مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی/ راهکار حل معضلات فرهنگی _ اجتماعی گیلان توجه به چالش سبک زندگی است

“سجاد ستوده”، مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در سطح استان گفت: راهکار حل معضلات فرهنگی و اجتماعی در گیلان توجه به چالش سبک زندگی است.

ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی/ راهکار حل معضلات فرهنگی _ اجتماعی گیلان توجه به چالش سبک زندگی است

به گزارش ۸دی، «سجاد ستوده» امروز در جلسه شورای اداری اداره کل ارشاد اسلامی گیلان توجه به ابعاد فرهنگ را ضروری خواند و اظهار کرد: گیلان نزدیک‌ترین استان به شمال تهران از حیث سبک زندگی بوده و تمام آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و حتی نقاط مثبت این دو منطقه مشابه است.

وی استقبال مردم گیلان از موضوعات فرهنگی و اجتماعی و حتی تکنولوژی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ده ماه از سال ضریب نفوذ اینترنت در گیلان بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد و آمارها نشان می‌دهد در حوزه استفاده از ابزارهای دیجیتال هم همتراز با پایتخت است.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گیلان در فرهنگ آمار رفتار خانوادگی شامل مصرف لباس، تلویزیون، کتاب، مطالعه، نشریه، مجله و نظایر اینها همراه با تهران پیشتازی است افزود: با اینکه گیلان بیش از ۲۵۰ هزار خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی دارد و از حیث اقتصادی ضعیف است اما استفاده از آخرین ابزارهای دیجیتال روز در آن بالاست و جزو ابزارهای زندگی روزمره مردم شده است. ابزارهایی که علاوه بر رفع نیازهای دیجیتال فرهنگ خاص خود را بر فرد تحمیل می‌کند.

وی بزرگترین چالش گیلان در حوزه فرهنگ و اجتماع و در طی شش سال اخیر را طبق آمارها چالش سبک زندگی ذکر کرد و افزود: سبک زندگی و نوع مصرف فرهنگی مردم گیلان دقیقا در حوزه رسانه و فضای مجازی تعریف می‌شود و به شدت هم در حال تغییر و تحول است.

هزینه دلاری گیلانی ها برای خرید بازی

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مسیر و نحوه اقدام در زمین فرهنگ تغییر پیدا کرده و دشمن هم روی آن تمرکز دارد، ادامه داد: در سال گذشته مردم استان گیلان معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بازی خریداری کردند که تنها هفت درصدش بازی ساخت داخل بوده و برای مابقی بازی‌ها دلار هزینه کردند.

وی از ساخت یک فضای الحاقی و سوم مابین فضای حقیقی و مجازی در سال‌های آتی خبر داد و گفت: طبق پیش بینی مرکز آینده پژوهی تا سال ۲۰۲۵ انسان توانایی ورود به فضای مجازی را با بدن خود خواهد داشت اما آنچه که عجیب است این است که کشورمان برخلاف بسیاری از حوزه‌ها در بخش تکنولوژی تحریم نیست.

ستوده ضمن تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در دنیای کنونی خاطرنشان کرد: ما در بطن انقلاب چهارم یعنی انقلاب دیجیتال هستیم و مقام معظم رهبری سال‌ها پیش در این مورد فرمایشات مهمی داشتند و تاکید کردند که باید در این زمینه پیشتازانه ورود کرده و برنامه داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه