مسئول معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

راهبُرد دفاع مردمی در جنگ نقش تعیین‌کننده‌ای داشت

مسئول معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان، گفت: راهبُرد دفاع مردمی در جنگ، نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری بالندگی و توسعه بسیج و ارتش ۲۰میلیونی ایفا کرد.

راهبُرد دفاع مردمی در جنگ نقش تعیین‌کننده‌ای داشت

مهدی عزیزی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به ماهیت جنگ، اظهار کرد: اگرچه جنگ در ذات خود توأم با خشونت شدید و رقم‌خوردن صحنه‌های آزاردهنده است؛ اما همین وضعیت در ماجرای هشت سال جنگ تحمیلی تبدیل به وضعیت منحصربه‌فردی می‌شود که آن را مقدس می‌کند و این قداست حاصل مجاهدت‌های بی‌نظیر فرزندان برومند این سرزمین در برابر تجاوز ۸۰ کشور منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی به مهم‌ترین دلایل تقدس جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور در برابر هجمه هشت‌ساله دشمن، تجربه عملی و میدانی دفاع از هویت دینی و انقلابی که این تجربه در همه حوادث و فتنه‌ها دشمن را مأیوس کرده است، دفاع از کشور با منطق تمدنی و حکومتی جمهوری اسلامی، اقتدای رزمندگان عزیز ما به فریاد اقتدارآفرین «هیهات من الذّله» حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا که عزت را بر ذلت ترجیح دادند از جمله عللی است که هشت سال جنگ تحمیلی را علی‌رغم صحنه‌های دردناک به عبادتگاهی برای رقم‌خوردن جلوه‌های انسانیت مبدل کرد.

 مسئول معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: آنچه دفاع مقدس را به‌عنوان یک حادثه مهم برجسته می‌کند و باعث تحریف دستاوردهای آن از سوی امپراطوری رسانه‌ای دشمن می‌شود و برحسب فرمایش مقام معظم رهبری، جنگ را تبدیل به گنج کرد، پیامدهای حاصل از جنگ بود.

 عزیزی افزود: این پیامدها نیاز همیشگی جامعه ما است و به‌عنوان سرمایه اجتماعی تلقی می‌شود؛ لذا مهم‌ترین حادثه جنگ به‌عنوان سرمایه اجتماعی ماندگار، انسجام ملی، زمان‌شناسی، شکل‌گیری هویت ملی و ولایت‌مداری بود که منجر به حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت در جامعه شد.

 وی به نقش و جایگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در طول دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) ضمن پیوند مستحکم بین رهبری و ملت در تبدیل جنگ به فرصت هویت‌ساز، روحیه و اراده مصمم و حق‌طلب ملت را با تقویت شهادت‌طلبی و عزم انقلابی آنان از فضای گفتمان پیروزی خون بر شمشیر در تاریخ انقلاب اسلامی به سمت گفتمان جدید پیروزی تن بر تانک در حماسه راهبرد دفاع مردمی سوق داد به‌گونه‌ای که راهبُرد دفاع مردمی در جنگ نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای را در شکل‌گیری، بالندگی و توسعه بسیج و ارتش ۲۰میلیونی ایفا کرد.

مسئول معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان در پایان خاطرنشان کرد: نمایش کم‌نظیر بسیجیان با راهبرد دفاع مردمی برگرفته از منطق عقلایی امام خمینی (ره) در عملیات‌های طریق‌القدس، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، والفجر هشت و… دنیا را با شگفتی مواجه ساخت.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه