حمایت از خبرنگاران مطالبه گر از وظایف ستاد امر به معروف است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان، گفت: حمایت از خبرنگاران که همیشه در دل حادثه هستند و از بزرگترین آمران به معروف هستند از وظایف ستاد است.

حمایت از خبرنگاران مطالبه گر از وظایف ستاد امر به معروف است

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری اظهار کرد: دفاتر شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر در ۵ شهرستان استان راه اندازی شده و در چند شهرستان دیگر  نیز در حال راه اندازی است.

وی با بیان اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تیم و کارگروه تخصصی حقوقی را ایجاد کرده ایم که کمک کار آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در ادامه با بیان اینکه این ستاد در سال ۱۳۷۲ بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری تشکیل شد و توصیه های ایشان همواره نصب العین قرار گرفت، گفت: بنا بر منویات رهبر انقلاب وظیفه ستاد، احیای امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه مانند نماز بر همه واجب است.

سرافراز با اشاره به اهمیت حضور و مطالبه گری مردم تصریح کرد: فعالیت ستاد در سه حوزه تقسیم می شود؛مطالبه مردم به مردم ،مطالبه مردم به حاکمیت و مطالبه حاکمیت به مردم،که بنا به فرموده مقام معظم رهبری،مطالبه گری مردم به مسئولین اولویت دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی بر این باور هستندکه انقلاب خودش حفظ می شود این در حالی است که تا حضور و مطالبه گری مردم نباشد این مسئله صورت نمی گیرد.

سرافراز با اشاره به دیگر فعالیت های ستاد بیان کرد: ستاد شامل حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … است که با توجه به هر حوزه فعالیت ها تخصصی می شود.

وی ادامه داد: حدود ۵۰گروه تخصصی و مطالبه گر در ستاد که تا الان ثمره خوبی داشته راه اندازی شده که در زمینه مطالبه گری توانمند هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه حمایت ستاد از گروه های مطالبه گر در سال ۹۴ در مجلس تصویب شد تا هر کجا مطالبه گری مورد ظلم و جفا قرار گرفت ستاد حمایت کند، بیان کرد: حمایت از خبرنگاران که همیشه در دل حادثه هستند و از بزرگترین آمران به معروف هستند از وظایف ستاد است.

وی در ادامه سخنانش در این نشست خبری با تشریح برنامه های ستاد در دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: برگزاری جلسه روحانیون و ائمه جماعات مساجد از جمله برنامه های این دهه است که در دفتر امامان جمعه و روسای ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان به مطالبه گری ارزشمند این ستاد در خصوص کارخانه رشت الکتریک اشاره کرد و گفت: کارگران مستضعفی که حدود ۱۰۰۰ نفر بودند و ۳۰درصد سهام شرکت را هم داشتند، ۱۵سال نتوانستند مشکلشان را حل کنند که با ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر این مسئله در حال حل شدن است.

اگر مدیری فساد و یا ترک فعل دارد با زبان قانون با آن برخورد می شود

وی با بیان اینکه ستاد در حال آموزش گروه هایی است که قدرت بازدارندگی دارند، گفت: بدین ترتیب اگر مدیری فساد و یا ترک فعل دارد با زبان قانون با آنان برخورد می شود، هرچقدر این پویش عمیق تر شود مبارزه بافساد قوی تر می شود.

راه اندازی گشت ارشاد مسئولین در حال انجام است/ رسیدگی به مطالبات کارگران سد شفارود

سرافراز با بیان اینکه برای راه اندازی گشت ارشاد مسئولین نیز اقداماتی در حال انجام است، بیان کرد: یکی از موارد مطالبات کارگران سد شفارود است که سال های سال با ابهاماتی مواجه است و در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی از آن خواهیم شنید.

وی با تأکید بر اینکه این مطالبه گری ارزشمند است و تا وقتی مردم در صحنه نباشند این انقلاب حفظ نمی شود و رفع تبعیض و فساد نخواهد شد، گفت: برای تشکیل گروه های مطالبه گر به سایت یا دفتر مرکزی ستاد مراجعه شود و برای گروه ها مجوز صادر خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه