معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در گفتگو با ۸دی مطرح کرد

آمریکا از واژه حقوق بشر جهت القای سلطه طلبی خود بهره می برد/ مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکایی ها در داخل و خارج از این کشور

“مهدی عزیزی” معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نقض حقوق بشر از سوی آمریکا محدود به یک جغرافیای خاص نیست، گفت: شما نقض حقوق بشر را در داخل و خارج از آمریکا مشاهده می کنید، شنود محرمانه مکالمه خانواده ها، نوع برخورد پلیس آمریکا با سیاهپوستان آمریکایی، قتل عام و سوزاندن ده ها مرد و زن و کودک در محل زندگی خود در دوره ریاست جمهوری کلینتون و عدم رعایت حقوق مدنی زنان در جامعه آمریکایی و … نمونه هایی از نقض حقوق بشر در داخل آمریکا و توسط خود آمریکایی ها است.

آمریکا از واژه حقوق بشر جهت القای سلطه طلبی خود بهره می برد/ مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکایی ها در داخل و خارج از این کشور

سرهنگ “مهدی عزیزی”، معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در در پایگاه خبری ـ تحلیلی هشت دی حضور یافت و با عرض تسلیت شهادت شهید بهشتی یکی از برجسته ترین جهادگران عرصه تبیین و هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام و انقلاب، گفت: شهادت ایشان هم حاصل سمپاشی ها و تحریف واقعیت ها و غبارآلود کردن فضای آن روز جامعه بود که علیه شهید بهشتی رقم خورد فلذا در اوج مظلومیت ایشان به شهادت رسید.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۴با خانواده شهدای هفتم تیر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند “که چقدر خوب است که ما تا ۱۲تیر را هفته ی افشای حقوق بشر آمریکایی اعلام کنیم.” و شاید این سوال مطرح شود که فایده این مناسبت چیست و باید گفت که خود ایالت متحده آمریکا عضو هیچگونه دادگاه کیفری بین المللی نیست. یعنی هرگونه جنایتی که امروز انجام می دهند هیچ دادگاهی کیفری حق زیر سوال بردن اقدامات آنها را ندارد و آمریکا می گوید ما عضویت در این دادگاه ها را قبول می کنیم مشروط به اینکه جنایات سربازان آمریکایی بررسی نشود. همین مطلب یعنی اینکه آمریکایی ها ناقض حقوق بشر هستند و فقط اذهان بیدار متوجه این مطلب می شوند.

آمریکایی ها از واژه حقوق بشر جهت القای سلطه طلبی خود استفاده می کنند

عزیزی با بیان اینکه پیام عدم پذیرش دادگاه های بین المللی و عضویت در آن نشان از بی منطقی آمریکایی هاست، تصریح کرد: با یک مرور کوتاه حداقل در یک قرن اخیر بر رفتار و عملکرد آمریکایی ها می بینید که طرح ادعای حقوق بشر آمریکایی ها از نگاه هر انسان بیداری جز خاطری آزرده به ذهن متبادر نمی کند و دلها به درد می آید و علتش هم این است که آمریکایی ها از این واژه زیبا و جذاب حقوق بشر جهت القای برتری سلطه طلبی خود استفاده می کنند و کلا هم آمریکا و هم غربی ها و هم کشورهایی که در سیطره ی آمریکائی ها هستند صرفاً از عنوان حقوق بشر برای القای برتری بر دیگر کشورهای جهان استفاده می کنند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با تاکید براینکه می بینید که بسیاری از همین کشورهای اروپایی مثل انگلیس و فرانسه از همان زمان استعمار چه ظلم هایی که نکردند، گفت: انگلیس و فرانسه حملات و تهاجماتی را به کشورهای آسیایی و آفریقایی داشتند و حمایت هایی که از جانیان بشریت کردند نمونه هایی از جنایات آنها در طول تاریخ بوده است.

نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی ها محدود به یک جغرافیای خاص نیست

وی در ادامه افزود: نگاه جامعه به نقض حقوق بشر آمریکایی ممکن است نگاه کارشناسی نباشد، اما نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی ها محدود به یک جغرافیای خاص نیست،  شما نقض حقوق بشر را در داخل و خارج از آمریکا مشاهده می کنید و نمونه هایی از نقض حقوق بشر در داخل آمریکا توسط خود آمریکایی ها شامل: شنود محرمانه مکالمه خانواده ها، نوع برخورد پلیس آمریکا با سیاهپوستان آمریکایی، در دوره ریاست جمهوری کلینتون مرکز فرقه داوودیه به آتش کشیده شد و ده ها تن زن و کودک را در آتش سوزاندند،  عدم رعایت حقوق مدنی زن در جامعه آمریکایی و … و اما نقض حقوق بشر در خارج از آمریکا مثل بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن که ۲۰۰هزار نفر ژاپنی قتل عام شدند که امروز افراد معلوم الحالی وجود دارند که این اتفاق را یک ضرورت می دانند که پایانی بر جنگ بوده است و این نگاه، نگاه ارتجاعانه می باشد. آن شکنجه هایی که در زندان گوانتانامو و ابوغریب بر زندانیان متحمل کردند، حمله به ویتنام، افغانستان، عراق همه ی اینها مصداق جنایات بیرون از آمریکای، آمریکایی هاست.

عزیزی با بیان اینکه امروز غرب آسیا به یک منطقه دارای تنش سیاسی مبدل شده است خاطرنشان کرد: این سوال از افکار عمومی مطرح می شود که چرا امروز منطقه غرب آسیا محلی برای جولان گروه های تروریستی و جانیان بشریت شده است؟ علتش این است که کارتل های فروش سلاح در منطقه به دنبال ایجاد آشوب و بعد فروش سلاح بیشتر هستند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه کشورهایی مثل امارات، قطر و مصر به جهت واردات سلاح از آمریکا جز ۱۰کشور برتر خرید و واردات سلاح از آمریکا هستند، تصریح کرد: دلیل این حجم از واردات سلاح به علت ایجاد اوضاع نابسامان و اغتشاش در منطقه و اجبار جهت خرید سلاح از آمریکاست و در عربستان دیده شده که ۱۰۶درصد افزایش ورود سلاح به کشور را داشته است که نشأت گرفته از اختلافات و شیطنت هایی است که آمریکایی‌ها در منطقه دارند.

وی با اشاره به اینکه بین این موضوعات با بحث مذاکرات برجام که نقض عهد آمریکایی ها که همان نقض حقوق بشر هم محسوب می شود سنخیتی وجود دارد اظهار کرد: بحث مذاکرات در عالم واقع با روایت خیلی فرق دارد و واقعیت مذاکرات برجام این بود که آمریکایی‌ها امیر قطر و نماینده اتحادیه اروپا را به ایران می فرستند و یک دیپلماسی التماسی راه اندازی می کنند که بیایید مسائل اختلافی را حل کنیم و این واقعیت قضیه است اما روایت در فضای غبارآلود رسانه ای اینطور اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران ناقض نتیجه گیری مذاکرات است و علت آن هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد.

مهم ترین اختلاف ما با آمریکا در مذاکرات بحث تضمین های اعتباری است

عزیزی با بیان اینکه آمریکایی ها یک دوگانه ای را بر مبنای شیطنت مبنی بر سپاه و معیشت را در اذهان ایجاد کردند گفت: آمریکایی‌ها می گویند اگر ما در مذاکرات به نتیجه نمی رسیم علتش این است که جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد که سپاه پاسداران در لیست تحریم ها باشد و تنها روی همین قضیه اختلاف وجود دارد در صورتی که مهمترین اختلاف ما با آمریکا بحث تضمین های اعتباری است که از همان سال ۱۳۹۴ آمریکایی‌ها زیربار پذیرش این تضمین ها نرفتند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به تعریف تضمین اعتباری اظهار کرد: به این معناست که کشورهای غربی و اروپایی بتوانند سرمایه گذاری از حیث تجاری و اقتصادی در شرکت های ما داشته باشند و از سال ۱۳۹۴ این نکته مهم اختلاف بوده است اما آمریکایی‌ها در عالم روایت به گونه ای دیگر سپاه را متهم می کنند که این نشان دهنده نقض عهد و حقوق بشر از سوی آمریکایی‌هاست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه