تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوریهای نوین شهری شهرداری رشت امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری رشت و پارک علم و فناوری گیلان برای راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوریهای نوین شهری با حضور شهردار رشت، اعضای شورا، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان، معاونین و مدیران شهرداری رشت امروز پنجشنبه امضا شد.

تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوریهای نوین شهری شهرداری رشت امضا شد

به گزارش ۸دی،سید امیر حسین علوی شهردار رشت در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری رشت و پارک علم و فناوری گیلان برای راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوریهای نوین شهری که با حضور نادر حسینی، مجید عزیزی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان و معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد، نگاه شهرداری به حوزه‌های کاری و رشد و توسعه شهر را برنامه محور و استراتژیک ذکر کرد و گفت: خدا را شاکریم که تا به امروز در این مسیر گام برداشتیم و اتفاقات خوبی را برای شهر رشت رقم زدیم.

شهردار رشت تصریح کرد: شهرداری رشت در حوزه‌های عملکردی خود و با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین توسط مقام معظم رهبری، خلاقیت و نوآوری را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.

سید امیر حسین علوی راه‌اندازی مرکز نوآوری شهرداری رشت را گام اول شهرداری در راستای تحقق اهداف شهرداری خواند و عنوان کرد: راه‌اندازی پارک علم و دانش و کارخانه نوآوری وعده شهرداری رشت بود که در تلاشیم تا مکان مورد نظر آن را پس از انجام مطالعات لازم معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: ظرفیتهای فیزیکی و ساختمانی خوبی در مجموعه شهرداری رشت وجود دارد که سالهای سال مغفول واقع شده و در حال مستهلک شدن بود که سعی کردیم با فعال‌سازی مرکز نوآوری از این امکانات بهترین استفاده ممکن را ببریم.

شهردار رشت از همکاری و نظرهای مشورتی پارک علم و فناوری استان گیلان و تیم مدیریتی شهرداری تقدیر و تشکر کرد و ابراز داشت: امروز شاکله و ساختار مدیریتی شهرداری رشت به خوبی شکل گرفته و همکاریهای بین حوزه‌ای آن هر روزه در حال افزایش است.

علوی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت طبق بودجه‌ای که توسط شورای اسلامی شهر تصویب شده است، حرکت و برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: عملیاتی کردن و تحقق بودجه از اهداف شهرداری رشت در دوره جدید مدیریتی است و تلاش کردیم در نیمه سال نسبت به اجرای پروژه‌های کلان، زیرساختی و توسعه‌ای قدم‌های مثبتی برداریم.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات شهرداری به صورت برنامه‌ریزی عمرانی و اجرایی و برنامه‌ریزی مالی به پیش می‌رود، به طوری‌که برای جلوگیری از مواجهه شهر با ریسک، هیچ کاری را بدون مطالعه و بدون فکر در حوزه اجرا آغاز نکرده و نمی‌کنیم.

شهردار رشت از حمایتهای اعضای شورای اسلامی شهر به ویژه در حوزه خلاقیت و نوآوری تقدیر و تشکر کرد و ابراز داشت: مرکز نوآوری شهرداری رشت قرار است برای رشد و توسعه شهر با استفاده از ظرفیتهای نیروهای توانمند و خلاق در دو بخش، درون سازمانی و برون سازمانی فعالیت کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: تقویت ارتباطات مدیریت شهری با جامعه دانشگاهی و نخبگان به خصوص در مباحث اجرایی همواره مورد تاکید شورا و شهرداری رشت بوده است.

مجید عزیزی بزرگترین چالش مدیریت شهری را عدم ثبات مدیریتی ذکر کرد و ابراز داشت: بنده سعی کردم برای حفظ ثبات مدیریت شهری تمام تلاشم را به خرج دهم زیرا ما به عنوان امانت‌دار مردم یاد گرفته‌ایم که شخص محور نباشیم و بر اساس ساختار محوری و تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهر رشت از بی‌ثباتی مدیریتی آسیب‌های فراوانی دیده است تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایلی که شهر رشت نتوانست جایگاه واقعی خود را به دست آورد، همین عدم ثبات مدیریتی و کاهش میانگین عمر خدمت شهرداران در حد یکسال است و بدون شک یک شهردار با چنین اوضاعی تمرکز کافی برای برنامه‌ریزی و اجرا را نخواهد داشت، بنابراین روند به سمت و سوی کارهای سلیقه‌ای پیش می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت تاکید مقام معظم رهبری در شعار امسال روی مباحث علوم و اقدامات تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را مورد اشاره قرار داد و افزود: مراکزی مانند مرکز نوآوری و خلاقیت با ساماندهی گروه‌های خلاق و دانش بنیان می‌تواند به ما در تحقق اهداف دانش‌بنیانی کمک شایان توجهی داشته باشد.

عزیزی ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری رشت در استفاده از خلاقیت و علوم دانش بنیان برای حل معضلات شهری اضافه کرد: از آنجا که منافع مردم برای ما در اولویت قرار دارد، بنابراین با پرهیز از اقدامات دوگانه تلاش می‌کنیم تا مسیر خدمت را برای مدیریت شهری فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جلسات مدیریت شهری و شهرداری با مراکز دانش‌بنیان و خلاق باید حتما منتج به نتیجه شود، اذعان کرد: از شهردار و مدیران زیرمجموعه ایشان انتظار دارم به گونه‌ای عمل کنند که تفاهم‌نامه‌هایی که در همین راستا منعقد می‌شود، خروجی لازم را برای شهر رشت داشته باشد زیرا معتقدیم با نگاه دانشی می‌توان بسیاری از مشکلات شهری را از میان برداشت.

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم اذعان کرد: شهرداریها دولتهای کوچک در سطح محلی هستند و نیاز است در کنار اقدامات ستادی، مباحث تخصصی حوزه مدیریت شهری را در درونشان و در ابعاد مختلف پیش‌بینی و بسترسازی کنند.

نادر حسینی ورود گروههای مردم نهاد و دانش‌بنیان در مباحث شهری را اثرگذار و راهگشا ذکر نمود و گفت: امروز نسل جوان و نوجوان ما به فضای نوآوری و خلاقیت بسیار علاقه دارند و مشتاقند، بنابراین مدیریت شهری باید زمینه‌های لازم را برای استفاده از پتانسیل آن‌ها فراهم کند.

وی با بیان اینکه شهردار رشت باید روند خلاقیت و نوآوری را در سطح شهرداری استمرار دهد، ادامه داد: با تجهیز مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری رشت و حضور نوجوانان و جوانان خلاق قطعا برای مدیریت شهری جایگاه و برند خاصی ایجاد می‌شود و اشتیاق و انگیزه لازم بین نیروهای خلاق فراهم می‌گردد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این مراسم با استقبال از توسعه همکاریهای این نهاد و مدیریت شهری رشت عنوان کرد: پارک علم و فناوری و شهرداری رشت در حوزه استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و نوآور برای ارتقاء شهر رشت در بخشهایی مانند نوآوری شهری رایزنیهای خوبی را با هم انجام داده‌اند.

علی باستی ضمن اشاره به استعدادهای خوبی که در جوانان خلاق در معماری شهری، محیط زیست، ICT و شهر هوشمند وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مزیتهای راه‌اندازی مرکز نوآوری، تخصصی بودن آن و تبدیل ایده به کسب و کار است و امیدواریم از این ظرفیتها به شکل تخصصی در شهرداری رشت استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه مراکز نوآوری در حقیقت مدل جدیدی از مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری هستند، تصریح کرد: از نگاه مثبت، همکاری و همراهی شهردار رشت و شورای شهر تشکر و قدردانی می‌کنم و پارک علم و فناوری استان گیلان آماده همه نوع همکاری با مدیریت شهری است.

لازم به ذکر است در پایان هم پس از امضای تفاهم نامه مشترک بین شهرداری رشت و پارک علم و فناوری گیلان برای راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری‌های نوین شهری از محل تاسیس آن بازدید به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه