برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» در گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر اینکه امسال ۲۳۵ پایگاه برای جمع‌آوری هدایای جشن نیکوکاری در گیلان تدارک دیده شده است گفت: در حالیکه هنوز جشن نیکوکاری شروع نشده مردم گیلان ۱۹ میلیارد تومان به محرومان کمک کردند.

برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» در گیلان

به گزارش ۸دی،عباس اهرابی شامگاه (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: ایرانیان نوع دوست و نیکوکار مطابق هر سال از ۱۲ اسفند و در آستانه بهار با شعار عیدی برای همه جشن نیکوکاری را برگزار کرده و به یاری هموطنان خود می‌شتابند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه زنگ نیکوکاری در سامانه شاد به صدا در خواهد آمد از تدارک ۲۳۵ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی خبر داد و افزود:‌ جشن نیکوکاری تا ۲۵ اسفند در سراسر کشور و استان گیلان ادامه دارد از طرفی نیازمندی‌های خانوارهای محروم شناسایی شده است.

اهرابی ۱۷ و نیم میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم گیلان در جنگ نیکوکاری سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: امسال در حالیکه جشن نیکوکاری هنوز در گیلان شروع نشده تاکنون ۱۹ میلیارد تومان جمع‌آوری شده و پیش‌بینی می‌کنیم این کمک‌ها تا ۲۵ اسفند حتی به ۳۰ میلیارد تومان هم برسد.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است و ماهانه ۶۰ میلیارد تومان مستمری به ۱۲۷ هزار خانوار پرداخت می‌کند تصریح کرد: پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال‌های خرد یکی از اهداف کمیته امداد است و ۳۷۰ میلیارد تومان هم رهاورد سفر رئیس جمهور بود که برای همین امر نصیب کمیته امداد شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از ایجاد هشت هزار شغل با همکاری مشترک کمیته امداد و بانک‌های عامل استان خبر داد و اذعان کرد: با همکاری این نهاد امسال بالای سه هزار و ۵۰۰ خانوار در گیلان توانمند و بدین وسیله از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

اهرابی با تاکید بر اینکه امسال روند ساخت ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد گیلان به کمک بنیاد مسکن و سپاه قدس شروع شده است اضافه کرد: تا این لحظه ۸۳۰ واحد از این خانه‌ها تحویل صاحبانشان داده شده‌اند و روند ساخت مابقی ظرف چند ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

وی روند اجرای طرح‌های اکرام ایتام و محسنین را نیز در گیلان برشمرد و اظهار داشت: در گیلان سه هزار و ۳۱۵ یتیم داریم و تعداد فرزندان محسنین هم به هشت هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است، سال گذشته ۵۹ میلیارد تومان بابت این تعداد از ایتام و محسنین توانستیم از مردم و ۴۳ هزار حامی نیکوکار در گیلان کمک دریافت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان یکی دیگر از رسالت‌های این نهاد را کمک به ازدواج جوانان و فرزندآوری دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد گیلان امسال نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ فقره جهیزیه را تقدیم نوعروسان و خانواده‌های تحت پوشش خود کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه