در گفتگو با معاون سیاسی سپاه قدس گیلان مطرح شد

تمرکز دشمن بر جنگ شناختی و رسانه ای به دلیل از دست دادن فیزیک میدان است/ اقتدار ایران در هجمه به رژیم صهیونیستی در همه عرصه ها

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ رسانه است، گفت: اگر امروز تمام تمرکز دشمن بر جنگ شناختی و فضای غبارآلود رسانه ای است به این دلیل است که فیزیک میدان را از دست داده است.

تمرکز دشمن بر جنگ شناختی و رسانه ای به دلیل از دست دادن فیزیک میدان است/ اقتدار ایران در هجمه به رژیم صهیونیستی در همه عرصه ها

“مهدی عزیزی”، معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی، تمرکز دشمن امروز در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران تمرکز بر جنگ شناختی یا معرفتی است و این جنگ بیشتر در فضای غبارآلود رسانه ای صورت می گیرد یعنی دشمن به دنبال این است که محاسبات مردم و مسئولین ما را دچار چالش کند یعنی مردم و مسئولین ما در تصمیم گیری نسبت به سیاست های کلی نظام از دیدگاه فضای رسانه ای و در دید عموم دچار چالش شوند. از اینرو مقام معظم رهبری به طور شفاف راه تقابل و خنثی سازی این نقشه دشمن را جهاد تبیین بیان کردند و فرمودند که جهاد تبیین راه علاج و تقابل و خنثی سازی نقشه دشمنان در تغییر محاسبات مردم ماست.

وی تصریح کرد: به نظر من اگر امروز جامعه نخبه ما، متولیان عرصه فرهنگ و عرصه سیاست،تمام دلسوزان نظام، تمام خواص و عوام جامعه اگر به این فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر عمومی کردن جهاد تبیین جامه عمل بپوشانند مطمئن باشید همانگونه که طی چهل سال علیرغم تنگناهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که ما هم اذعان داریم در جمهوری اسلامی ایران هست و علیرغم این مشکلات و کارشکنی هایی که برخی از دشمنان در داخل و خارج و اپوزیسیون ها دارند، اگر مردم ما همگی دست در دست هم بتوانند براین فضای غبارآلود رسانه ای با جهاد تبیین و با رصد منویات مقام معظم رهبری و نگاه به واقعیت های عرصه سیاسی و فرهنگی و بین المللی فائق بیایند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ رسانه است، اظهار کرد: امید آن است که مردم فریب فریبکاری های رسانه ای را نخورند و با داشتن بصیرت سیاسی آن وقتی که حق و باطل با هم منزوج می شود حق را تشخیص دهند آنگاه است که می توان بر این مشکلات علاوه بر مشکلات میدانی و فیزیکی غلبه کرد.

تمرکز دشمن بر جنگ شناختی و رسانه ای به این دلیل است که فیزیک میدان را از دست داده است

وی با بیان این سوال که شاید این سوال مطرح باشد که چرا تمام توان دشمن امروز در عرصه فضای مجازی است یا متوجه همین جنگ شناختی است، اظهار کرد: از سال ۱۹۶۷ رژیم منحوس صهیونیستی فقط طی شش روز موفق شد پانصد فروند هواپیمای کشورهای عربی را ساقط کند و طی این شش روز میزان تجاوزات خود را چند برابر کرد اما در سال ۱۳۵۷ با انقلاب اسلامی ایران می بینیم که گروه های جهادی گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت به جایی رسید که امروز حرکت شهادت طلبانه یک نفر در تل‌آویو کل اسرائیل را به هم می ریزد و منظور این است که اینجا یک روزی فیزیک میدان را آنها داشتند اما امروز آن را از دست داده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یک روزی برای ایران کشورهای متفقین تعیین می کردند که چه کسی حاکم و چه حکومتی اعم از سلطنتی یا جمهوری یا غیره حاکمیت کند اما امروز به حول قوه الهی جمهوری اسلامی و انقلاب ما یک انقلاب اثرگذار بر ملت های آزادیخواه جهان است فلذا نتیجه بحث امروز این است که اگر امروز تمام تمرکز دشمن بر جنگ شناختی و فضای غبارآلود رسانه ای است به این دلیل است که فیزیک میدان را از دست داده است.

وی در ادامه افزود: ما کشوری پرهمسایه هستیم و تقریبا ۱۵ همسایه داریم در بیش از ۱۲ کشور همسایه، آمریکایی ها پایگاه نظامی دارند. در هیچ کجای تاریخ کسی جرات نگاه چپ به پایگاه های نظامی آمریکا را نداشته است. اما امروز به همت سپاه پاسداران هرگاه اراده کنند پایگاه های نظامی آنها را مورد اصابت قرار می دهند و چون دشمن فیزیک میدان را از دست داده به دنبال جنگ معرفتی یا شناختی در فضای غبارآلود رسانه است که ان شاالله ملت ما با بصیرت و معرفتی که دارند در راستای جهاد تبیین بر این مشکل هم فائق خواهیم آمد.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار ۸دی مبنی براینکه در حالیکه فارسی زبان های دنیا کمتر از یک دهم درصد جمعیت دنیا هستند و در دنیا شبکه های فارسی زبان بسیاری بصورت رایگان برنامه های تلویزیونی خود را به فارسی زبانان ارائه می دهند و این در حالی است که اکثر شبکه های خود آن کشورها برای مردم خودشان نیز رایگان نیست بفرمایید چه استراتژی‌های برای مقابله در این جنگ نرم مدنظرتان است گفت: نکته حائز اهمّیتی در فرمایشی از مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به جوانان که می فرمایند ” اگر جوان ما در نگاه به تاریخ، مطالب تاریخی را از زبان ها و قلم های منحرف برداشت کند آنجاست که جای شهید و جلاد عوض می شود. ” وجود دارد. به نظر من اگر مردم ما نگاه تاریخی به این حوادث داشته باشند و اگر عبرت گیری کنند در نفس عمل کمک بزرگی خواهند کرد.

وی افزود: در سال ۱۳۵۷ کشور مصر یکی از کشورهای ثروتمند و سرآمد کشورهای اسلامی بود و تلاطم کشور ما هم در آن سال در اذهان هست. کشور مصر در قبال به رسمیت شناختن رژیم منحوس صهیونیستی در کمپ دیوید قراردادی را امضا کرد مبنی بر اینکه ما بر خواسته های شما جامه عمل می پوشانیم و شما هم به توسعه ما کمک کنید. در همان زمان جمهوری اسلامی ایران راه مقاومت را در پیش گرفت و روزنامه نگار مصری آقای فهوی حسین که مخالف جمهوری اسلامی ایران هم هست و گرایشات ضد ایرانی دارد اذعان می کند اگر ما مانند جمهوری اسلامی ایران راه مقاومت را پیش می گرفتیم امروز وضع کشور مصر این نبود.

عزیزی با اشاره به اینکه در جایی دیگر مقام معظم رهبری راجع به حرکت های استمراری بیاناتی داشتند گفت: مقام معظم رهبری در ۲۸بهمن دردیدار تصویری با مردم آذربایجان مصادیق حرکت استمراری را اینطور می فرمایند که قطار انقلاب مشکلاتی دارد و به سمتش سنگ پرانی می شود اما در حال حرکت است.

مسئولی که موجبات رخت بستن امید مردم از نظامم می شود، خائن به انقلاب است

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در ادامه با تأکید بر جهاد تبیین، وحدت حوزه و دانشگاه، توجه به نسل جوان و نخبگان کشور، افزایش زاد و ولد درکشور، کمک های مومنانه بعنوان حرکت های استمراری انقلاب و بقای نظام می دانند تصریح کرد: این ها را اگر جامه عمل بپوشانیم مطمئنا راه تقابل با این جنگ شناختی یا نرم هم همین خواهد بود و داشتن بصیرت سیاسی در رفتار و معرفت از نکات مهم این مسیر است و از طرفی نظرم این است هر مسئولی که برخلاف سیاست های کلی نظام و خارج از چارچوب نظام چه در داخل چه درخارج از کشور و در عرصه بین المللی اقدامی را انجام دهد که منجر به ناراحتی مردم بشود خائن به نظام است.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه هرگز دیده نشده که مقام معظم رهبری در اوج سختی ها و فتنه ها و تنگناها مردم را سرزنش کنند اظهار کرد: روی سخن ما با مدیرانی است که در دولت‌های قبل و فعلی و بخصوص در عرصه های خدمات شهری به مردم هستند اگر خیانتی را مرتکب شوند و نارضایتی مردم و رخت بستن امید مردم از نظام و انقلاب باشد خائنین به نظام و انقلاب هستند و تنهاترین راه مقابله با خائنین افشاگری عملکرد آنهاست.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی براینکه دشمن بسیار در ادوار مختلف نشان داده که میخواهد جای جلاد و شهید را عوض کند و منافقینی که ۱۷هزار شهید را بر دستان این ملت گذاشتند بسیار حق به جانب عمل می کنند و خیلی از ما هم فراموش کردیم که هفتم تیری وجود داشته است یا به جرم داشتن ریش ریشه کنش کردند ویا شخصی همچون بنی صدر رئیس جمهور مملکت جوانان این کشور را به کشتن داد، به نظر شما این روایت را به نسل جدید چطور می توان منتقل کرد گفت: مهمترین مسأله امروز عدم اشرافیت جوانان ما نسبت به این اتفاقات است و به علت تحریف یک روایت جای شهید و جلاد تغییر کرده است و از بزرگترین معضلاتی که موجب این تحریف شده می توان برخی از مسئولانی را نام برد که به دنبال جاه‌طلبی بدون در نظر گرفتن مصلحت ها بودند. فردی که در مسند ریاست مجلس و نماینده مجلس و وزیر و غیره برای گرفتن یک کرسی بر مبنای مصلحت شخصی خویش عمل می کند و تمام گذشته و تاریخ کشور را می فروشد و همگام و همصدا با رسانه های دشمن صرفا” از این حیث که فضای امروز اینطور است که گذشته کشور را زیر سوال ببریم که شاید مردم نگاه مساعدتری به ما پیدا کنند.

دستگاه های فرهنگی مقصر سردرگمی جوانان در فضای مسموم رسانه هستند

عزیزی با بیان اینکه نقدی هم به وزارت ورزش و جوانان وارد است خاطرنشان کرد: این وازرتخانه صرفا به دنبال ورزش است. نگاه به جوانان باید در وزارت ورزش با مبانی فرهنگی و سیاستی همراه باشد و همچنین دستگاه های فرهنگی ما با ردیف های بودجه ای زیاد، امروز متولی آگاه سازی جوانان ما نسبت به تاریخ هستند. اگر امروز جوان ما در فضای مسموم رسانه ای دچار سردرگمی در روایت ها شده ما مقصر هستیم چون ما تاریخ را به درستی به جوانانمان منتقل نکردیم.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران طی این ۴۳سال با یک مربع و چهارضلعی دشمنان مواجه بوده است اظهار کرد: شاید اگر جلوتر هم برویم تغییراتی هم در ابعادش ایجاد شود، شاید روزی جمهوری اسلامی ایران یک دشمن داشت ولی هر چه ما جلوتر رفتیم و پیشرفت های ملی و فراملی را تجربه کردیم گستره دشمنی ها با ما بیشتر شد و درخصوص توضیح این مربع باید عرض کنم که امروز جمهوری اسلامی ایران علارغم مقاومت در مقابل کشورهای خارجی اضلاع این چهارضلعی اینطور است که ضلع اول ضدانقلاب، دشمن دوم و ضلع دوم در داخل انقلاب به نام طیف رادیکال اصلاح طلب در آن اتفاق افتاد، یک ضلع دیگر که در قبال انقلاب سنگ پرانی کردند خودی های نادان، بی بصیرت و خام اندیش هستند. در ضلع دیگر هم که جلوتر آمدیم دیدیم یک عده مذهبی های زاویه دار مثل حسن آقامیری و از این دست وجود دارند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران علیرغم پیشرفت هایی که در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی دارد باید در نظر گرفت که امروز میدان بازی جنگ تغییر کرده و از میدان فیزیکی به فضای رسانه ای منتقل شده است و علیرغم همه این ها طیف دشمنان جمهوری اسلامی ایران با تحریف روایت ها و واقعیت ها زیاد شده است. چرا که اگر به قبل برگردیم یک آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی به دشمنی شفاف با ایران داشتیم ولی امروز می بینیم که چه کسانی چوب لای چرخ حرکت قطار انقلاب اسلامی می‌گذارند که برخی از خودی ها هم هستند که این نشات گرفته از انحرافات و ارتجاع است.

چوبی که از مرتجعین، مذهبی های زاویه دار و خودی های نادان می خوریم!

عزیزی در معنای واژه ارتجاع چنین بیان کرد: ارتجاع یعنی برخی در داخل نظام رجعت کردند و به گذشته برگشتند، فردی که روزی به عنوان تسخیر کننده لانه جاسوسی آمریکا بود امروز توبه کننده آن کار است و این ارتجاع است وچوبی که امروز می خوریم از مرتجعین، مذهبی های زاویه دار و خودی های نادان می باشد.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان همچنین اظهار داشت: باور داریم که دشمن فرامرزی قابلیت تقابل با ما را ندارد و دست به دامان اپوزیسیون و این اذناب خودشان در داخل شده است که مطمئن باشید که به لطف خدا و وجود رهبری بر این طیف از دشمنان نیز فایق می آییم و مصداقی عرض میکنم که روزی بر روی میز مذاکره‌ جمهوری اسلامی ایران با طرف های اروپایی و غربی، مذاکره کننده ما دارای رویکرد انفعالی بود و به جایی رسیدیم که شخص مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی این شد که آب و نان ما به مذاکره بسته است و دیدیم که به حول قوه الهی و به برکت وجود حضرت ولی عصر(عج) و برحسب منویات مقام معظم رهبری چه رقم خورد. اما امروز می بینیم که هیات مذاکره کننده ما با چه قدرتی در مقابل آنها قرار گرفته است و پیام هایی که امروز در عالم واقع از سوی آمریکا برای ما مخابره می شود این مطلب را تایید می کند.

وی با بیان اینکه زمانی بر ما گذشت که همه نمایندگان مجلس ما به سمت خانم موگرینی غش می کردند گفت: چند روز پیش دیدیم که آقای جوزف به ایران آمد و دیدیم که بدون اینکه به او توجهی شود چطور در خیابان های تهران پرسه می زد و این یعنی امروز این اقتدار و عزتمندی جمهوری اسلامی ایران است که باعث شده که کشورهای اروپایی و غربی و آمریکا که چون ۴ماه دیگر بحث انتخابات کنگره آمریکا را دارند و بایدن از حیث سیاست خارجی از سوی جمهوری خواه ها و دموکرات ها تحت فشار است و نیاز به یک نتیجه دارند که ‌این به معنای عزتمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و حرکت رو به جلوست.

عزیزی با اشاره به اینکه با نگاه به همین مذاکرات از سال ۹۴ تاکنون در زمینه اقتدار و عزتمندی سیاست خارجه ما بسیار رشد کرده است تصریح کرد: این ها نشانه ها و بارقه های امید است و مطمئنا جمهوری اسلامی ایران به به لطف خدا و به برکت خون شهدا در همه عرصه ها بر مشکلات فائق خواهد آمد.

