امام جمعه بندرانزلی: حفظ عفت و پاکدامنی وظیفه همگانی است

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه حفظ عفت و پاکدامنی وظیفه همگانی است، گفت: طبق تعالیم دینی مرد و زن هر دو ملزم به رعایت حجاب هستند.

امام جمعه بندرانزلی: حفظ عفت و پاکدامنی وظیفه همگانی است

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در سخنرانی بعد از نماز عید قربان که در مصلای بندرانزلی برگزار شد، با تبریک عید قربان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ایام، اظهار کرد: ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب و سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و کشتار مسجد گوهرشاد توسط ماموران حکومت رضاخان در سال ۱۳۱۴ است.

وی با اشاره به اینکه حجاب نشانه سعادت فرد و جامعه و از مکارم‌ والای اخلاقی است، افزود: بر اساس آنچه در سیره ائمه و قرآن کریم بیان شده حفظ حجاب امر الهی است و در آیات متعدد این‌ مسئله بیان شده است.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر اینکه حجاب در داستان حضرت موسی و دختران‌ شعیب همچنین داستان حضرت یوسف و حضرت مریم بیان شده، گفت: در همه اینها ویژگی های حیا و عفاف زن و مرد بیان شده و آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند مسئله حجاب و پاکدامنی در مرد و زن است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: مجموع این آیات در قرآن کریم‌ و فرمایش معصومین‌ این نکته را متذکر می‌شود که در امر حجاب مرد و زن باید حجاب را رعایت کنند و عفت و پاکدامنی وظیفه همگانی است و عموم جامعه باید به آن‌ اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رضاخان قلدر همه تلاشش را برای کشف حجاب انجام داد و مجموعه‌هایی طراحی شد تا زیرساخت های فکری این مسئله را بر عهده بگیرند، گفت: وقتی مسائل اعتقادی و فکری در مسیری باشد راحت تر افراد به این مسیر سوق پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر اینکه البته آنها در رسیدن به اهدافشان موفق نشدند چون مردم‌ مومن و انقلابی ما این کار ضد دینی و ضد ارزشی را نپذیرفتند و حتی بسیاری از بانوان مدت های مدید از خانه بیرون‌ نیامدند تا حجابشان را حفظ کنند، افزود: ولی این تلاش دشمن آثار سوء به جا گذاشته و امروز این نقشه توسط دشمن و پیاده نظامش دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با این نقشه دشمن نیاز است همه دست به کار شوند، تصریح کرد: در این سال ها همه ما در رابطه با مسائل دینی و حجاب هیچ بحث اقناعی و فکری در جامعه نداشتیم و اگر هم کاری می‌کنیم تبلیفات ظاهری است؛ در حالی که زمینه‌سازی فکری از اولویت‌هاست.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه اولین‌ کار برای حفظ حجاب در برابر توطئه دشمن نیاز به تبلیغات منسجم و کارآمد دارد و باید کار فرهنگی صورت گیرد، گفت: همانطور که پهلوی با همه توان و ظرفیت‌های اجرایی و حکومتی به ترویج و کشف حجاب پرداخت ما نیز برای ترویج و حفظ حجاب باید همه دستگاه ها را پای کار بیاوریم.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه نمی‌توان در جامعه اسلامی بگوییم حجاب اصل و ضرورت دینی است ولی در دستگاه اجرایی بدحجابی داشته باشیم، تاکید کرد: باید همه مجموعه‌های نظام‌ التزام‌ به حجاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب قبل از اینکه امر اجتماعی باشد یک امر فردی است ک همه نسبت به آن وظیفه دارند و اول باید از خود و خانواده آن‌ را آغاز کنیم، تصریح کرد: هر چند دستگاه های اجرایی در این زمینه وظیفه دارند ولی نباید منتظر باشیم که فقط آنها وارد عمل شوند و در کنار وظایف دستگاه ها این‌ یک‌ وظیفه دینی و فردی است و اگر دستگاه ها وظیفه خود را انجام‌ دهند رافع تکلیف ما نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه