حدود چهار میلیون گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، با بیان اینکه حدود چهار میلیون گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۳۶ درصدی دارد که از اسفند ماه تا روز چهارم فروردین ثبت شده است.

حدود چهار میلیون گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند

به گزارش ۸دی،ولی جهانی امروز و در جمع خبرنگاران گفت : این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۳۶ درصدی دارد که از اسفند ماه تا روز چهارم فروردین ثبت شده است.

وی ادامه داد: با استناد به آمارهای رسمی طی این مدت تعداد ۷۱۸ هزار و ۹۴۹ خودرو از طریق مبادی مختلف ورودی به استان گیلان وارد شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی به آمار مسافران اقامت‌کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان اشاره کرد و گفت: بنا به گزارش‌های میدانی و آمارهای رسمی ظرفیت‌ واحدهای اقامتی گیلان تکمیل شده است و اسکان و اقامت مسافران طی بازه مذکور در واحدهای اقامتی با رشد ۹۸.۲۶ درصدی ثبت شد.

جهانی اضافه کرد: به منظور بررسی کیفیت خدمات‌رسانی واحدهای گردشگری و اقامتی استان گیلان ۲۵۶ مورد نظارت میدانی توسط تیم‌های نظارتی این اداره‌کل در بازه زمانی یادشده به انجام رسیده است.

گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است. این استان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است.

برخی شهرستان های گیلان پیش از همه گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه