نماینده ولی فقیه در گیلان:

فرهنگ واقعه غدیر به درستی برای جامعه تبیین شود

آیت الله رسول فلاحتی به جنگ روایت‌های در عصر جدید اشاره و با بیان اینکه دانشجویان، اساتید، حوزویان و مبلغان دینی در این جنگ رسالت خطیر برعهده دارند، تأکید کرد: باید فرهنگ واقعه غدیر به درستی برای جامعه تبیین شود.

فرهنگ واقعه غدیر به درستی برای جامعه تبیین شود

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر پنج شنبه در همایش بزرگ «رهروان ولایت» با حضور اساتید و دانشجویان با اشاره به اهمیت توجه به پیام غدیر، اظهار کرد: متأسفانه پیام واقعه بزرگ غدیر خم به درستی درک و بیان نشده است.

وی به جنگ روایت‌های در عصر جدید اشاره و با بیان اینکه دانشجویان، اساتید، حوزویان و مبلغان دینی در این جنگ رسالت خطیر برعهده دارند، تأکید کرد: باید فرهنگ واقعه غدیر به درستی برای جامعه تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم ترویج فرهنگ غدیر اشاره و اضافه کرد: غدیر یک جریان بزرگ در تاریخ اسلام و مکمل رسالت پیامبر گرامی اسلام است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ابلاغ رهبری علی (ع) بر امت اسلامی از رسالت‌های مهم پیامبر گرامی اسلام بوده است، ادامه داد: عده‌ای با تحریف تاریخ به دنبال رد کردن رهبری حضرت علی (ع) بر امت اسلامی هستند.

 وی به نقش جهاد تبیین در این شرایط اشاره و تصریح کرد: وظیفه همگانی است که با جهاد تبیین در سایه استناد به کتب اهل تسنن و تشیع واقعیت‌های غدیر به درستی بیان شود.

ترویج معارف غدیر نیازمند فعالیت پژوهشی و آموزشی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد لاکانی دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در گیلان و مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان هم در این همایش با بیان اینکه در مسئله غدیر باید عاشورایی عمل شود گفت: ترویج معارف غدیر نیازمند فعالیت پژوهشی و آموزشی است.

وی همچنین از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین بنیاد بین المللی غدیر در گیلان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

در پایان این همایش حکم انتصاب رسول شمشادی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان بعنوان مسئول بنیاد بین المللی غدیر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اهداشد و از حجت الاسلام و المسلمین محمد لاکانی دبیر بنیاد بین المللی غدیر در گیلان به جهت تبلیغ فرهنگ غدیر در استان با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان قدردانی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه