پرویز زعیمی

سخن کوتاه یک کارگر با مدیران استان گیلان

معضل لاینحل جامعه کارگری که سالها است با آن دست و پنجه نرم می‌کند و گریبانگیر کارگران شده است، معضل عدم امنیت شغلی می باشد. قراردادهای موقت و سفید امضاء که حاصل تفکر نظام سرمایه داری است که متاسفانه همچنان با گذشت بیش از ۲۴ سال حکم فرما است و برده داری نوین در جامعه کارگری حاکم است.

سخن کوتاه یک کارگر با مدیران استان گیلان

هشت دی: به پایان هفته کار و کارگر نزدیک می شویم اما دریغ از نصب یک تابلو و بیلبوردهای شهری کلانشهر رشت با موضوع “کار و کارگری” آن هم در سال “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین”.

کارگری که حضرت امام راحل(ره) در اهمیت جایگاه کار و کارگر فرمودند: دو قشر از ملت ستون فقرات کشور و انقلابند، یک قشر کارگر که با مجاهدات پیگیر خود قبل از انقلاب با اعتصابات دامنه دار خود انقلاب را به پیروزی رساندند و بعداز انقلاب هم آنها هستند که با کوشش خود و جهاد خود در راه اسلام این انقلاب را به پیش می برند و قشر دوم هم کشاورزانند.

از استاندار گیلان که عضو دولت انقلابی و عدالت‌خواه است انتظار داشتیم در طول این هفته با حضور خود در کارخانجات و کارگاه ها با اهدا شاخه گلی به کارگران، بذر امید را در دل کارگران می کاشتن؟ آن امیدی که مقام معظم رهبری آن را منشأ همه حرکت و پیشرفت ها می دانند و همه را سفارش به این امید نمودن؟ البته شاید برنامه شان را برای روز آخر گذاشتن!

اما معضل لاینحل جامعه کارگری که سالها است با آن دست و پنجه نرم می‌کند و گریبانگیر کارگران شده است، معضل عدم امنیت شغلی می باشد. قرارداد های موقت و سفید امضاء که حاصل تفکر نظام سرمایه داری است که متاسفانه جریان نفوذ توانسته این قانون را همچنان با گذشت بیش از ۲۴ سال حکم فرما نماید و برده داری نوین در جامعه کارگری حاکم شود، و کارگران هم حق اعتراض صنفی نداشته باشند و فرزندان کارگر از گفتن شغل پدر خویش خجل باشند!

با وجود تلاش های فراوان از سوی تشکلات صنف کارگری طی این سالها در حذف این قانون آپارتاید، عزم جدی از سوی مسولین امر دیده نمی شود و کارگران در کشور ما از پایین ترین امنیت شغلی برخوردار هستند و این امر مهاجرت کارگران ایرانی به کشورهای همسایه و منطقه را در پی داشته و دارد.

با وجود تغییرات ظاهری در دستمزد کارگران اما بقول وزیر کار “دستمزد کارگران حداکثر ۳۶ درصد از هزینه یک خانوار معمولی را پوشش می دهد” یک کارگر باید با این تورم چهار سال کار کند و ریالی هم خرج نکند تا بتواند یک خودروی سواری پراید بخرد، مسکن که بماند تا آخر عمر هم کار کند نمی‌تواند صاحب مسکن شود!

در پایان اینجانب بعنوان عضو کوچک جامعه کارگری از ریاست محترم دیوان عدالت اداری کشور درخواست می کنم که نسبت به دادنامه ۱۷۹ آن دیوان مصوب سال ۷۵ بازنگری فرمایند و دستور ابطال آن را صادر فرمایند، چنین آرای زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی که انقلاب مستضعفان و پابرهنگان است نه انقلاب سرمایه داران، نیست!

روز کارگر گرامی باد

“پرویز زعیمی” فعال صنف کارگری

 

*بازنشر یادداشت های ارسالی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت ارتباط فعالان فرهنگی ـ اجتماعی ـ سیاسی با مخاطبان منتشر می شود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه