"مینا مهدوی" کارشناس فرهنگی مطرح کرد

غفلت از الگوسازی در سبک زندگی ایرانی/ جوانان ما جز یک در سوخته از حضرت زهرا چه می دانند؟

“مینا مهدوی” مدیر مجتمع فرهنگی گوهرشاد و کارشناس فرهنگی اجتماعی با اشاره به غفلت از نمادسازی و الگوسازی در سبک زندگی ایرانی، گفت: جز یک در سوخته از حضرت زهرا (س) چه می دانیم؟ جوانان ما از اینکه ایشان چگونه زندگی کردند و زندگی اجتماعی شان چگونه بوده است چه می دانند؟

غفلت از الگوسازی در سبک زندگی ایرانی/ جوانان ما جز یک در سوخته از حضرت زهرا چه می دانند؟

به گزارش خبرنگار هشت دی، “مینا مهدوی” مدیر مجتمع فرهنگی گوهرشاد و کارشناس فرهنگی اجتماعی در نشست بصیرتی “هویت من” ویژه بانوان دستگاه های اجرایی که توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد با اشاره به اهمیت وجودی انسان بیان کرد: باید به خویشتن توجه کنیم که آدمی کیست که خدای تبارک و تعالی، این هویت عظیم را به آن بخشید‌ و هرچه خلق کرد بهترین را برایش برگزید و او می داند که آدمی در چه فضایی رشد یا کپک می زند.

وی با اشاره به هدف از خلقت انسان گفت: عده ای می گویند هدف از خلقت این است که عبادت کنیم در حالی که عبادت پلکانی برای رسیدن به اوست و هدف از خلقت، خدایی کردن انسان است به این معنا که انسان در دنیا، دربند بندگی قرار می گیرد تا خدایی کند.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی می گوید ای انسان من می خواهم تو ایمانت به حدی برسد که «لا خوف علیهم و لا یحزنون» بشوی، گفت: این شروطی دارد به این معنا که انسان از لذت ها باید به اندازه ای مشخص بهره ببرد در غیر این صورت روح و جسمش نابود می شود.

وی با اشاره به معنای حجاب تصریح کرد: حجاب صرفا به معنای پوشش نیست، خداوند می گوید آنچه به تو امانت می دهم و می گیرم روح توست، نه اینکه به یک روح مضطرب و متزلل تبدیل شود که سرانجام آن خودکشی است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به غفلت از نمادسازی و الگوسازی در سبک زندگی ایرانی، تصریح کرد نسبت به داشته هایمان تفکرو تامل نداشته ایم، الگو قرارگرفتن معصوم برای این است که خودت و فرزندت در امنیت و رفاه باشد اما ما الگوهای خدا را محو کردیم.

مهدوی با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگو، گفت: جز یک در سوخته از حضرت زهرا چه می دانیم؟ جوانان ما از اینکه ایشان چگونه زندگی کردند و زندگی اجتماعی شان چگونه بوده است چه می دانند؟

مدیر مجموعه گوهرشاد خاطر نشان کرد: با تحریف ما را از ذات و فطرتی که منشا هویت ما است دور کردند این در حالی است که به اسم عرب و عجم ما را از هم جدا کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه