حیا که نباشد همه چیز عادی می‌شود

بردگی جنسی، همجنس بازی، ازدواج سفید، روابط نامشروع نامحدود، ازدواج با سگ و حیوان، رابطه با محارم(خواهر و مادر) ابتدا در خود غرب هم تابو و حرام بود. هنوز هم در غرب گروه‌های خانواده گرا درحال مبارزه هستند تا ارزش‌ها را حفظ کنند اما مرحله نخست، نفی حیا بود. حیا که نباشد مرحله به مرحله همه چیز عادی می‌شود.

حیا که نباشد همه چیز عادی می‌شود

۸دی: علیرضا زادبر پژوهشگر و فعال اجتماعی در یادداشتی پیرامونی حیا، نوشت:

مساله چیست؟

مساله تا به درستی درک نشود، تحلیل ها و نسخه های ارائه شده نیز نمی توانند بحران را به خوبی نشان دهند. فرهنگ و تمدن غرب، یک فرهنگ مهاجم است.

غرب دو صورت تهاجمی داشت و دارد:
۱. تهاجم نظامی
۲.تهاجم فرهنگی و تمدنی

در قرن هجده و نوزده غرب با “تهاجم نظامی” که محصول مدرنیته و تولید ابزار پیشرفته ای به نام “سلاح و توپ” بود به کشورها حمله برد. از هندوستان تا آفریقا در این تهاجم به مستعمره غرب تبدیل شدند. پدیده استعمار شکل گرفت‌. اینجا تمدن غرب، وجه امپریالیستی یافت. سالها غارت و خون ریزی در کشورها ادامه داشت. اما چهره دیگر غرب، هجوم فکری و تمدنی بود. بنای اصلی و سلاح در این مرحله دیگر توپ و تانک نبود. حال ابزار “فرهنگ” است. تمدت شرق در این مرحله با غرب جدال تمدنی دارد. یا باید دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا ببرد و هر آنچه از تمدن غرب وارد می‌شود را پذیرفت و یا باید مقاومت نمود تا هضم نشویم.

زیربنای فرهنگی تمدن غرب مبتنی بر “نفی” است. نخستین و اصلی ترین چیزی که در تمدن غرب نفی می‌شود: حیاست‌.

بردگی جنسی
همجنس بازی
ازدواج سفید
روابط نامشروع نامحدود
ازدواج با سگ و حیوان
رابطه با محارم(خواهر و مادر)

ابتدا این موارد در خود غرب هم تابو و حرام بود. هنوز هم در غرب گروه های خانواده گرا درحال مبارزه هستند تا ارزش ها را حفظ کنند.

اما مرحله نخست، نفی حیا بود
ابتدا باید حیا را از جامعه بیرون کرد
حیا که نباشد مرحله به مرحله همه چیز عادی می‌شود.

رمان ها نوشتند
فیلم ها ساختند
روابط جنسی را در فیلم ها عادی کردند
تمامی یک هدف داشتند: نفی حیا

نسخه تقلیدی این مسیر در سایر کشورها اجرا شد و میشود. به همین سینمای خانگی ما به همین کلیپ های طنز مجازی خودمان نگاه کنید پر است از شوخی های جنسی آشکار که با دیدن آنها قهقهه میزنیم! وزارت ارشاد هم مجوز می‌دهد!

روسری، حجاب، تنظیم روابط، حفظ حریم، قداست زن، حرمت نگهداشتن و غیرت مردان، قوانین اسلام یک هدف غایی دارند: حفظ حیا…

مساله حیاست
امام صادق(ع): «لاایمان لمن لاحیا له» ایمان ندارد کسی که حیا ندارد. کافی ج۲ ص ۱۰۶

بردگی جنسی یا همبستری با حیوان مقدمه می‌خواهند. یک دفعه ممکن نخواهد بود. ابتدا حیا را از جامعه بگیرید، سپس همه چیز ممکن خواهد بود.

حکومت در سیاست های فرهنگی، رسانه در تولید محتوا، هنرمندان، موثرین و نخبگان در هشدار به جامعه با هر چه که حیا را خدشه دار سازد باید مبارزه کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مهدی صاحب ساده کار( یک شهروند عادی)
جا داشت پاسخ بدهید که با این همه بودجه های فرهنگی و بی شمار مراکز فرهنگی، مذهبی، حوزوی و نهادهایی چون آموزش و پرورش و دستگاه عریض و طویل صدا و سیما چرا به اینجا رسیده ایم؟ به بوستان نهج البلاغه تهران که تصویرش پیوست خبر است کاری ندارم. سری به بوستان ملت و پارک سبزه میدان شهر رشت بزنید گویای خیلی از مسائل است.والدینی که‌ تنها دغدغه شان تامین‌حداقل های زندگی است در اتمسفر زیستی شان توجه به روح و فکر فرزندان شان جایی ندارد.
شریفی در پاسخ به مهدی صاحب ساده کار( یک شهروند عادی)
خیلی آبکی نگاه می کنید به قضیه کدوم بودجه فرهنگی؟؟؟؟؟ بچه های مذهبی ما مکان کرایه می کنند تا بتونن برای نوجوونا کار فرهنگی کنن اون وقت امثال شما همش از بودجه های کذا و کذا حرف می زنید. مسئله حیا و عفاف در خانواده ها هم فقط و فقط به مسائل اقتصادی مرتبط نمیشه
مهدی صاحب ساده کار(یک شهروند عادی) در پاسخ به شریفی
سلام .بنده نظر خودم را گفتم .شما هم جا داشت مودبانه پاسخ دهید.نه اینکه از قید آبکی استفاده نمایید. مساجد مهم ترین پایگاه فرهنگی ، اجتماعی و.... اسلام است‌‌ .با این ظرفیت عظیم چه نیازی به اجاره مکان می باشد؟ نظر شما و سایر مخاطبین ارجمند را جلب می کنم به سخنان حضرت حجت الاسلام غلامی، قائم مقام بنیاد هدایت سازمان تبلیغات: +از حدود ۸۰ هزار مسجد کشور تنها ۳۵هزار مسجد اقامه نماز جماعت از یک وعده تا دو وعده و بخش محدودی سه وعده نماز را دارند. + از حیث کیفی و محتوایی در حوزه مساجد وضعیت مناسبی نداریم. +تنها حدود ۵۰۰ مسجد فعال در سطح کشور داریم. حال این سوال مطرح می شود که آیا سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، ارشاد اسلامی، آموزش و‌ پرورش، حوزه های علمیه، کانون‌های فرهنگی مساجد و.... بودجه بگیر نیستند؟ خاطر نشان می گردد که بحث عفاف و‌حجاب در کشور ما تبدیل به یک انحراف سیاسی شده است که در جامعه شناسی انحرافات به آن پرداخته شده و مسایل اقتصادی مهم ترین موتور محرکه آن‌ می باشد. بقول حضرت آیت ا... جواد آملی: \" از نظر فلسفه و کلام، اصول اعتقادی، اصل اول است، اما از نظر جامعه شناسی، اقتصاد حرف اول را می‌زند. در اسلام، از «مال» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده، چرا که گاهی مشکلات اقتصادی باعث می شود حتی یک حکومت بزرگ سقوط کند.\"
حمیدیان از رشت
سلام و درود خدا بر استاد معظم جناب سرهنگ مهدی ساده کار.محفق و نویسنده عزیز استان مان.نویسنده ارزشمند کتاب حجاب از صفایی تا صدر، شیطان پرستی مدخل جهنم،یک‌ اسمان پریدن، یادمان نرود و......
در حاشیه