تاکید فرماندار آستارا بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ در میان مردم و مدیران

‌‌فرماندار آستارا در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ای در میان مردم و مدیران گفت: با افزایش سواد رسانه‌ می‌توان با آثار مخرب آن مقابله کرده و با تغذیه مناسب رسانه‌ای در حوزه مرتبط با خود، از آسیب‌ها دوری کرده و مسیر مناسبی را در پیش گرفت.

تاکید فرماندار آستارا بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ در میان مردم و مدیران

به گزارش ۸دی، جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش رسانه در دنیای امروز اظهار کرد: امروز جایگاه و نقش رسانه بر کسی پوشیده نیست و باید در تمام امور خود به این نقش نوجه ویژه ای داشته باشیم.

وی رسانه ها را ابزاری برای انتقال مواضع کشورها در مقابل یکدیگر دانست و افزود: رسانه قابلیت جابجایی مرزها را دارد و هیج کسی نمی تواند مدعی اشراف و آگاهی کامل در این حوزه را داشته باشد و وابستگی جامعه امروز به رسانه اجتناب ناپذیر است.

عنایت رضایی‌پور با تاکید بر لزوم افزایش سواد رسانه ای در میان مردم و مدیران بیان کرد: با افزایش سواد رسانه می توان با آثار مخرب آن مقابله کرده و با تغذیه مناسب رسانه ای در حوزه مرتبط با خود، از آسیب ها دوری کرده و مسیر مناسبی را در پیش گرفت.

این مسئول با اشاره به بحث تکرار به عنوان یکی از تکنیک های رسانه بیان کرد: دشمن در برخی موارد، با پرداختن به شایعات و تهییج افکار عمومی با هدف ایجاد نا آرامی در جامعه اقدام می کند که با آگاهی و شناسایی این گونه موارد می توان در مقابله این گونه توطئه ها ایستاد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق و آب شرب و کشاورزی در شهرستان بیان کرد: در گرم‌ترین ایام سال قرار داریم و باید با صرفه جویی و مدیریت مصرف شاهد قطعی آب و برق نباشیم و با تلاش شبانه روزی و جهادی مدیران و زحمت کشان این حوزه تا امروز در شهرستان مشکلی از بابت تامین آب کشاورزی، شرب و برق نداشتیم.

فرماندار با اشاره به افزایش میزان ابتلا و بستری در کشور و گیلان و شهرستان گفت: آستارا در ایام کرونا بیش از ۵۰۰ روز در وضعیت قرمز قرار داشت و هم اکنون تنها ۳۵ درصد مردم نوبت سوم کرونا را تزریق کرده اند و باید با افزایش تزریق نوبت های یاد آور واکسن با خطرات پیک هفتم کرونا مقابله کرد. رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تجمعات، عزاداری ها و مراسم باید توسط متولیان امر در دستور کار قرار بگیرد و مردم شریف نیز نهایت همکاری را برای حفظ سلامت جامعه داشته باشند.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: به زودی آسفالت معابر راه های روستایی به میزان قابل قبولی خواهد رسید و در راستای تحقق وعده های داده شده به مردم کوتاه نخواهیم آمد. هنوز در برخی مناطق شهرستان مشکل آب شرب داریم و باید با همکاری و تلاش جهادی دستگاه های اجرایی این مشکلات به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد: مقایسه میزان مصرف برق برخی ادارات و مراکز آموزشی با سال گذشته که به دلیل شیوع کرونا با حداقل نیرو در حال خدمت رسانی بودند، قابل قبول نبوده و باید با تجدید نظر و ارائه راهکار مناسب، نظارت بر مدیریت مصرف برق دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی را انجام داد.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا در این جلسه با اشاره از عدم حضور برخی مدیران در نماز جمعه و ترافیک های بلوار سفیر امید گفت: جدیت در مسئولیت خواسته به حق مردم است و حضور پر رنگ مدیران و رفع مشکلات مردم باید به طور کامل در شهرستان احساس شود.

وی با اشاره به علت نابسامانی فضای مجازی تصریح کرد: کمرنگ بودن حضور افراد متعهد در این فضا و استفاده از ظرفیت آنها از مهمترین علت های نابسامانی این فضای است و برخی با سیاه نمایی، اهانت و تخریب افراد و مسئولان سعی در رسیدن به اهداف شوم خود هستند.

سرهنگ بهزاد قنبری، فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با انتقاد از عدم توجه به فرهنگ عفاف و حجاب تصریح کرد: متاسفانه برخی تورهای کوهنوردی و برنانه های ورزشی و فرهنگی توسط برخی سازمان های مردم نهاد و اداره ورزش و جوانان بدون رعایت شئونات اسلامی انجام می گیرد و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به طور دغدغه مند و هدفمند در تمام حوزه ها وارد شده و مطالبه گری خواهد کرد.

اورنگ استقامت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی شهید گمنام آرمیده در محوطه این دانشگاه بیان کرد: با رایزنی های مکرر، طرح پیشنهادی ساماندهی مزار این شهید والامقام مصوب شد و در روز عید سعید فطر سال جاری کلنگ زنی المان آن آغاز شده و حدود ۴۰۰ میلیون تومان برآورد هزینه برای این المان انجام شده و با مشارکت خیرین و مدیران و مردم شهید پرور انشالله تا پایان سال جاری مجموعه فرهنگی در خور نام این شهید به بهره برداری خواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه