خسارت ۹ میلیارد تومانی باد گرم در گیلان

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به وزش باد گرم شدید در ۱۰ شهرستان، گفت: چهار میلیارد تومان در حوزه منازل مسکونی و پنج میلیارد تومان در حوزه تجهیزات و زیربنایی استان خسارت وارد شده است.

خسارت ۹ میلیارد تومانی باد گرم در گیلان

به گزارش ۸دی،عباس صابر در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم شدید در گیلان روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته پدیده باد گرم را در غالب شهرستان های گیلان داشتیم.

وی شهرستان های رودسر، سیاهکل، لنگرود، رشت، لاهیجان، تالش، رضوانشهر، رودبار، خمام و بندرانزلی را درگیر پدیده باد گرم دانست و افزود: وزش باد گرم خسارت های زیادی را هم در حوزه زیربنایی و هم در حوزه منازل مسکونی به وجود آورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، بیشترین خسارت در حوزه منازل مسکونی را در شهرستان های تالش، فومن و رودسر دانست و گفت: شاهد آسیب دیدم سربندی منازل و اماکن عمومی و افتادن درختان بودیم.

صابر، با اشاره به وقوع آتش سوزی در شهرستان های آستانه اشرفیه، لاهیجان، تالش، املش، رودبار و بندرانزلی، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هکتار از حاشیه تالاب انزلی خسارت دید.

وی برآورد اولیه از خسارت های احتمالی پدیده باد گرم شدید در استان گیلان را ۹ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: چهار میلیارد تومان در حوزه منازل مسکونی و پنج میلیارد تومان در حوزه تجهیزات و زیربنایی استان خسارت وارد شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه