جشن تکلیف دختران دانش‌آموز رشت + فیلم

آیین جشن تکلیف بیش از هزار دانش‌ آموز دختر ناحیه ۱ و ۲ رشت در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد.

جشن تکلیف دختران دانش‌آموز رشت + فیلم

به گزارش هشت‌دی آیین جشن تکلیف بیش از هزار دانش‌ آموز دختر ناحیه ۱ و ۲ رشت در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد.

 

 

محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه این مراسم، گفت: جشن تکلیف هزار و سیصد دانش آموز دختر پایه سوم مدارس دولتی و غیردولتی ناحیه ۱ و ۲ رشت در مصلی امام خمینی رشت برگزار شد تا با برگزاری جشن بندگی با آداب و معارف دینی بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: در استان گیلان ۱۶ هزار و ۵۹ دانش‌آموز دختر ۹ ساله در مدارس دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند که بهار بندگی و جشن عبادت آن‌ها برگزار شده و یا به تناوب تا پایان سال برگزار می شود.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در ادامه این مراسم در سخنرانی کوتاه با ادبیات کودکانه ضمن تبریک به دانش آموزان گفت: خواندن نماز، احترام به پدر و مادر و رعایت حجاب سه تکلیف مهمی است که از این به بعد بر عهده دارید و اگر این سه را انجام دهید خداوند شما را بسیار دوست دارد.

حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان هم در حاشیه این مراسم، بیان کرد: امروز جشن تکلیف در این تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان اسلام و مسلمین، دشمنان ایران زمین ودختران ایران زمین یک پیام و هدف دارد اینکه دختران ایران زمین ولو دهه نودی ها همچنان عهد با امام زمان و نائب ایشان می بندند که با ایمان و عفاف یک ایران قوی را درست کنند.

در پایان این مراسم دانش آموزان ۹ ساله تازه مکلف شده شهرستان رشت اولین نماز عهد و شکرانه خود با خدا را در ۲ رکعت به جماعت و به امامت نماینده ولی فقیه در گیلان اقامه کردند.
َ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه