واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به نامه جدید بازیگران زن سینما

حالا مرحوم سلحشور باید خجالت بکشد یا شما؟!

برخی از بازیگران زن سینما در بیانیه‌ای به خشونت و باج‌گیری جنسی در سینمای ایران معترض شدند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی ضمن بازخوانی مواضع این بازیگران در حدود ۱۰ سال قبل و آن وقت که مرحوم فرج‌الله سلحشور از فساد موجود صحبت کرده بود، دوگانگی رفتاری آن‌ها را مورد انتقاد قرار دادند.

حالا مرحوم سلحشور باید خجالت بکشد یا شما؟!

به گزارش ۸دی،برخی از بازیگران زن سینما در بیانیه‌ای به خشونت و باج‌گیری جنسی در سینمای ایران معترض شدند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی ضمن بازخوانی مواضع این بازیگران در حدود ۱۰ سال قبل و آن وقت که مرحوم فرج‌الله سلحشور از فساد موجود صحبت کرده بود، دوگانگی رفتاری آن‌ها را مورد انتقاد قرار دادند.

جوان نوشت: کاربران همچنین به مصاحبه برخی از نگارنده‌های نامه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی معترض شدند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص مرور شده است.

سیدعلی موسوی:
مرحوم «فرج‌الله سلحشور» وقتی اعلام کرد که سینما فاسد است و تبدیل به فاحشه خانه شده، جامعه هنری به او تاختند و او را مورد تفقد! خاص خود قرار دادند. همان جماعتی که بر علیه سلحشور بیانیه صادر کردند حالا به باج‌گیری جنسی در سینما معترض شده!
عبدالله گنجی:
حداقل سه نفر از خانم‌هایی که در اعتراض به فساد جنسی در سینما بیانیه داده‌اند، وقتی مرحوم سلحشور همین حرف را زد در بیانیه‌ای به او نوشتند: «خجالت بکش و سینما را رها کن» و گفتند: «پرداختن به پیامبران تأثیری روی شما نداشته و مشغول تهمت و نفرت پراکنی و بی‌ادبی علیه همنوعان خود هستید» حالا؟
حسین ناصر:
نامه‌ای که نوشته‌اید به کنار! اعتراضاتتان به مرحوم سلحشور هم هیچ! فقط لطفاً شفاف بفرمایید مصاحبه‌تان با بی‌بی‌سی فارسی و گلایه از سکوت الباقی بازیگران برای چیست؟ واقعاً آدم فکر می‌کند بیش از اینکه نگران اصل مسئله باشید نگران فراموش شدن خودتان هستید!
کاربری با نام «سید رضی»:
ترانه علیدوستی در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته «صدای اعتراض‌ها به آزار جنسی زنان در سینمای ایران به جایی نمی‌رسد» و یک عده هم برای شجاعتش هورا کشیدند! ما البته هنوز یادمان نرفته روزی که مرحوم سلحشور از پشت‌پرده سینما گفت، همین خانم و رفقایش بیانیه نوشتند و صدای سلحشور را خفه کردند!
فرهاد تقی‌دوست:‌ای کاش قبل از دادن بیانیه یک سر به مزار مرحوم فرج‌الله سلحشور در امامزاده باغ‌فیض می‌رفتید، قدری ناله و ضجه سر داده و صورت لطمه می‌زدید و التماس می‌کردید تا شاید بتوانید از آن بزرگوار حلالیت بگیرید!
سیدحمید علیزاده:
فاصله تکذیب فساد تو سینما تا این موج افشاگری‌ها ۱۰ ساله! یا همه فساد‌ها و فحشا‌ها تو این ۱۰ سال اخیر اتفاق افتاده! یا اینا اون موقع علیه سلحشور دروغ گفتن؟
وحیده یاسمن:
مگه فساد تو سینما ایران یه شبه به‌وجود اومده؟ شما به قول خودتون چند دهه دارین فعالیت می‌کنین تو همین سینما، چرا الان که دیگه بارتون رو بستید صداتون دراومده؟ اون موقع که تو فستیوال‌های خارج از کشور رو فرش قرمز قدم میزدی فساد نبود؟ بعدم چرا رفتی با بی‌بی سی مصاحبه کردی؟ پروژه جدیده دیگه؟
نازنین معتقدی:
به فساد موجود در سینما فقط خانم‌ها نباید اعتراض کنند. همه باید معترض باشیم. این فساد، دامن گیر خانه‌های ماست. نیاز نیست نامه‌ای نوشته شود، همین فیلم‌های به اصطلاح کمدی اخیر را ببینید؛ از دیالوگ‌ها و شوخی‌های جنسی گرفته تا هزار قلم آرایش خانم‌ها. حرفی برای گفتن می‌ماند؟
کاربری با نام «ایشی‌خاکی»:
خانم‌های فعال سینما پشت سر هم دارن از باج‌گیری جنسی تو پروژه‌های سینمایی افشاگری می‌کنن. سینمایی که ظاهرش طوریه خیلی از فیلم‌هاش رو نمیشه با خانواده دید، از باطنش توقعی غیر از نمیشه داشت!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
۸ دی بازم موضوعی رو سیاسی کردی؟ اصلا از خودت پرسیدی که پس از ۴۳ سال و با وجود این همه نهادهای مدعی فرهنگی و بودجه های کهکشانی، نتیجه این مناسک گرایی افراطی ه بوده است؟ از منطرم نگاه کنی بد نیستااااااا. نکنه ناهار نخوردی؟
در حاشیه