اقتدار ایران در هجمه به رژیم صهیونیستی در همه عرصه ها

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان خاطر نشان کرد: همین بحث تحول اقتصادی که حقیقتا مردم در زمینه اقتصادی اگر رنج می برند باید عرض کنم که این هم حاصل سیاست های کلی نظام است و ۲۰سالی بود که قرار بود این تحول انجام شود که مزایا و معایب مختص خودش را هم دارد که فرصت باز کردن مطلب نیست. مردم ما امیدوار باشند و مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران بر مشکلات پیروز می شود چرا که امروز زوال رژیم منحوس صهیونیستی را می بینیم.

وی با اشاره به ضعف رسانه ای ایران در عرصه جنگ شناختی و معرفتی افزود: متاسفانه اقداماتی که در آن سوی مرزها انجام می دهیم را به لحاظ امنیتی یا ضعف رسانه ای به مردم انتقال نمی دهیم و شاید مردم چندان در جریان نباشند، اما امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برهم زدن فضای نرم رژیم صهیونیستی را در همه عرصه ها ملاحظه می کنید و به واقع این مسایل نشانه های پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

عزیزی با بیان اینکه حضرت امام (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش نکته ای دارد که احساس می کنم موضوعی که میخواهم عرض کنم در این پیام امام نهفته است اظهار کرد: بزرگترین مظلومیت و دغدغه شیعه حفظ دین خدا بوده است در حالیکه به پیامبر خدا حتی فرصت نوشتن وصیت نامه هم ندادند و امام در وصیت نامه سیاسی الهی خویش می نویسد “با قلبی آرام و ضمیری امیدوار” و این جمله تاریخی امام یک پیام برای ملت ما دارد که ای ملت ایران منِ امام با قلبی راحت و ضمیر امیدوار اگر از بین شما می روم به‌این دلیل است که منِ امام از حفظ انقلاب از سوی شما مردم امید دارم.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ملت ما دستاوردهای زیادی را در عرصه های مختلف داشته اما با فراز و نشیب‌هایی هم همراه بوده است گفت: ما درعرصه دیپلماسی گاهی دچار ضعف بودیم و مصادیقش هم عرض شد. امروز تمام قدرت جمهوری اسلامی ایران را در یک مثال عرض میکنم که تنگه هرمز و خلیج فارس از اماکن حیاتی در عرصه بین المللی است و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران امنیت تنگه هرمزی را دارد که سالیانه بیش از ۲۰‌هزار شناور از آنجا عبور می کند و روزانه بیش از ۲۰میلیون لیتر نفت از آنجا جابه جا می شود و پیام راهبردی که به دشمن دادیم این است که اگرشما یک خطا کنید دوبرابرش را باید تاوان دهید.

یکی از مشکلات ما ضعف رسانه ای است

وی با تاکید ممجدد براینکه یکی از مشکلات ما ضعف رسانه ای است تصریح کرد: چرا که ساخت و تحویل نفتکش چند روز پیش نشانه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است و ضعف رسانه یعنی این موفقیت در سطح انبوه به‌گوش مردم ما نرسیده است. مطمئن باشید که کشورهای حوزه خلیج فارس علیرغم واردات بیش از حد سلاح از آمریکا که حقیقتا مرعوب شیطنت آمریکایی ها شده اند بدانند که جمهوری اسلامی ایران همچنان در حال پیشرفت روزافزون است و امید دارم که اگر مردم از این تنگناهای اقتصادی و معیشتی رهایی پیدا کنند یک قوت قلبی در مردم ایجاد می شود و وحدت بین مردم و مسئولین کار ها را به سمت پیشرفت های بیشتر سوق می دهد.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه