مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

اکثریت اعضای هیئت و تشکل‌های دینی ما جوانان هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در مورد استفاده از ظرفیت نخبگان جوان برای رسیدن به اهداف این نهاد هم اضافه کرد: در حال حاضر اکثریت اعضای هیئت و تشکل‌های دینی ما جوانان هستند و تبلیغات اسلامی گیلان کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های تبیینی را برای ارتقا سطح معرفتی این اعضا برگزار می‌کند.  

اکثریت اعضای هیئت و تشکل‌های دینی ما جوانان هستند

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام سعید مهدوی در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد دینی و فرهنگی نقشی محوری و اساسی در اعتلای ارزش‌های دینی و انقلابی جامعه بر عهده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه این سازمان وظیفه گفتمان‌سازی را بر عهده دارد افزود: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و فرهنگی و دینی برای تبیین موضوع و آشنا شدن افکار عمومی نسبت به حقایق اسلام از طریق برگزاری انواع پویش‌ها، نشست‌های تبیینی و بهره‌وری از رسانه در زمان جنگ روایت‌ها از رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

مهدوی جشنواره حبیب را آغازگر فعالیت هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی گیلان در حوزه رسانه‌ و فاصله گرفتن از کارکردهای قدیمی برای تبیین و تبلیغ دین دانست و ابراز داشت: اگر بخواهیم در تهاجم فرهنگی و جنگ روایت‌ها حرکت تبیینی داشته باشیم به تربیت امثال شهید آوینی‌ها و شهید بهشتی‌ها نیاز داریم.

وی هویت بخشی ملی و انقلابی طبق بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر رسالت‌هایی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود ذکر کرد و افزود: در گیلان چهره‌‌های تمدن ساز زیادی داریم که یکی از آنها میرزا کوچک خان است که گنج هویتی ما محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در مورد استفاده از ظرفیت نخبگان جوان برای رسیدن به اهداف این نهاد هم اضافه کرد: در حال حاضر اکثریت اعضای هیئات و تشکل‌های دینی ما جوانان هستند و تبلیغات اسلامی گیلان کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های تبیینی را برای ارتقا سطح معرفتی این اعضا برگزار می‌کند.

مهدوی اظهار داشت: مسابقات کتابخوانی، برگزاری جلسات هم اندیشی با موضوع گفتمان انقلاب و بیانیه گام دوم و بهره‌گیری از شخصیتهای علمی و فرهنگی از دیگر موضوعاتی است که توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان پیرترین بافت جمعیتی جهان اسلام را دارد اذعان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های خود حتی در جلسات شورای فرهنگی و عمومی استان هم موضوع بحران جمعیت را مجدانه پیگیری می‌کند و دو سال است اولویت گفتمان سازی خود را در حوزه جمعیت قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نسل حسینی، تشکیل هیئت اندیشه ورز بانوان در سازمان، برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی قرآنی و برگزاری کارگاه‌های فرزندآوری مقابله با کاهش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق برای انجمن اولیا در مدارس با همکاری آموزش و پرورش استان گیلان از اقدامات مهم تبلیغات اسلامی گیلان به شمار می‌رود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه