای ما است تا با استعانت از ایشان بهترین استفاده را از شب‌های قدر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در همه زمینه‌ها مانند علم، تقوا و زهد، عدالت و شجاعت الگویی بی‌نظیر است، بیان کرد: مشخصه مهم زندگی امام علی (ع) بندگی و عبدبودن در قبال خداوند‌ است لذا ایشان می‌تواند الگویی در این زمینه برای ما باشند.

امام‌‌جمعه فومن با بیان اینکه در شب‌های قدر علاوه بر عبادت باید به فکر اصلاح تعاملات اجتماعی خود باشیم، خاطرنشان کرد: در شب قدر وظایف عبادی فردی داریم و علاوه بر آن وظایف اجتماعی مربوط به حقوق مردم بر عهده ما است که باید به آن توجه کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه