دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

حمایت‌های قضائی از آمران به معروف و ناهیان از منکر/ با دستگاه های بی تفاوت به مقوله عفاف و حجاب برخورد می شود

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به توانمند سازی گروه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با حمایت های قضایی، گفت:  تفاهم نامه هایی با دستگاه هایی که ظرفیت مردمی دارند ایجاد شده تا بخشی از ظرفیت شان را در جهت مطالبه گری قرار دهند.

حمایت‌های قضائی از آمران به معروف و ناهیان از منکر/ با دستگاه های بی تفاوت به مقوله عفاف و حجاب برخورد می شود

به گزارش خبرنگار هشت دی،حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را اسوه خبرنگاران واقعه عاشورا خواند و گفت: اگر نقش اثرگذار خبرنگاری نبود این واقعه ابتر و ناتمام می ماند.

وی با اشاره به محور اصلی فعالیت های ستاد در ماه محرم، بر تبیین کارکرد اثرگذار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و معرفی الگوهای مناسب در این ماه تأکید کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، برنامه های تبلیغی و ترویجی متنوعی برای فرهنگ سازی و ترویج این امر دارد، تصریح کرد: ستاد یک روندی را در دو سال گذشته طی می کند که آن کمک به تشکل سازی امر به معروف و نهی از منکر است چون این موضوع گستره وسیعی دارد و در همه ابعاد زندگی بشر اثرگذار است لذا باید تخصصی رصد شود و در این رابطه قریب به ۲۰۰ گروه تخصصی در استان گیلان ثبت و در حال فعالیت است.

حجت الاسلام سرافراز از راه اندازی شورای امر به معروف اصناف و کارهای عملیاتی در این حوزه در یک ماه آینده خبرداد و گفت: علاوه بر اصناف در مساجد و محلات ظرفیت هایی وجود دارد که باید بهره گیری شود. در هیئات مذهبی و شورای ادارات و دستگاه های حاکمیتی دنبال تشکل سازی هستیم و ما با این تشکل سازی از هر توانی که ستاد دارد در اختیار مردم قرار می گیرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به جهت دهی تشکل ها در حوزه مطالبه گری در تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حوزه عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب با دو رویکرد تذکر لسانی توسط گروه های تخصصی و بحث مطالبه گری از مسئولین دنبال می شود.

وی ادامه داد: ۳۲ دستگاه در این امر وظیفه دارند که نقش مهمی بر دوش دارند و اگر به آن عمل نکنند ترک فعل کرده اند، مطالبه گری ما از تمام دستگاه ها این است که کارهای ایجابی در این زمینه انجام دهند.

سرافراز با اشاره به دو محور مهم برای توانمند سازی گروه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: حمایت قضایی در تمام شهرستان ها در دادسرا و دادگستری ها و حمایت اداری با ایجاد تفاهم نامه با تمام دستگاه های مردمی که بخشی از ظرفیت خودشان را در جهت مطالبه گری قرار دهند از جمله این موارد است.

وی بر مسئله آموزش در بحث شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: دوره های آموزشی مقدماتی و تخصصی برای توانمندسازی آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار می شود تا از قوانین حقوقی و قضائی با خبر شوند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به موفقیت ستاد در زمینه حمایت از کارمندان دستگاه های حاکمیتی اظهار کرد:این کار برای توانایی زمینه سازی امر و نهی در دستگاه های حاکمیتی توسط کارمندان است.

سرافراز با بیان اینکه امر به معروف، قاعده ای است که خداوند قرار داده و نهادینه سازی آن، بدون کمک اصحاب رسانه امکان پذیر نیست افزود: در اقصی نقاط استان گروه های توانمندی داریم که کارهای بزرگی را انجام می دهند مانند پرونده های بزرگ رشت الکتریک یا جنگل خواری در استارا.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی دستگاه ها با بی تفاوتی در حوزه عفاف و حجاب رو به رو شدیم تصریح کرد: شاخص های عفاف و حجاب به همه دستگاه ها ابلاغ و فرم خود اظهاری در این حوزه ارائه و بازرس هایی اعزام شده اند که بالغ بر ۷۵ دستگاه بازرسی انجام شد.

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه حاکمیت الگوی مردم است، خاطرنشان کرد: وقتی حجاب در دستگاه های دولتی ضعیف عمل می شود، مردم متوجه این تناقض می شوند که دستگاهی که توصیه به کاری می کند خود عامل به آن نیست مانند بانک ها، ادارات و… و نظارت بر این الگو ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که امیدواریم در بازه محدود به نتیجه مطلوب برسیم.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه