مدیر دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد:

جریان مردمی‌سازی فرهنگ از سوی ارشاد دنبال می‌شود

مدیر دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جریان مردمی‌سازی فرهنگ باید شکل بگیرد، گفت: قرارگاه شهید آوینی در وزارت ارشاد تشکیل شده و امیدوارم مدیرکل جدید از ظرفیت‌های مردمی استان استفاده کند و اعتبار خوبی نیز برای این موضوع دیده شده که رقمی بالغ بر ۱۴ الی ۱۵ میلیارد تومان است.

جریان مردمی‌سازی فرهنگ از سوی ارشاد دنبال می‌شود

به گزارش هشت‌دی مهدی رمضانی چابک پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در تالار مرکزی رشت با اشاره به اینکه گیلان در دوره‌های مختلف تاریخی فرهنگ‌ساز بوده است اظهار کرد: اگر امروز فرهنگ مقاومت تبلور پیدا کرده است، می‌توانیم بگوییم فرهنگ مقاومت از گیلان برخاسته؛ زیرا از زمان میرزا کوچک شکل گرفت و در جهان به الگو تبدیل شد.

 مدیر دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اقتدار مقاومت در لبنان و علمداری جمهوری اسلامی ایران در منطقه به‌واسطه نهادینه‌شدن فرهنگ مقاومتی است که نهال آن را شهید میرزا کوچک کاشته است.

 وی با بیان اینکه چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر در گیلان داریم که هر کدام می‌توانند الگو و فرهنگ‌ساز باشند افزود: ترویج فرهنگ انتظار که توسط سرود سلام فرمانده جهانی شد از مصادیق این ادعا است که جریان جدید و کار تمیز فرهنگی را ابداع کرد و به فعالان حوزه فرهنگی و هنری تقدیم کرد.

توجه به استان‌ها پررنگ می‌شود

 رمضانی چابک با بیان اینکه ادب، هنر و حسن خلق از ویژگی‌های بارز اهالی گیلان است ادامه داد: در دوره جدید، کارها را به سمتی سوق دادیم که توجه به استان‌ها پررنگ شود؛ لذا فضاهای فرهنگی پررنگی به فضای قبلی اضافه شد.

 مدیر دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقدامات جهت افزایش اعتبارات فرهنگی برداشته شد که ماندگار خواهد بود گفت: برای هر انجمن فرهنگی، هنری، موسیقی، تجسمی و شعر و ادب در تمام استان‌ها رقم یک میلیارد تومان اختصاص‌یافته که به دنبال تأمین اعتبار آن هستیم و امیدواریم در اولین تخصیصی سازمان برنامه و بودجه، به انجمن استان‌ها اختصاص یابد.

مدیرکل جدید از ظرفیت‌های مردمی استان استفاده کند

 وی با بیان اینکه جریان مردمی‌سازی فرهنگ باید شکل بگیرد گفت: قرارگاه شهید آوینی در وزارت ارشاد تشکیل شده و امیدوارم مدیرکل جدید از ظرفیت‌های مردمی استان استفاده کند و اعتبار خوبی نیز برای این موضوع دیده شده که رقمی بالغ بر ۱۴ الی ۱۵ میلیارد تومان است.

 رمضانی چابک عنوان کرد: نگاه ما امروز در وزارت ارشاد، مرکز استانی نیست و مدیران کل را به تمام نقاط استان‌ها توجه می‌دهیم تا پویایی و نشاط را در فضای فرهنگی و هنری شاهد باشیم.

 وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که دغدغه‌های مالی اصحاب فرهنگ و هنر را برطرف کنیم افزود: امیدواریم در قالب اعتبارت ماده ۸۰، پایه اعتبارات فرهنگی استان‌ها را افزایش دهیم تا همکاران از لحاظ معیشتی در سختی کمتری باشند.

 مدیر دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: خلأ چند ساله در اجرای برنامه‌های بنیادین وزارتخانه وجود دارد که امیدواریم با اجرای برنامه‌های در دست، این خلأها تا حدی برطرف شود.

 وی خطاب به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: خانواده جدید ارشاد انتظار دارند با تعامل، تحمل و گشاده‌رویی آنها را ببینید و رافع مشکلات آنها و تدبیرگر مسائل‌شان باشید.

 وی از مدیرکل جدید ارشاد گیلان خواست تعامل خوبی با سایر مسئولان استان در سطوح مختلف داشته باشد و تأکید کرد: بدنه مردمی حوزه فرهنگ را شناسایی کرده و فعال کنید تا چهره‌های دغدغه‌مند در مسائل فرهنگی شناسایی شده و حرفشان شنیده شود و جریان فرهنگی انقلاب اسلامی تقویت شود.

 به گزارش هشت‌دی در این مراسم از زحمات عبدالرضا علی‌پناه سرپرست اداره کل ارشاد گیلان تقدیر و امیرحسین طاهری به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه