دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

شوراهای حل اختلاف تخصصی در گیلان تشکیل شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: شوراهای حل اختلاف تخصصی در استان گیلان به ویژه در حوزه رسانه تشکیل شود.

شوراهای حل اختلاف تخصصی در گیلان تشکیل شود

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام سجاد سرافراز عصر شنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ستاد امر به معروف برای گسترش صلح و سازش در دعاوی کیفری و حقوقی تلاش می‌کند و صلح و سازش سفارش انبیا الهی به مؤمنان یکی از مهمترین معروفات است.

وی با تاکید بر اینکه ۴۶ گروه جهادی استان گیلان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ثبت شده و دارای مجوز فعالیت است، افزود: معتقدیم اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تبیین و گسترش یابد بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقدام قوه قضائیه در اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف پس از دوره آزمایشی و ارائه لایحه اصلاحیه به دولت و مجلس شورای اسلامی، گفت: در لایحه جدید شاهد توجه ویژه به رویکرد صلح و سازش شورای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت معتمدان محلی هستیم.

سرافراز با اشاره به تشکیل ۷۲ شورای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی و ۱۶ ستاد شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر در استان گیلان، تصریح کرد: به زودی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جدیدالتاسیس خمام نیز تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دوره جدید با جوانگرایی به دنبال استفاده از ظرفیت جوانان انقلاب برای بسط و گسترش این فریضه الهی است، گفت: گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف ۱۶ گانه ورود جدی داشته و اولویتشان امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و پیگیری پرونده‌های ویژه عام المنفعه برای دفاع از حقوق مردم است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه