آقازاده :آلمانی‌ها در پازل ترسیم شده توسط ایالات متحده حرکت نکنند

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد آلمانی ها نباید در مواجهه با برجام در پازل ترسیم شده توسط ایالات متحده حرکت کنند.

آقازاده :آلمانی‌ها در پازل ترسیم شده توسط ایالات متحده حرکت نکنند

به گزارش ۸دی،سیدعلی آقازاده دافساری در واکنش به اظهارات وزیر خارجه جدید آلمان مبنی بر اینکه به دلیل پیشنهاد دولت ایران، مذاکرات هسته ای به شش ماه قبل بازگردانده شده است، گفت: آلمانی ها مانند فرانسه و انگلیس به نوعی تحت تاثیر لابی آمریکا قرار دارند و بر اساس منافع مشترک در پازل ایالات متحده حرکت می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه دست کشورهای غربی در اعمال تحریم علیه ایران و خروج آمریکا از برجام آلوده است، اظهار کرد: به عبارتی این کشورها بجای محکوم کردن رفتارهای یکجانبه کاخ سفید، از جریان آمریکایی پیمان شکن حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها عملا به نوعی کارشکنی کرده و تعهدات برجامی خودشان را عملی نکرده اند، ادامه داد: نمی توان از کشورهای اروپایی انتظار داشت که به موضوع اصلی مذاکرات، رفع تحریم ها و تامین منافع ایران بپردازند و حقوق ایران را به رسمیت بشناسند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمانی ها نیز در همین راستا محسوب می شود و می توان مشاهده کرد که فرانسه، انگلیس و آلمان  در موضع گیری ها نسبت به کشورمان تقسیم کار کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اروپایی ها باید بدانند دیگر زمان بدعهدی، پیمان شکنی و عدم پایبندی به مفاد برجام نیست و باید منافع ملت ایران تامین شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه