استاندار در جلسه شورای ترافیک گیلان تأکید کرد؛

آغاز به کار قرارگاه عملیاتی خدمات سفر با رویکرد کنترل و روان سازی ترافیک در جاده های گیلان

استاندار گیلان دستور آغاز به کار قرارگاه عملیاتی خدمات سفر به‌ویژه کنترل و روان‌سازی ترافیک به ریاست فرمانداران در همه شهرستان‌های استان را از امروز (سه شنبه) صادر کرد.

آغاز به کار قرارگاه عملیاتی خدمات سفر با رویکرد کنترل و روان سازی ترافیک در جاده های گیلان

به گزارش ۸دی،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای ترافیک استان که در شهرستان رودبار برگزار شد؛ با تبریک اعیاد شعبانیه، با تاکید بر آمادگی کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت: به منظور مدیریت خدمات سفر و آماده‌سازی گیلان برای میزبانی از مسافران نوروزی، به قید فوریت قرارگاهی عملیاتی در تمام شهرستان‌های استان به ریاست فرمانداران تشکیل شود و به صورت میدانی و لحظه ای همه امور مربوط به خدمات سفر از جمله تسهیل آمد و شد مردم گیلان و میهمانان را تا پایان خروج مسافران از استان ، تحت بررسی و اقدام عملیاتی قرار دهند.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی حتما به صورت میدانی، کشیک ایام تعطیلات داشته باشند و موظف به همراهی و همکاری با پلیس در جهت روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات بویژه تصادفات منجر به فوت هستند.

استاندار گیلان تأکید کرد که جمعیت هلال احمر، اورژانس و پایگاه های امداد و نجات جاده ای ضمن فعالیت شبانه روزی با هم افزایی و هم پوشانی گستره خدمات خود را به نحوی شایسته در نقاط مختلف و پر تردد گیلان بویژه مسیرهای حادثه آفرین ساماندهی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: در نوروز امسال بواسطه وقفه دو ساله محدودیت های سفر به دلیل شیوع کرونا و نیز کاهش سیر ابتلا به دلیل رعایت آحاد جامعه و افزایش افراد واکسینه شده، شاهد حضور خیل عظیم مسافران خواهیم بود از این رو باید با تمام ظرفیت و توان و با برنامه ریزی تدابیر لازم درجهت ارائه خدمات در همه زمینه ها به مردم اندیشیده شود.

عباسی با بیان اینکه باید فضای مناسب ایام عید نوروز و تقارن با اعیاد شعبانیه را به کام مردم با سفری ایمن خوش کنیم، اظهار داشت: همه دستگاه های خدمات رسان تلاشی مضاعف برای خلق خاطرات شیرین سفر انجام دهند.

تعریض مدخل ورودی ایست بازرسی ورودی رودبار، افزایش لاین های تردد خودروها در ورودی های استان، ساماندهی دست فروشان و عدم توقف غیر ضرور در شهر رودبار، مشخص سازی مکان های اسکان اضطراری مسافران، راه اندازی جایگاه های موقت سوخت و نمایشگاه های میراث فرهنگی و گردشگری مجهز به نمازخانه و سرویس های بهداشتی بویژه در قبل از ورودی رودبار در ایام تعطیلات نوروزی ، نصب علائم راهنمایی و رانندگی در مسیرهای اصلی و علائم مشخص کننده مسیرهای اضطراری، استقرار گروه های امداد و اورژانس موتوری، روشنایی و ایمن سازی مسیرها، تسریع ارائه خدمات عوارضی ورودی گیلان و هوشمندسازی، نصب دوربین های کنترلی، همراهی نیروهای همیار پلیس و بسیج و آماده باش همه مسئولان و نیروهای عضو ستاد خدمات سفر و شورای ترافیک از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آنها تأکید کرد.

استاندار گیلان همچنین گفت: انجام هرگونه عملیات عمرانی در محورهای مواصلاتی در سراسر استان از ۲۵ اسفندماه جاری تا پایان ایام نوروزی ممنوع است.

در این جلسه جانشین فرماندهی انتظامی، رئیسان پلیس راه و راهور استان و نیز مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و عضو ستاد تسهیلات سفر هم گزارشی از تدابیر اندیشیده شده در خصوص تسهیل آمد و شد مردم و هم‌وطنان بیان کردند.

 اسدالله عباسی استاندار گیلان پس از جلسه شورای ترافیک گیلان که در رودبار برگزار شد، از مسیرهای ورودی استان در این شهرستان بازدید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه