مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

زیباترین سوژه‌های هنری در دفاع مقدس ظهور و بروز می‌کند

سرهنگ حبیبی با تاکید بر اینکه ابعاد معنوی و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس باید برجسته شود، گفت: دستاورد‌های خودباوری، خود اتکایی، استقلال، روحیه ایثار و شهادت و نشاط را می‌بایست در درون جامعه و درراستای اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های هنری دفاع مقدس فراهم کنیم.

به گزارش ۸دی، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با حضور اعضای شورای تامین و کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در فرمانداری شهرستان «سیاهکل» برگزار شد، اظهار داشت: شهدا نمونه‌های مجسم و تندیس‌های زنده وفاداری، فداکاری، استقامت و نشانه‌های عزت و کرامت ملت متحد ایران اسلامی هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه امروز به برکت مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدای والامقام، همه جهان اسلام به میدان جهاد تبدیل شده و مستکبران به افول نزدیک شده اند، تصریح کرد: نیرو‌های جهاد و حزب الله در کشور‌های مختلف با بهره‌گیری از فلسفه قیام عاشورا و الگو گیری از مجاهدت ملت ایران و ایثارگری رزمندگان و شهدا ایران اسلامی شکل گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد معنوی و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس باید برجسته شود، افزود: دستاورد‌های خودباوری، خود اتکایی، استقلال، روحیه ایثار و شهادت و نشاط را می‌بایست در درون جامعه و در اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های هنری دفاع مقدس نظیر تئاتر دفاع مقدس، جشنواره هنری و ادبی و فیلم‌های دفاع مقدس و … فراهم کنیم.

حبیبی با اشاره به اینکه امروز زیباترین سوژه‌های هنری ما در دفاع مقدس ظهور و بروز می‌کند، خاطرنشان کرد: تاکنون بسیار غفلت کرده ایم و خیلی از حرف‌ها را که در دل صاحبان دفاع مقدس مانده، از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه باید تاریخ دفاع مقدس را از دارندگان اطلاعات شفاهی جنگ به دست آوریم، تاکید کرد: تهدیدی که در کمین است مربوط است به ماجرای جنگ و خالقان آن، که هنوز در بین ما هستند و تصاویرشان پیش روی ماست و کسانی که در کمین هستند تا این ماجرا را وارونه جلوه دهند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان متذکر شد: در کنار برنامه‌ریزی دشمن برای وارونه جلوه دادن دفاع مقدس نباید نیرو‌های خودی نیز غفلت کرده و با سکوتشان باعث شوند بسیاری از موضوعات دفاع مقدس مورد فراموشی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: از پیشکسوتان این عرصه می‌خواهیم حفظ آثار را در ثبت و ضبط این خاطرات و اسناد همراهی کنند تا خاطراتشان را تبدیل به کتاب و یا یک اثر هنری و ماندگار کنند.

حبیبی با بیان اینکه هر کدام از یادگاران دفاع مقدس و خانواده هایشان گنجی گرانبها از آن دوران هستند، تصریح کرد: بعد از ۲۰۰ سال اولین باری بود که به کشور ایران حمله شد و در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

قابل ذکر است در پایان جلسه احکام مسئولین هیأت امنای یادمان شهدا گمنام شهرستان «سیاهکل» توسط مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس گیلان اهدا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه