بهره برداری از راه آهن رشت – کاسپین تا پایان امسال

استاندار گیلان با اشاره به اینکه توجه به زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی گامی مهم در توسعه سرزمینی است که اقتصاد داخلی را هم متحول می‌کند، گفت: با بهره‌برداری از خط آهن رشت – کاسپین تا پایان امسال شاهد اتصال کریدور شمال جنوب خواهیم بود.

بهره برداری از راه آهن رشت – کاسپین تا پایان امسال

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسی تامین مصالح پروژه های استان و حل مشکلات اجرای پروژه راه آهن و آزادراه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور برگزار شد، اظهار کرد: توجه به زیرساخت ها و تکمیل پروژه های عمرانی گامی مهم در توسعه سرزمینی است که اقتصاد داخلی را هم متحول می کند.

وی با قدردانی از مدیران و فعالان حوزه توسعه زیرساخت، حذف بروکراسی، افزایش تعاملات بین بخشی و عزم جهادی را عاملی در مسیر پیشبرد اهداف توسعه‌محور خواند و افزود: پروژه های نیمه تمام عمرانی متعددی در استان وجود دارد که منافع اجرای آن در ابعاد ملی و بین المللی مدنظر است.

اسدالله عباسی تکمیل پروژه های مهم استان از جمله آزادراه قزوین رشت، راه آهن رشت به انزلی و کاسپین و آستارا، احداث پل جاده‌ای آستارا-آستارا و عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان را امری ضروری خواند که باید هرچه سریعتر و با رعایت استانداردها به انجام رسد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت اجرا و تکمیل کنارگذر چند شهرستان از جمله تالش، بندر انزلی، لنگرود و چابکسر، تعیین تکلیف تقاطع غیر همسطح ورودی شهر فومن و نیز تکمیل بزرگراه فومن – صومعه سرا – تالش – آستارا تاکید و تصریح کرد: باید عقد قرارداد برای احداث و راه اندازی پروژه های بزرگ به گونه ای باشد که تعطیلی در روند اجرا وجود نداشته و اقدامات مربوطه با سرعت بالا اجرایی شوند. دولت عزم جدی در توسعه و عمران کشور دارد و تصمیم گیری ها، مصوبات و تخصیص های اعتباری صورت گرفته موید این امر است.

این مقام مسئول تامین مصالح برای اجرای پروژه ها را نیازمند همگرایی و تعامل بین دستگاهی خواند و گفت: شکوفایی اقتصاد کشور در گرو اجرای این پروژه‌هاست و نباید با طولانی کردن روند صدور مجوزها، در اجرا و بهره برداری از اقدامات کلان تأخیر ایجاد شود.

وی تکمیل راه آهن رشت – آستارا را موجب افزایش میزان صادرات و همچنین تعاملات اقتصادی بیشتر با کشورهای دنیا به ویژه همسایگان عنوان و بر لزوم نصب علائم راهنما در مسیر راه آهن تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز در این نشست از پیگیری های مجدانه استاندار گیلان در تامین اعتبار برای پروژه های زیرساختی از جمله راه آهن و آزادراه قدردانی و بیان کرد: خوشبختانه اعتبارات مصوب این دو پروژه در سال ۱۴۰۰ بصورت کامل تخصیص یافت که این امر حاصل پیگیری های عباسی و توجه ویژه رییس جمهوری به امر توسعه در این استان است.

خیرالله خادمی تامین مصالح برای اجرای پروژه های زیرساختی را موضوعی با اهمیت دانست که تنها با همکاری مدیران دستگاه های اجرایی محقق می شود و تسریع در روند اجرای پروژه را به دنبال دارد.

وی تکمیل کریدور شمال – جنوب در ایستگاه راه آهن گیلان را موجب توسعه اقتصاد کشور بیان کرد که منافع عظیمی برای ایران اسلامی به همراه دارد.

این مسئول امروز در بازدید از مسیر رشت به پیربازار این پروژه در دست اجرا با اشاره به اینکه راه آهن رشت – کاسپین از طرح‌های ضروری کشور است، تصریح کرد: اعتبار برای کنارگذر انزلی به زودی تامین و پروژه از رکود خارج می شود ضمن آنکه عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان، مطلوب است و تلاش می شود تا هرچه سریعتر شاهد اتمام و بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

رسول فرخی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تامین مصالح برای اجرای پروژه های عمرانی را دغدغه همیشگی استان دانست و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای تصمیم گیری در این بخش از سازمان خود تفیض اختیار داشته باشند. بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان مطالبه ۱۰ساله مردم این شهرستان است و باید روند اجرای آن تسریع شود.

صبح امروز نیز استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه در دست اجرای راه آهن رشت – کاسپین بازدید کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه