نماینده مردم رشت و خمام در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

مسئولان صدای مردم سراوان را بشنوند/ رسیدگی به محیط زیست گیلان اولویت مهم استاندار باشد

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس، گفت: مسئولان استان صدای مردم سراوان را بشنوند، از استاندار خواهان پیگیری مشکلات مردم سراوان هستیم، تمام متولیان امر را پای کار بیاورند و با تشکیل کارگروه روندکار بررسی شود.

مسئولان صدای مردم سراوان را بشنوند/ رسیدگی به محیط زیست گیلان اولویت مهم استاندار باشد

محمدرضا احمدی سنگری در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با موضوعات مهم استان که استاندار گیلان باید بیش از همه به آن توجه کند به مسائل زیست محیطی استان اشاره کرد و گفت: حدود ۳۵ سال است که زباله های بیش از ۱۷ شهرستان در سایت پسماند زباله سراوان دفن شده است و این زباله ها به شیرابه های سمی تبدیل شده اند که در هر ۱۰ ثانیه هفت لیتر شیرابه و در هوای بارانی و مرطوب در همین میزان به طور متوسط۲۰لیتر شیرابه از سراوان خارج می شود و به دریای خزر می ریزد.

وی با بیان اینکه شاهد مرگ تدریجی تالاب انزلی و نابودی سواحل دریای خزر هستیم، افزود: فاضلاب های صنعتی، بیمارستانی، شهری و کشاورزی در رودخانه های شهر رشت جاری می شود و سرانجام از طریق پیر بازار به تالاب انزلی وارد می شود، این فاضلاب سبب بیماری های سرطانی، گوارشی پوستی و… می شود و سلامت جسم و روح و روان مردمی که در حاشیه این مسیر هستند و حتی مسافران را به خطر می اندازد.

مسئولان استان صدای مردم سراوان را بشنوند

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه رسیدگی به سلامت و بهداشت مردم باید در اولویت مدیران استان باشد با اشاره به هجوم مگس به منطقه سراوان و ایجاد مزاحمت برای مردم، گفت: مسئولان استان صدای مردم سراوان را بشنوند، از استاندار خواهان پیگیری مشکلات مردم سراوان هستیم، تمام متولیان امر را پای کار بیاورند و با تشکیل کارگروه روندکار بررسی شود.

اشتغالزایی با احیای صنایع ورشکسته گیلان

احمدی در ادامه با اشاره به صنایع ورشکسته استان گیلان اظهار کرد: صنایع پوشش، الکتریک، فرش گیلان، ایران پوپلین، کرم ابریشم، ایران کنف و دخانیات از جمله این کارخانجات است که نیازمند توجه است و از استاندار تقاضای پیگیری و احیای این صنایع را داریم، احیای این صنایع بسیار مهم است و برای جوانان استان اشتغال به همراه دارد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اهمیت صنایع کشاورزی، بیان کرد: باید از کشاورزان حمایت و از تک محصولی رها شویم، در کاشت و برداشت محصولاتی مانند برنج، چای، فندق، بادام، زیتون وهر محصولی که در سطح استان تولید می شود همراه کشاورزان باشیم.

وی با اظهار امیدواری برای آینده بهتر و بهبود معیشت مردم خاطرنشان کرد: با حضور استاندار، نمایندگان و قوه قضاییه انقلابی دیگر نباید شاهد جولان مفسدین در جامعه و کسانی که به مردم خیانت می کنند باشیم، سه قوه باید برای انقلاب، خدا و شهدا دست در دست هم باشند تا زندگی ومعیشت مردم بهبود یابد.

احمدی در پاسخ به این سؤال که اسدالله عباسی چه ویژگی متمایز نسبت به سایر گزینه های استانداری داشت، بیان کرد: ایشان یک گزینه بومی هستند و موضع ما همواره بومی بودن استاندار بود برای اینکه ظرفیت های استان را بشناسد و از دغدغه ها، نیازمندی ها و نقاط ضعف و قوت استان آگاه باشد.

وی ادامه داد: اسدالله عباسی چند دوره نماینده مجلس بوده و از دغدغه های مردم و استان آگاه است، بومی بودن و تجارب ایشان در نمایندگی و در سطح کلان وزارت و تعهد ایشان سبب این تمایز شد.

نماینده رشت و خمام در مجلس خاطرنشان کرد: مردم با انتخاب این استاندار می توانند به آینده امیدوار باشند چون هم استان را می شناسد و هم تجارب فراوانی دارد، همچنین امیدوارم آینده ی بهتری در انتظار استان ما باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه