امام جمعه کوچصفهان در گفتگو با ۸دی:

نتیجه اعتماد به غرب سرابی بیش نیست/ راه اعتلا و نجات کشور توجه به توان داخلی است

امام جمعه کوچصفهان با تاکید بر اینکه بزرگترین دستاورد دیپلماسی دولت قبل این بود که بر همگان ثابت شد اعتماد به غرب خصوصا آمریکا و اروپا سرابی بیش نیست، گفت: راه نجات و اعتلای کشور در اعتماد و توجه به توان داخلی است.

نتیجه اعتماد به غرب سرابی بیش نیست/ راه اعتلا و نجات کشور توجه به توان داخلی است

حجت الاسلام دکتر”حکیمی گیلانی” امام جمعه کوچصفهان در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با بیان اینکه دولتمردان گذشته در طول هشت سال، راه برون رفت از مشکلات را در اعتماد به غرب گره زدند، اظهار کرد: بزرگترین دستاورد دیپلماسی دولت قبل این بود که بر همگان ثابت شد نتیجه اعتماد به غرب خصوصا آمریکا و اروپا سرابی بیش نیست و همه کسانی که به روش این دولت اعتقاد داشتند امیدوارم متوجه این موضوع شده باشند.

وی با بیان اینکه امیدوارم که هیچ وقت به شرایط هشت سال گذشته برنگردیم تصریح کرد: آمریکایی ها، برخی شرکت ها، نهادها و اشخاص را تحریم کردند این در حالی است که شاهد فریب و خلف وعده آمریکا به دست ترامپ بودیم.

امام جمعه کوچصفهان با بیان اینکه به جزء آمریکا، کشورهای اروپایی علیرغم وعده هایشان در برجام راه آمریکا را در پیش گرفتند، افزود: راه نجات و اعتلای کشور در اعتماد به داشته هایمان است و موضع ما باید از سر اقتدار باشد؛ اگر مقتدرانه ورود کنیم، کشورهای مقابل موضعشان را تغییر خواهند داد و همگی واقفیم که‌ به یقین اگر به لحاظ نظامی و منطقه ای قدرتمند نبودیم این کشورها حاضر به مذاکره با ما نمی شدند.

حکیمی گیلانی با اشاره به راه حل مقابله با تحریم ها و تهدیدات، اظهار کرد اگر می خواهیم کشورهای دنیا روی ما حساب کنند باید در حوزه های مختلف دست به دست هم دهیم و به ظرفیت ها و متخصصان داخلی مان تکیه و اعتماد کنیم تا کشورمان به رشد و اعتلا برسد و ‌وقتی به قدرت برسیم، تحریم ها بی اثر می شود و هیچ کس جرات تحریم و تهدید نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در تعامل با کشورها، صرفا آمریکا و سه کشور اروپایی مدنظر نیست و این کشورها که با ایران و کشورهای در حال توسعه مشکل دارند تنها دو درصد می باشند.

امام جمعه کوچصفهان با بیان اینکه سیاست حال حاضر دولت و وزارت امور خارجه در تعامل با دنیا در بحث صادرات و واردات و انتقال تمدن اسلامی است، گفت: در تعامل با دنیا باید رابطه دوستانه و متقابل داشته باشیم و به اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه دولت سبزدهم از مسیرهایی که دولت های گذشته به غلط رفتند درس بگیرند، گفت: یکی از فواید تاریخ هم این است که با مطالعه آن، می توان عبرت و درس گرفت، اعتماد به کشورهایی که نتایج خوبی نداشت و سستی ها و ضعف هایی که به بار آورد، ستفاده از افراد دو تابعیتی در جایگاه های مختلف، وجود حقوق های نجومی در دولت های گذشته که باید از آن جلوگیری شود و تلاش هایی که آن طور باید و‌ شاید انجام نگرفت همه مواردی است که دولت سیزدهم باید به آن توجه کند.

حکیمی گیلانی با اشاره به امتیازات دولت سیزدهم تصریح کرد: دولت سیزدهم از بی نتیجه ماندن راه های رفته دولت های گذشته مطلع است و به راحتی می تواند از آن درس عبرت بگیرد. پیشنهاد می شود در زمینه سامان دهی بودجه، شفاف سازی تصمیمات و نتایجی که ماحصل تلاش وزارتخانه و دستگاه ها هست اقداماتی صورت بگیرد.

دولت با مردم شفاف باشد

وی با تاکید بر اینکه به مردم اعتماد کنیم و شفاف با آنان سخن بگوییم، گفت: باید نگاه مان به دهان رهبرمان باشد و منویات ایشان را سرمشق خود قرار دهیم.

حکیمی گیلانی افزود: باید طوری رفتار شود که شاهد بازگشت اعتماد عمومی در بین مردم باشیم و در انتخابات آینده مجلس، ریاست جمهوری، شورا،‌ خبرگان و هر جایی که به حضور مردم نیاز است شاهد حضور حداکثری مردم باشیم و همگی دست به دست هم به آقای رییسی در این راه کمک کنیم.

وی با بیان اینکه آیت الله رییسی فردی بی ریا است و در هر مسئولیت و جایگاهی عملکرد خوبی داشته است گفت: کشوری که در آن زندگی می کنیم را کسی نخواهد ساخت و خودمان باید دست به کار شویم، باید کشورمان را بسازیم و فرد فرد مان در قبال جامعه مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه